• Adgangskort

  • Der skal benyttes adgangskort for at få adgang til AU's bygninger.
  • Herunder kan du finde blanketter til bestilling af adgangskort til medarbejdere og gæster (midlertidige).

BESTILLING AF ADGANGSKORT

Vær opmærksom på at ved gentryk af eksisterende kort, slettes det gamle k1234Gu123ort samtidigt.

Adgangskort til HEALTH

Bestilling af adgangskort til HEALTH

Det er kun godkendte bestillere, som kan benytte formularen. Er du medarbejder, henvender du dig til instituttets eller afdelingens sekretær.

Adgangskort til NT/NS

Bestilling af adgangskort til:

- Nat-Tech
- Ingeniørerne  (BCE/ CAE/ECE/ MPE): kontakt eget sekretariat    
- Roskilde: Kontakt receptionen 

Når kortet er modtaget, aktiveres det ved henvendelse til instituttets sekretær.

Typer af adgangskort

Der findes følgende typer af adgangskort:

  • Studiekort
  • Adgangskort til medarbejdere
  • Adgangskort til eksterne uden et AU-id (f.eks. leverandører eller håndværkere)
  • Adgangskort til midlertidige uden et AU-id (f.eks. gæster)

Adgangsgivere

Det er den bygningsservice, der varetager oprettelsen af den enkelte adgangsgiver.

Det er også bygningsservice, der giver en instruktion til den enkelte adgangsgivere, i brug af websitet til denne opgave.

For yderligere information omkring adgangsgivere kontakt

ARTS                 Ingor Skov
NT/NS                Simon P. Nagel
HEALTH             Simon Bygdin

https://adgangskontrol.au.dk

Aktivering af adgangskort

Der er på de enkelte institutter udpeget adgangsgivere, der kan aktivere/genaktivere adgange på et kort. Hos BSS er det bygningsservice der varetager denne opgave.
Aktivering af studiekort kort sker via bygningsservice på det fag den studerende følger.

Informationer om dit nye adgangskort

Pinkode    

Ved genbestilling/Ny bestilling af et medarbejderkort, vil der blive tilsendt en pinkode til kortindehaveren, af det bestilte kort.

Hvis kortindehaveren skulle glemme sin pinkode, er det muligt at autogenere en ny på pinkode.au.dk

Adgange på dit medarbejderkort

Hver gang der udstedes et nyt medarbejderkort, har dette ikke tilknyttet nogen adgange til bygningerne. Det er derfor vigtigt at kortet efterfølgende aktiveres.