Nyt om virkemidler fra AUFF i 2022

AUFF Starting Grants er blevet omdefineret til AUFF Recruitment Grants for at fremme strategisk rekruttering af forskertalenter. AUFF NOVA fortsætter og bliver virkemidlet for allerede AU-ansatte.

Aarhus Universitets Forskningsfond
Foto: Lars Kruse, AU Foto

Aarhus Universitets Forskningsfonds bestyrelse har valgt at omdefinere virkemidlet AUFF Starting Grants til AUFF Recruitment Grants for at fremme den strategiske rekruttering af forskertalenter til AU, herunder på internationalt plan. Samtidig skal ændringen styrke vækstlaget og de gode idéer.

Det er en af de ændringer, der er at finde på listen over fondens virkemidler i 2022.

Et andet centralt virkemiddel, AUFF NOVA, forsætter og bliver virkemidlet for allerede AU-ansatte. Her kan man søge 500.000 kroner til mindre projekter. Enkelte projekter vil desuden kunne modtage bevillinger i lejet op til 2 millioner kroner.

Allerede nu kan man finde opslag for en række af fondens virkemidler. AUFF NOVA opslås dog først senere på året og vil have ansøgningsfrist den 15. september 2022.

Find de nuværende opslag for AUFF’s virkemidler

Det er også muligt at se en oversigt over alle AUFF’s virkemidler i 2022 her.