Adgangskort og adgang til bygninger

Sådan bestiller du adgangskort som medarbejder


1. Bestilling/genbestilling af adgangskort

Bestilling af adgangskort til: 
Ansatte Aarhus
Ansatte Emdrup
Trøjborgvej 82-84

Til bestilling af adgangskort skal du bruge dit AU ID og et billede (JPG-fil). Når kortet er bestilt modtager du en mail med kortnummer og pinkode. Herefter skal kortet aktiveres. 

Vær opmærksom på at ved gentryk af eksisterende kort, slettes det gamle kort med det samme. 

2. Aktivering/genaktivering af adgangskort

Når du har modtaget en mail om, at dit adgangskort er produceret kan det aktiveres. For aktivering af adgangskort til:

  • Ansatte på institutterne i Aarhus og Emdrup skal henvende sig til adgangsgiverne i afdelingssekretariatet
  • Ansatte i biblioteket skal henvende sig hos bibliotekslederne, som henvender sig til bygningsdriften i Aarhus eller Emdrup. 
  • ACA ansatte skal henvende sig i ACA stab/Bygningsservice stab  stab.byg.aca@au.dk (på nær ACA ansatte i Studier, som skal henvende sig til Stab Studier stab.studier.arts@au.dk)
  • Ansatte på Trøjborgvej 82-84 skal henvende sig til adgangsgiverne i afdelingssekretariatet 

Vær opmærksom på at ved gentryk af eksisterende kort, slettes det gamle kort med det samme.


Øvrig information

Ph.d. og aktivt studerende medarbejdere

Medarbejdere, som er aktive studerende i STADS, får tilsendt et adgangskort af typen studiekort. 

Pinkode

Ved bestilling/genbestilling af adgangskort, vil der blive tilsendt en pinkode til kortindehaveren. 

Hvis man har glemt sin adgangskode, er det muligt at autogenerere en ny på pinkode.au.dk Den nye pinkode træder i kraft med det samme.

Adgang til Arts' bygninger


Den daglige åbningstid for undervisningslokaler på Arts på hverdage er fra kl. 07:30-18:00.    

Adgang til Campus uden for åbningstiden

Skal du afholde et arrangement uden for åbningstiden, bedes du kontakte Bygningsservice for nærmere aftale. Hvis arrangementet afholdes efter kl. 18 og er af social karakter, skal du udfylde en lokalelåneaftale.


Bestilling af adgangskort til eksterne

Det er muligt at bestille adgangskort til eksterne, som har behov for adgang til en afdeling eller et lokale udenfor normal åbningstid. Adgangen gives for max 12 måneder ad gangen.

Bestillingen sker via Bygningsservice, som skal have oplyst følgende: 

  • Navn samt firmanavn
  • Telefonnr.
  • Billede
  • Periode (dato fra og til)
  • Formål/ærinde
  • Hvilke bygninger og døre der ønskes adgang til

Ved behov for kortvarig adgang udenfor normal åbningstid kontaktes afdelingens sekretariat.