• Adgangskort

  • Der skal benyttes adgangskort for at få adgang til AU's bygninger.
  • Herunder kan du finde blanketter til bestilling af adgangskort til medarbejdere og gæster (midlertidige).

BESTILLING AF ADGANGSKORT


Medarbejdere som er i gang med en uddannelse på AU, får et studiekort, hvis der bestilles adgangskort i uddannelsesperioden.

Studerende er selv ansvarlige for bestilling og aktivering af studiekort på mit.au.dk. Vær opmærksom på at studentermedhjælpere og Ph.d.-studerende skal bruge deres studiekort som adgangskort.

Eksterne (alle uden AUID) f.eks. leverandører, bestiller adgangskort hos Bygningsservice.

Medarbejdere på Arts i Aarhus skal selv bestille adgangskort, som herefter skal aktiveres af enhedens lokale adgangsgivere.
Medarbejdere på Nat-Tech i Aarhus kan selv bestille adgangskort, som herefter skal aktiveres af fakultetets sekretær.

Andre medarbejdere på AU bestiller adgangskort hos afdelingens sekretær.

Når du som medarbejder eller sekretær skal bestille et nyt adgangskort, kan du finde den lokale bestillingsvejledning til højre. Type af adgangskort, til medarbejdere eller midlertidige, vælges i de tilknyttede blanketter. Vær opmærksom på at ved gentryk af eksisterende kort, slettes det gamle kort samtidigt.

Typer af adgangskort

Der findes følgende typer af adgangskort:

  • Studiekort
  • Adgangskort til medarbejdere
  • Adgangskort til eksterne uden et AU-id (f.eks. leverandører eller håndværkere)
  • Adgangskort til midlertidige uden et AU-id (f.eks. gæster)

Adgangskort til Health

Bestilling af adgangskort til HEALTH

Det er kun godkendte bestillere, som kan benytte formularen. Er du medarbejder, henvender du dig til instituttets eller afdelingens sekretær.

Adgangskort til ARTS

Bestilling af adgangskort

Adgangskort til Nat-Tech

Bestilling af adgangskort til:

- Nat-Tech Aarhus
- Ingeniørerne  (BCE/ CAE/ECE/ MPE): kontakt eget sekretariat    
- Foulum
- Flakkebjerg
- Roskilde: Kontakt receptionen 

Når kortet er modtaget, aktiveres det ved henvendelse til instituttets sekretær.

Informationer om dit nye adgangskort

Pinkode    

Ved genbestilling/Ny bestilling af et medarbejderkort, vil der blive tilsendt en pinkode til kortindehaveren, af det bestilte kort.

Hvis kortindehaveren skulle glemme sin pinkode, er det muligt at autogenere en ny på pinkode.au.dk

Adgange på dit medarbejderkort

Hver gang der udstedes et nyt medarbejderkort, har dette ikke tilknyttet nogen adgange til bygningerne. Det er derfor vigtigt at kortet efterfølgende aktiveres.