Når den lokale stamkort dataredaktør lukker medarbejderen ned i stamkortet, bliver en lang række adgange tilsvarende automatisk lukket ned. Det gælder fx adgange til mail, U-drev, Onedrive, RejsUD/Indfak, STADS, Workzone, AU hostede servere, SurveyXact, Wiseflow, Brightspace, MitHR.
Hvis en medarbejder får ansættelse i en anden afdeling på AU, vil medarbejderen fortsat have adgang til
Afdelingen skal kontakte den lokale IT Support som kan hjælpe med at få fjernet adgangene og evt flytte ejerskab, hvis medarbejderen har været ejer på en af disse.
Nedenstående er eksempler på manuelle nedlukninger, afdelingen skal huske at få lukket for.
Har medarbejderen haft softwarelicenser, der ligger udover standard (fx Adobe Creative Cloud, Microsoft Visio og Project), er der mulighed for at overdrage licenserne til en anden medarbejder. Afdelingen skal afklare dette med medarbejderen inden denne stopper. IT Supporten kan være behjælpelig med at tjekke udløbs dato og få flyttet licenserne til ny bruger ved oplysning af et sagsnr på den oprindelige softwarelicens bestilling
Ved deaktivering af medarbejder, opretter systemet et automatisk autosvar "denne mailadresse eksisterer ikke længere...."
Hvis der over en given periode, efter medarbejderen er stoppet, er ønske om at sætte et manuelt autosvar, skal medarbejderstamkortredaktøren for instituttet oprette en medarbejderrelation i stamkortet:
852 | ANDET | Ekstern andet (kun mail) |
Medarbejderen skal inden denne stopper sætte et manuelt autosvar, konfigureret på følgende måde: