Flybilletter/CWT rejsebureau

AU-ansatte skal have en CWT rejseprofil og være oprettet i RejsUd* for at anvende CWT's rejseportal til booking af flybilletter. Det samme gør sig gældende, hvis en sekretær skal booke en rejse for dig.
For at få en permanent CWT rejseprofil skal du være ansat på AU.

Med rejseprofilen får du (samt sekretærer) adgang til online bestilling af rejser gennem CWT's rejseportal.

Bestilling af rejser til Ikke AU-ansatte skal altid ske igennem en godkendt rejsebestiller. Rejsebestilleren er oftest en sekretær på instituttet/afdelingen.

* Nyansatte oprettes automatisk i RejsUd i løbet af den første uge i hver måned. Skal oprettelsen ske tidligere udfyldes kombineret formular til oprettelse i RejsUd og CWT

Kontakt CWT



  • CWT opkræver gebyr ved opkald uden for åbningstid

Rabat på flybilletter

AU har gennem CWT's rejseportal faste rabatsatser på køb af flybilletter ved følgende flyselskaber:

  • Air France
  • Emirates
  • Finnair
  • Icelandair
  • KLM Royal Dutch Airlines
  • LOT Polish Airlines
  • Norwegian
  • SAS/Singapore Airline

Aftalen giver dig adgang til 301 ruter indenfor indenrigs-, nordiske-, europæiske-, og interkontinentale ruter.

Bemærk at håndbagage altid er inkluderet i billetprisen.

Grupperejser og bonuspoint

Grupperejser
Er I flere end to personer, der skal rejse sammen, skal I tage telefonisk kontakt til CWT.

Bonuspoint
Bonuspoint, der er optjent tjenstligt, tilhører som hidtil Aarhus Universitet, og skal anvendes i forbindelse med fremtidige tjenesterejser.  

Vejledninger

CWT har udarbejdet brugerguides og træningsfilm, som du kan benytte, hvis du vil vide mere om AU’s online-bestillingssystem hos dem.
Du skal logge på CWT's hjemmeside og ind på din profil.
Du finder links til både brugerguides og træningsfilm under ”Mine Rejseværktøjer”.

FAQ - rejseprofil og booking af rejser

  • Spørgsmål og svar ift. CWT rejseprofil

    • Spørgsmål og svar ift. CWT rejseprofil
       

    • Hvordan aktiverer jeg min CWT profil?

    • Hvordan ændrer jeg min adgangskode?

    • Hvordan ændrer jeg CWT brugernavn til min nye mailadresse?

    • Hvordan opdaterer jeg min CWT-rejseprofil?

      • Hvordan opdaterer jeg min CWT-rejseprofil?

        Svar:
        Det er den rejsende der selv er ansvarlig for at navnet i CWT-rejseprofilen er korrekt og stemmer overens med det der står i den rejsendes pas. Alle personlige ændringer skal ske af den rejsende og er på eget ansvar. Flybilletter udstedes efter CWT-rejseprofilen og det er derfor meget vigtigt at oplysningerne i profilen stemmer overens med passet.
         

    • Sådan tilknytter du et Bonuskort i CWT

    • Hvordan oprettes nye profiler på ansatte der i forvejen har adgang til RejsUd?

      • Hvordan oprettes nye profiler på ansatte der i forvejen har adgang til RejsUd?

        Svar:
        For at oprette nye CWT profiler skal denne formular udfyldes og sendes til RejsUdBruger@au.dk. 
         

    • Kan sekretærer aktivere andres CWT-rejseprofiler?

      • Kan sekretærer aktivere andres CWT-rejseprofiler?

        Svar:
        Nej.
        Det skal være den rejsende selv der aktiverer profilen – der stilles en række personlige og sikkerhedsmæssige spørgsmål ved log in og det er vigtigt at de er korrekte.
         

    • Ændring af kreditkortoplysninger på din profil i CWT.
       

  • Spørgsmål og svar ift. booking af rejser

    • Spørgsmål og svar ift. booking af rejser
       

    • Giver CWT en prisgaranti på flybilletter ud af Danmark?

      • Giver CWT en prisgaranti på flybilletter ud af Danmark?

        Svar:
        Ja, CWT giver en prisgaranti på flybilletter ud af Danmark.

        Før prisgarantien kan træde i kraft er der en række punkter der skal opfyldes.

        Der er prisgaranti på flyrejser ud af Danmark - og på flyrejser der findes hos flyselskabernes danske søgemaskiner. Den rejsende kan f.eks. ikke sidde i Spanien og finde billige flybilletter, og henvende sig til CWT for at komme ind under prisgarantien på de fundne flybilletter i Spanien.

        Hvis den rejsende finder billigere flybilletter end dem der findes på hos CWT, skal man straks lave et skærmprint af den billigere rejse der er fundet og omgående kontakte en af CWT’s rejsekonsulenter.

        Når man finder en billigere flyrejse på f.eks. internettet, så skal man være opmærksom på at samtlige udgifter er medregnet. Det vil de oftest først være, lige før man når det trin hvor rejsen skal betales.

        Skærmprintet sendes med det samme til au.dk@contactcwt.com med en forklaring på, hvad det er for en rejse der er fundet:

        * Afrejsedato, Klokkeslæt, Udrejse, lufthavn
        * Hjemrejse dato, Klokkeslæt, Afrejse, lufthavn

        Og hvad der ellers må være af informationer omkring rejsen – f.eks. luftfartsselskab, antal rejsende, mellemlandinger osv.

        Rejsekonsulenterne træffes mandag – fredag kl. 08:30 – 16:30 på telefon: + 45 33637744, eller på e-mail: au.dk@contactcwt.com. Hvis du ringer uden for åbningstiden skal der betales et gebyr for hvert opkald.
         

    • Hvordan bestiller jeg billetter, hvis min familie skal med på tjenesterejsen?

      • Hvordan bestiller jeg billetter, hvis min familie skal med på tjenesterejsen?

        Svar:

        Når du skal bestille rejser som ikke kun er til dig selv, kan din rejse bestilles hos CWT og rejserne til din familie/medrejsende skal bestilles fx på flyselskabets hjemmeside. Betalingen kan for familien/medrejsende ikke ske via AU. 

        Da I skal følges ad, må du sikre at der bestilles på samme fly/flynummer mv.

        Da rejsen for dig er på økonomi klasse, er sædereservation ofte ikke inkluderet i billetprisen. Der kan tjekkes ind for alle straks, der åbnes for check in. Det sker ofte 23 timer før afrejse, og på det tidspunkt kan der vælges plads til alle. 
         

    • Hvordan bookes rejser med flere destinationer?

      • Hvordan bookes rejser med flere destinationer?

        Svar:
        Vi anbefaler ved større rejser, at man kontakter en CWT rejsekonsulent, der har stor erfaring med booking af rejser som er lidt komplicerede.

        Rejsekonsulenterne træffes mandag – fredag kl. 08:30 – 16:30 på telefon: + 45 33637744, eller på e-mail: au.dk@contactcwt.com. Hvis du ringer uden for åbningstiden skal der betales et gebyr for hvert opkald.
         

    • Kan Rejsegruppen bestille rejser for mig?

      • Kan Rejsegruppen bestille rejser for mig?

        Svar:
        Rejsegruppen kan desværre ikke hjælpe dig med booking af rejser/billetter. Du skal henvende dig til godkendt rejsebestiller på dit institut/afdeling. Rejsebestilleren kan hjælpe med køb af billetter og booking af rejser.

        Du kan også kontakte CWT's rejsekonsulenterne, der træffes mandag – fredag kl. 08:30 – 16:30 på telefon: + 45 33637744, eller på e-mail: au.dk@contactcwt.com. Hvis du ringer uden for åbningstiden skal der betales et gebyr for hvert opkald.
         

    • Hvordan kan jeg booke for flere rejsende

    • Hvordan booker sekretærer rejser for kollegaer?

      • Hvordan booker sekretærer rejser for kollegaer?

        Svar:
        Du kan bestille rejser for dine kollegaer hvis du er oprettet med en speciel CWT profil, hvor du har fået rettighederne som sekretær (rejsebestiller) på dit institut/afdeling.
        For at få sekretær rollen tilknyttet til din CWT profil skal du udfylde denne formular.
         

    • Hvordan booker sekretærer rejser til ikke-AU ansatte?

       

      • Hvordan booker sekretærer rejser til ikke-AU ansatte?

        Svar:
        Du skal være oprettet i RejsUd og CWT. I CWT skal du have tildelt sekretær rollen for at kunne bestille rejser til andre personer. Her finder du formular til oprettelse af profiler i RejsUd og CWT – eller tilføjelse som sekretær i en eksisterende profil.