MatchPoints: En bred vifte af stemmer debatterer digitalisering og demokrati

MatchPoints 2021 byder på en multifacetteret debat om digitalisering og demokrati. Udover debattører såsom politolog Francis Fukuyama, Microsoft-topchef Marianne Dahl og finansminister Nicolai Wammen deltager også en lang række forskere fra Aarhus BSS.

Politolog Francis Fukuyama, Microsoft-topchef Marianne Dahl, tidligere minister Tommy Ahlers og prisvindende journalist Anne Applebaum.

Årets MatchPoints-konference på Aarhus Universitet løber af stablen den 27.-.29. maj og sætter forholdet mellem digitalisering og demokrati til debat. Konferencen gæstes af en lang række fagprofessionelle og forskere, herunder forskere fra Aarhus BSS.

Gennem mere end tyve paneldebatter vil gæsterne belyse, hvad internettet gør ved vores samfund:

• Er sociale medier ved at ødelægge demokratiet?
  • Hvad betyder digital diskrimination?
  • Hvordan udvikler du dit digitale lederskab?

Også klimakrisen, forretningsudvikling samt uddannelse og ungdomsliv er på dagsordenen.

Debattører fra øverste hylde

Konferencen gæstes af debattører fra øverste hylde, og talerne inkluderer politolog Francis Fukuyama, Microsoft-topchef Marianne Dahl, finansminister Nicolai Wammen, prisvindende journalist Anne Applebaum og Alexandra Evans, Head of Child Safety Public Policy hos TikTok.

Fra Aarhus BSS deltager blandt andet professor Thomas Olesen, professor Lotte Bøgh, professor Lene Aarøe, professor Kasper Lippert-Rasmussen og professor Michael Bang Petersen. Sammen med de mange andre deltagere fra fakultetet, universitetet og resten af samfundet skal de behandle konferencens hovedemne: ’Democracy and Culture in the Digital Age’.

Deltag i MatchPoints-konferencen

• Dato: Den 27.-29. maj 2021
  • Form: Hybridkonference eller 100% digital konference
  • Medarbejderpris: 450 kr. for en dagsbillet (normalpris: 600 kr.)
  • Tilmelding: Læs mere og tilmeld dig