Sociale medier

Har du forslag til indhold til AU’s sociale medier?

  • Send en mail til socialemedier@au.dk, hvis du har indhold, som er relevant at formidle via AU's Facebook, Instagram, LinkedIn og Twitter. Se detaljer om kanalerne nedenfor.
  • Har du brug for rådgivning til at starte en ny profil op på et socialt medie, er du også meget velkommen til at kontakte redaktionen. 

Facebook

Om den danske side

  • Navn: facebook.com/UniAarhus
  • Målgruppe: Nuværende og potentielle studerende på AU.
  • Formål: Facebook brugesr til at dele historier, nyheder og information, der relaterer sig til studielivet på AU.

Om den internationale side

  • Navn: facebook.com/aarhusuni/
  • Målgruppe: Nuværende og potentielle udenlandske studerende
  • Formål: Den internationale Facebook bruges til på engelsk at dele historier, nyheder og information, der relaterer sig til studielivet på AU. 

Instagram

Om den danske side

  • Navn: @aarhusuni
  • Målgrupper: Nuværende og potentielle studerende
  • Formål: Instagram bruges primært som en del af #yourniversity-kampagnen, der bygger på brugerskabt indhold fra studerende. Læs mere om kampagnen på www.yourniversity.au.dk.  

Om den internationale side

  • Navn: @aarhus_university
  • Målgrupper: Nuværende og potentielle internationale studerende
  • Formål: Instagram bruges til at vise studielivet som international studerende på AU.

Twitter

Om den danske side:

  • Navn: @aarhusuni
  • Målgruppe: De primære målgrupper for AU’s Twitter kanal er politiske interessenter, pressen og AU's medarbejdere
  • Formål: Twitter bruges til at dele gode historier om forskning, uddannelse og samarbejde på Aarhus Universitet.

Om den internationale side:

  • Navn: @aarhusuni_int
  • Målgrupper: Internationale forskere, herunder nuværende og potentielle medarbejdere
  • Formål: Den internationale Twitter bruges til på engelsk at dele gode historier om forskning, uddannelse og samarbejde på Aarhus Universitet. 

LinkedIn

  • Aarhus Universitet på LinkedIn
  • Målgruppe: De primære målgrupper for AU’s LinkedIn-kanal er samarbejdspartnere samt nuværende og potentielle medarbejdere.
  • Formål: LinkedIn bruges til at dele gode historier om forskning, uddannelse og samarbejde på Aarhus Universitet. Kanalen bruges desuden til at oplyse om ledige stillinger.   

Redaktionsgruppen

Redaktionsgruppen er tværfakultær og drifter og udvikler AU's sociale medier. Redaktørerne i US står for den daglige drift af AU's sociale medier. Kontakt gruppen på socialemedier@au.dk

Har du spørgsmål til sociale medier på AU's fakulteter, kan du finde kontaktinfo her.

Medlemmer: