AURAP er AU's business intelligence portal for økonomi- og uddannelsesområdet. Portalen indeholder både standardrapporter og specialiserede analyseværktøjer.
Brightspace er AU’s e-læringssystem. Brightspace er samlingspunkt for kursusmateriale og fungerer som forum for online læring og undervisningsaktiviteter.
AU anvender systemet IndFak2 til modtagelse af fakturaer. På AU foregår fakturamodtagelse, bogføring og betaling til leverandør fuldt elektronisk.
På mit.au.dk kan du tilgå en række specifikke administrative systemer, du har rettigheder til, fx Medarbejderstamkortet.
mitHR er det personaleadministrative HR system ved AU, der bruges til personaleadministration, fraværsregistrering og medarbejderudviklingssamtaler (MUS).
PURE er AU's forskningsregistreringsystem. Her registreres forskningspublikationer, -aktiviteter og -projekter. PURE ligger desuden til grund for AU-ansattes personlige hjemmesider.
Aarhus Universitet anvender RejsUd til afregning af rejser og udgifter.
STADS er det studieadministrative system på AU. Via STADS administreres og formidles oplysninger om studerendes studieaktiviteter og -forløb.
Med webmail har du altid direkte adgang til din AU mail og kalender via en browser.
Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndterings-system (ESDH). Som offentlig institution skal AU journalisere vigtige dokumenter.
Find flere it-systemer i emneindekset for medarbejderservice.
Billederne i denne vejledning er fra en Huawei Mate 10 Pro med Android 8.0. Skærmbillederne kan derfor variere i forhold til den model, du sidder med.
1. Download app'en Microsoft Outlook fra Google Play
2. Åbn "Microsoft Outlook" og tryk "Get Started" (Hvis du allerede bruger "Microsoft Outlook", kan der være andre eller ingen introskærme. Dem skal du springe over).
3. Tryk "Add account"
4. Indtast din mailadresse og tryk "Continue".
5. Indtast dit brugernavn og password. Dit brugernavn er au@uni.au.dk (Fx au123456@uni.au.dk). Din adgangskode er den samme, som du bruger på mit.au.dk og AU-webmail.
6. Åbn app’en "Microsoft Authenticator" og tryk "Godkend"
7. Tryk "Activate" for at acceptere AU's sikkerhedspolitik for mobile enheder.
8. Tryk "Activate"
9. Klik "Skip"
10. Klik på pilen til højre indtil du når slutningen.
11. Klik på fluebenet nederst til højre. Opsætning af profilen er nu fuldført.
12. Du har nu fuldført installationen og opsætning af outlook-appen og kan gå igang med at bruge den.
1. Download app’en ”Microsoft Outlook” fra App Store
2. Åbn ”Microsoft Outlook”
3. Skriv dit brugernavn (au@uni.au.dk) og tryk Tilføj konto
4. Tryk "Åbn godkenderen" (totrinsbekræftelse)
5. Indtast brugernavn og password. Dit brugernavn er au@uni.au.dk (Fx au123456@uni.au.dk). Din adgangskode er den samme, som du bruger på mit.au.dk
6. Tryk "Godkend".
7. Tryk "Måske senere"
8. Tryk "Aktiver"