Adgangskort og adgang til bygninger

Den daglige åbningstid for undervisningslokaler på Arts på hverdage er fra kl. 07:30-18:00.

Sådan bestiller medarbejdere adgangskort

Du bestiller adgangskort via nedenstående formularer:
Ansatte Aarhus
Ansatte Emdrup
Trøjborgvej 82-84

Til bestilling af adgangskort skal du bruge dit AU ID og et billede (JPG-fil). Når kortet er bestilt modtager du en mail med kortnummer og pinkode. Herefter skal kortet aktiveres.

Vær opmærksom på at ved gentryk af eksisterende kort, slettes det gamle kort med det samme.

Bestilling af adgangskort til eksterne

Det er muligt at bestille adgangskort til eksterne, som har behov for adgang til en afdeling eller et lokale udenfor normal åbningstid. Adgangen gives for max 12 måneder ad gangen. Bestillingen sker via Bygningsservice, som skal have oplyst følgende:

• Navn samt firmanavn
  • Telefonnr.
  • Billede
  • Periode (dato fra og til)
  • Formål/ærinde
  • Hvilke bygninger og døre der ønskes adgang til

Ved behov for kortvarig adgang udenfor normal åbningstid skal du kontakte afdelingens sekretariat.

Aktivering/genaktivering af adgangskort

Når du har modtaget en mail om, at dit adgangskort er produceret kan det aktiveres. For aktivering af adgangskort til:

• Ansatte på institutterne i Aarhus og Emdrup: Du skal henvende dig til adgangsgiverne i afdelingssekretariatet.
  • Ansatte i biblioteket: Du skal henvende dig hos bibliotekslederne, som henvender sig til bygningsdriften i Aarhus eller Emdrup.
  • ACA ansatte: Du skal henvende dig i ACA stab/Bygningsservice stab stab.byg.aca@au.dk. Er du ansat i Arts Studier skal du henvende dig til Stab Studier stab.studier.arts@au.dk.
  • Ansatte på Trøjborgvej 82-84: Du skal henvende dig til adgangsgiverne i afdelingssekretariatet.

Pinkode

• Når du bestiller/genbestiller adgangskort, vil du få tilsendt en ny pinkode.
  • Hvis du har glemt din adgangskode, er det muligt at autogenerere en ny på pinkode.au.dk Den nye pinkode træder i kraft med det samme.

Adgang til bygningerne uden for åbningstid

• Skal du afholde et arrangement uden for åbningstiden, bedes du kontakte Bygningsservice for nærmere aftale:
    Emdrup: Kontakt via Dalux
    Aarhus: Kontakt driftost@au.dk
  • Hvis arrangementet inkluderer middag eller alkohol, skal du udfylde en lokalelåneaftale.

Ph.d. og aktivt studerende medarbejdere

Medarbejdere, som er aktive studerende i STADS, får tilsendt et adgangskort af typen studiekort.