Denne procedure beskriver AU's kommunikative beredskab omkring IT-nedbrud og -angreb, samt alvorlige driftsforstyrrelser.
Hvis IT-nedbruddet indtræffer uden for tidsrummet 8-18 på hverdage, tages den første kontakt altid til cheferne for hhv. AU IT og Kommunikation og Presse.
1. AU IT orienterer internt i VD-området
- Info om IT-nedbrud uploades på https://serviceinfo.au.dk/ (i et så brugervenligt sprog som muligt).
- Intern orientering i AU IT.
- Orientering til IT-supporten på de administrative centre.
- Orientering til berørte systemejere (også afledt berørte systemejere).
2. AU IT og Kommunikation og Presse (K&P) planlægger kommunikation
- AU IT og K&P udpeger hver en kontaktperson/tovholder for den kommunikative håndtering.
- Tovholderne aftaler, hvilke budskaber, der skal kommunikeres og hvilke kanaler, der kan/skal anvendes.
Opmærksomhedspunkter ved kommunikationen:
- Hvilke IT-services fungerer ikke?
- Hvilke IT-services fungerer?
- Forventet nedetid?
- Forventet tidspunktet for næste information?
- Kan man anvise alternativer for brugerne?
- Er der IT-personale til rådighed, som kan hjælpe med spørgsmål på sociale medier?
3. Universitetsdirektøren orienteres
- Orientering af universitetsdirektøren, som afgør, om AU’s overordnede kriseberedskab skal igangsættes.
(Ansvarlig: Aftales mellem tovholderne).
4. K&P informerer internt på AU
5. K&P informerer eksternt, hvis nødvendigt
6. AU IT kommunikerer til ledelsen
- AU IT rundsender orientering til Universitetsledelsen og LEA om status. Typisk når IT-nedbruddet er overstået og med en vurdering af, om situationen kan opstå igen.