Digital infrastruktur til eksterne relationer - AU CRM

Customer Relationship Management System (CRM) er et af de systemer, der fremadrettet skal understøtte erhvervsindsatsen på AU og sikre en professionel monitorering og koordinering af universitetets eksterne kontakter og relationer.

AU CRM skal på sigt være det autoritative system for erhvervsdata for AU ved at være det system, der samler, vedligeholder og udstiller data internt på AU. Ud over indsamling og håndtering af data bruges AU CRM også som kommunikationsværktøj til eksterne relationer, da AU CRM bl.a. indeholder et nyhedsbrevsmodul.

AU CRM består af to dele, nemlig en projektdel og en driftsdel. 

Projekt 829 – CRM til Eksterne Relationer

Et af projektets hovedaktiviteter er lige nu en teknisk konsolidering af systemet, hvilket inkluderer integrationer til blandt andet AU’s eventhåndteringssystem Conference Manager (CM) og STADS.

Projektet har en referencegruppe, der har identificeret og prioriteret områder og emner til kommende indsatsområder for projektet.

Fremadrettet vil der blive nedsat arbejdsgrupper, som sammen med projektgruppen og styregruppen, skal analysere de forskellige emner med henblik på at udvælge de tre kommende indsatsområder, der skal implementeres.

AU CRM - drift af eksisterende løsninger

  • Følgende opgaver varetages i den daglige drift af AU CRM:
  • Nyhedsbrevshåndtering og support
  • Partnerships - hjælper med at danne overblik over eksterne aftaler
  • Systemsupport til alumnenetværk m.m.
  • Eventhåndtering med ikke-betalte arrangementer (skal på sigt overgå til Conference Manager)
  • Generel support af CRM-brugere