Når du rejser i forbindelse med dit arbejde, kan du have en række udgifter. Om udgifterne dækkes af AU afhænger af dit formål med udgiften, og om der er givet tilladelse til udgiften.
Her er det vigtigt at nævne, at alle udgifter der er finansieret og formidlet af AU, både ordinære og eksterne midler, skal overholde AU´s regler for tjenesterejser, varekøb og forplejning (også selvom der foreligger en godkendelse fra en ekstern bevilling, skal de overholde AU´s regler).
Her på siden finder du svar på spørgsmål, der kan opstå i forbindelse med udgifter, du har på din tjenesterejse. Hvis du ikke finder et brugbart svar, kan Rejsegruppen under AU Økonomi hjælpe dig - kontaktoplysninger finder du i højre kolonne.
Hvis du køber varer eller genstande, mens du er på udstationering/miljøskifte, skal indkøbet være relateret til opholdet og følgende kriterier være opfyldt i nævnte rækkefølge:
Hvis AU har betalt for varerne, er det AU's ejendom, og skal som udgangspunkt efterfølgende opbevares på AU.
Gældende for rejser over 28 dage (udstationering):
Følgende betingelser skal være opfyldt for skattefritagelse:
Ønsker du en afklaring af de skattemæssige forhold, skal du tage kontakt til SKAT, da de foretager den endelige fortolkning af reglerne.
Bemærk: Gælder kun ved rejser over 28 dage (udstationering):
Udgifter til medrejsende familie skal godkendes af instituttet inden afrejse.
Godkendelsen skal vedhæftes i RejsUd ved afregning af udgifterne
Ønsker du en afklaring af de skattemæssige forhold, skal du kontakte SKAT, da de foretager den endelige fortolkning af reglerne.
Bemærk: Gælder kun ved rejser over 28 dage (udstationering):