Denne proces viser de aktiviteter, der er forbundet med at rykke debitorer på samarbejdsaftaler (eksterne midler).
Processen gælder for alle fakulteter. Processen foregår centralt i Regnskab.
Forstør diagrammet ved at klikke på det.
Debitorpost forfalden
Debitorpost forfalden
Rykkerbehandlingen foregår i Regnskab. Regnskab kontrollerer en gang månedligt, om der er poster, der ikke er betalt på forfaldstidspunktet.
Udarbejder forslag til rykkerliste
Udarbejder forslag til rykkerliste
Regnskab udarbejder forslag til en rykkerliste på baggrund af en aldersfordelt liste.
Rykker
Rykker
Regnskab sender op til 2 rykkere for det forfaldne beløb.
Betaler debitoren stadig ikke, forsøges debitoren kontaktet via mail eller pr. telefon for at indgå en betalingsaftale.
Er årsagen til den manglende indbetaling en reklamation?
Er årsagen til den manglende indbetaling en reklamation?
Hvis årsagen skyldes en reklamation videregives sagen til den forretningscontroller/projektøkonom, som er ansvarlig for projektet. Forretningscontroller/projektøkonom tager kontakt til debitoren for at behandle reklamationen.
Hvis årsagen ikke skyldes en reklamation, fortsæt til "Rykker".
Kontakt til samarbejdspartner
Kontakt til samarbejdspartner
Samarbejdspartneren/debitoren kontaktes af forretningscontroller/projektøkonom for at udrede sagen.
....eller vil du gerne vide mere om de enkelte delprocesser kan du henvende dig til: