AURAP er AU's business intelligence portal for økonomi- og uddannelsesområdet. Portalen indeholder både standardrapporter og specialiserede analyseværktøjer.
Brightspace er AU’s e-læringssystem. Brightspace er samlingspunkt for kursusmateriale og fungerer som forum for online læring og undervisningsaktiviteter.
AU anvender systemet IndFak2 til modtagelse af fakturaer. På AU foregår fakturamodtagelse, bogføring og betaling til leverandør fuldt elektronisk.
På mit.au.dk kan du tilgå en række specifikke administrative systemer, du har rettigheder til, fx Medarbejderstamkortet.
mitHR er det personaleadministrative HR system ved AU, der bruges til personaleadministration, fraværsregistrering og medarbejderudviklingssamtaler (MUS).
PURE er AU's forskningsregistreringsystem. Her registreres forskningspublikationer, -aktiviteter og -projekter. PURE ligger desuden til grund for AU-ansattes personlige hjemmesider.
Aarhus Universitet anvender RejsUd til afregning af rejser og udgifter.
STADS er det studieadministrative system på AU. Via STADS administreres og formidles oplysninger om studerendes studieaktiviteter og -forløb.
Med webmail har du altid direkte adgang til din AU mail og kalender via en browser.
Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndterings-system (ESDH). Som offentlig institution skal AU journalisere vigtige dokumenter.
Find flere it-systemer i emneindekset for medarbejderservice.
Alle funktioner (fx institutsekretariat, studievejledning m.v.), embeder (institutleder, dekan osv.) og enheder (institutter, centre) på universitet skal have en permanent funktionsmailadresse og mailboks i det fælles mailsystem. Det er funktionen/embedet/enhedens ansvar at bestille en funktionsmailboks hos IT-support, hvis den mangler.
Andre grupper kan få en funktionsmail ved henvendelse til it-support. Funktionsmailen skal være arbejdsrelateret.
Studerende og studenterorganisationer tilbydes ikke en funktionsmail i det fælles mail og kalendersystem. Heller ikke selv om den studerende er ansat som studentermedhjælper. Studerende og studenterorganisationer tilbydes i stedet en løsning i systemet Mailman. Læs mere om Mailman.
Alle funktionsmailbokse oprettes som delte mailbokse, der kan tilgås af flere personer.
En funktionsmailboks skal have en ejer, som er identificeret ved et AU ID. Ejeren har ansvaret for mailboksen og bestemmer hvem der ellers må få adgang den.
Kontakt din lokale IT-support for at bestille en funktionsmailadresse.
AU IT, Web godkender nye funktionsmailadresser, i tvivlsspørgsmål rådspørges Universitetsledelsens Stab - Kommunikation og Presse.