For at tjekke din valgret skal du logge ind i valgsystemet med dit CPR-nummer og din adgangskode til selvbetjeningen (WAYF).
Linket til login er synligt på forsiden af www.au.dk/valg, når det er muligt at "tjekke valgret".
Når du er logget ind i valgsystemet, kan du se, hvilke organer du kan stemme til og hvornår.
Står du ikke korrekt i valgsystemet, kan du tjekke "valglisten", som er en liste over alle stemmeberettigede personer.
Du kan søge i listen, for at se, hvordan du står registreret (når du søger, skal du være opmærksom på, at der er forskel på små og store bogstaver).
Hvis du mener, du står registreret forkert, skal du kontakte Valgsekretariatet. Du kan også udfylde en "indsigelsesformular". Formularen sendes til Valgsekretariatet (med posten eller pr mail: valg@au.dk).
Se i tidsplanen for at finde ud af, hvornår indsigelsen skal være Valgsekretariatet i hænde til det aktuelle valg. Fejl bliver dog rettet, så længe det er praktisk muligt.
Du stemmer elektronisk her via www.e-vote.dk i valgperioden. Du logger på systemet med dit AU-id og adgangskode til WAYF.
Har du brug for hjælp, kan du kontakte valgsekretariatet.
Du kan kun stemme elektronisk
Du kan ikke brevstemme eller stemme på papir.
Din stemme er anonym
De valgansvarlige kan se, at du har stemt, men ikke hvad du har stemt. Al kommunikation mellem din computer og valgsystemet foregår krypteret, så andre ikke kan se, hvad du stemmer.
Få en kvittering på, at du har stemt
I afstemningssystemet er der et link, som giver dig mulighed for at se egne data i E-valg. Funktionen danner en html-fil, som du kan åbne eller gemme.
Hvis afstemningssystemet går ned
Der er lavet en beredskabsplan for afvikling af valget. Hvis systemet "går ned", og valget ikke kan afvikles elektronisk, træffes der beslutning om det videre forløb. Ved længerevarende nedbrud vil du kunne læse mere på www.au.dk.
Snyd/hackere eller lignende
Hvis du tror, at du har opdaget snyd, hackere eller lignende, kan du kontakte valgsekretariatet.