Niels Haldrup konstitueres som institutleder

Professor Niels Haldrup er ny konstitueret institutleder på Institut for Økonomi på Aarhus BSS. Han overtager stillingen pr. 1. september.

Niels Haldrup konstitueres som institutleder på Institut for Økonomi. Foto: AU Foto.

Niels Haldrup har været ansat på Institut for Økonomi siden 1993. I 1999 blev han professor, og siden 2007 har han været centerleder på forskningscentret CREATES, som indtil 1. april 2017 blev med-finansieret af Danmarks Grundforskningsfond. Dekan og nuværende konstitueret institutleder Thomas Pallesen er glad for at Niels har sagt ja til at blive konstitueret institutleder, og at han vil søge stillingen som institutleder, når den slås op senere på året:

“Niels er en meget dygtig forsker med en imponerende forsknings- og undervisningserfaring bag sig. Han vil kunne bidrage med værdifulde erfaringer fra sin tid som sektionsleder og centerleder. Jeg er ikke alene meget glad for, at Niels har sagt ja til stillingen, men jeg er også sikker på, at han er den rigtige person til dette vigtige og udfordrende job. Jeg håber, at hele instituttet vil støtte Niels i hans bestræbelser på at lede instituttet og bevare dets nuværende styrker og udnytte dets store potentiale.”

I den kommende uge vil Niels Haldrup arrangere en række sektionsmøder. Her vil han fortælle mere om sin beslutning og sine planer for instituttet.

Læs mere om Niels Haldrup.