Her er fakultetets nye el- og hybridbiler

Aarhus BSS’ udlånsbiler er blevet udskiftet som led i klimaindsatsen på Aarhus Universitet. Medarbejdere kan nu låne nye el- eller hybridbiler på fakultetets tre lokationer.

Aarhus BSS' varevogn på el i Herning
Foto: Rasmus Eriksen, Aarhus BSS Kommunikation og Eksterne Relationer

Aarhus BSS råder over en række biler, som medarbejdere kan låne til arbejdsrelateret kørsel. I forbindelse med Aarhus Universitets klimaindsats er de nu blevet udskiftet med et mere miljøvenligt alternativ, nemlig el- og hybridbiler.

I det nordøstlige hjørne af universitetsparken findes der nu en elbil, og på campus i Herning holder der en varevogn på el. På Fuglesangs Allé er valget faldet på hybridbiler, fordi de har anhængertræk, og fordi de skal kunne bruges til længere ture end dem, der kan klares på en enkelt opladning.

Bilerne på Fuglesangs Allé og i Herning er beregnet til udlån til alle medarbejdere, mens bilen i det nordøstlige hjørne af Universitetsparken primært er til intern brug for Bygningsservice og gartnere. Den kan dog også lånes ud, hvis man kontakter Bygningsservice og får oprettet en bruger.

Fuglesangs Allé

• Antal biler: 2
  • Type: Hybridbiler (med anhængertræk)
  • Placering: Pedelgården