AURAP er AU's business intelligence portal for økonomi- og uddannelsesområdet. Portalen indeholder både standardrapporter og specialiserede analyseværktøjer.
Brightspace er AU’s e-læringssystem. Brightspace er samlingspunkt for kursusmateriale og fungerer som forum for online læring og undervisningsaktiviteter.
AU anvender systemet IndFak2 til modtagelse af fakturaer. På AU foregår fakturamodtagelse, bogføring og betaling til leverandør fuldt elektronisk.
På mit.au.dk kan du tilgå en række specifikke administrative systemer, du har rettigheder til, fx Medarbejderstamkortet.
mitHR er det personaleadministrative HR system ved AU, der bruges til personaleadministration, fraværsregistrering og medarbejderudviklingssamtaler (MUS).
PURE er AU's forskningsregistreringsystem. Her registreres forskningspublikationer, -aktiviteter og -projekter. PURE ligger desuden til grund for AU-ansattes personlige hjemmesider.
Aarhus Universitet anvender RejsUd til afregning af rejser og udgifter.
STADS er det studieadministrative system på AU. Via STADS administreres og formidles oplysninger om studerendes studieaktiviteter og -forløb.
Med webmail har du altid direkte adgang til din AU mail og kalender via en browser.
Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndterings-system (ESDH). Som offentlig institution skal AU journalisere vigtige dokumenter.
Find flere it-systemer i emneindekset for medarbejderservice.
Har du FollowME print i dit område?
Det har du, hvis du mødes af en loginskærm som den nedenstående på din MFP (multifunktionsprinter), der er koblet op mod en FollowMe printserver.
På AU bruger vi til medarbejdere FollowME print, en Hybrid Cloud Print FollowME løsning fra Y-soft, kaldet HCP Ysoft cloud print, i daglig tale HCP Follow-ME.
Udskrivning til FollowME sker gennem HCP FollowME printkøen på din Windows eller Mac.
Printkøen bør være tilgængelig på din PC, hvis du vel at mærke er ansat i et område, hvor HCP-FollowME er opsat på multifunktionsprinterne.
Kan du ikke finde køen på din PC/Mac, og du vel at mærke er ansat i et område, hvor HCP-FollowME er opsat på multifunktionsprinterne, så kontakt din lokale support.
Når du har printet til FollowME printkøen, kan printet afhentes ved en valgfri FollowME multifunktionsprinter (MFP).
Første gang du skal afhente print, skal dit adgangskort registreres i systemet.
Det gør du selv på FollowME multifunktionsprinteren.
Se også vejledningsplancher ved FollowME multifunktionsprinteren.
1. Scan dit kort og angiv dit AU bruger ID (AUxxxxx) og password. Kortet er nu registreret.
2. Frigiv printet ved at trykke på nedenstående ikon.
På Ricoh MFP ser den sådan ud... >>
3. Vælg det/de ønskede udskriftjobs og tryk på Print.
4. Log ud, når du har frigivet dit print.
Scan til mail og kopiering kan også udføres direkte efter login.