mitHR er AU’s nye fælles digitale løsning til information om personaleforhold og administration af personalerelaterede opgaver. Her på siden finder du information og vejledning om, hvordan du som leder kan bruge mitHR.
OBS: Denne side opdateres løbende.
Med mitHR har du som leder nem adgang til information om dine medarbejdere.
Det betyder at du som leder selv kan:
I løbet af 2023 kommer flere funktioner til, bl.a. MUS og den årlige lønforhandling.
Se også siden til medarbejdere, hvor du finder information om, hvordan du som medarbejder selv og hvordan dine medarbejdere orienterer sig om egne ansættelsesforhold, organisatoriske forhold, ferie og fravær m.v.
Herunder kan du se et overblik over de forskellige funktioner og handlinger, du har som leder i mitHR.
Kun relevant for de områder, som benytter sig af selvbetjening på ferie og fravær.
Ovenstående links leder dig hen på et generelt vejledningssite, så hvis du skal tilbage til denne side, skal du bruge browserens 'tilbage'-knap
Du modtager anmodning af ferie og fravær, fordi du er registreret som medarbejderens linjeleder i mitHR. Du har mulighed for at delgere godkendelsen til en anden person efter aftale.
Se vejledning: Sådan uddelegerer du godkendelser
F.eks. til alle sekretariatsmedarbejdere.
Nej - Det er desværre kun muligt at delegere et godkendelsesflow til én person.
Som leder kan du få overblik over personaledata om dine medarbejdere ét og samme sted, bl.a.:
I mitHR kan du se, hvem der refererer til dig, og hvilke andre referencer dine medarbejdere har.
Du kan også se, hvem din egen linjeleder og MUS-leder er.
Som leder kan du løse en række opgaver direkte i mitHR.
AU bruger fortsat Emply Hire til rekruttering, da AU allerede før valg af mitHR havde valgt Emply Hire.
Det varierer, hvordan brugen af mitHR organiseres i enhedsadministrationen og på fakulteterne.
Som leder er det dit ansvar at:
mitHR afløser AU’s tidligere HR-system AUHRA. Med mitHR har AU valgt en løsning, der kan anvendes af alle – både dem, der arbejder med HR-opgaver, og alle medarbejdere og ledere i administrationen, på fakulteterne og institutterne.
Målet er at forenkle arbejdet med personaleopgaver på tværs af organisationen, reducere behovet for håndholdte løsninger og forbedre den overordnede kvalitet af HR-data.
mitHR er en velafprøvet standardløsning fra Oracle, der lever op til AU’s krav om sikkerhed, logisk brugergrænseflade og basisfunktionaliteter i HR-sammenhæng. Løsningen er integreret med Statens lønsystem og anvendes på andre danske universiteter og i mange store organisationer og virksomheder (under andre navne) – både i Danmark og resten af verden.
Har du og din ledergruppe behov for en nærmere introduktion, står HR til rådighed.
Kontakt din lokale HR-partner, der kan booke et møde med inddragelse af mitHR-specialister efter behov.
Du logger ind med dit AU-ID. Er du tvivl om, hvordan du logger ind? Se vejledningen Adgang til mitHR
Hvis du ikke finder den hjælp, du har brug for her på siden, kan du kontakte din lokale HR-medarbejder/sekretær.