Oplagte muligheder med teologer

Jeg er i udgangspunktet vældig spændt på og glad for at skulle dele fakultet med teologerne. Både teologerne og vi har en stærk tradition for forskning i forholdet mellem identitet, fortælling og kultur, men de to traditioner er ikke rigtig ført sammen, så der skal vi i dialog med teologerne.

Jeg ser nogle oplagte muligheder for samarbejde med teologerne inden for både vores litteratur -og sprogsektion og kan overhovedet ikke genkende den holdning, at de færreste på fakultetet vil have noget at gøre med teologerne.

Selv den del af deres faglighed, som jeg ikke umiddelbart kan bruge til noget, mener jeg er rigtigt relevant i forhold til nogle af de diskussioner, vi ellers indgår i kulturmøder, religionssammenstød osv. Der har teologerne en dyb kompetence.

Men jeg finder det mindre oplagt at være være på samme institut som teologerne, fordi der er så store forskelle i vores kerneydelser. I forhold til undervisningen er der andre institutter, som mere ligner Nordisk, så jeg ser primært et samarbejde på forskningsområdet.

Postdoc Stefan Iversen, Nordisk Institut