AURAP er AU's business intelligence portal for økonomi- og uddannelsesområdet. Portalen indeholder både standardrapporter og specialiserede analyseværktøjer.
Brightspace er AU’s e-læringssystem. Brightspace er samlingspunkt for kursusmateriale og fungerer som forum for online læring og undervisningsaktiviteter.
AU anvender systemet IndFak2 til modtagelse af fakturaer. På AU foregår fakturamodtagelse, bogføring og betaling til leverandør fuldt elektronisk.
På mit.au.dk kan du tilgå en række specifikke administrative systemer, du har rettigheder til, fx Medarbejderstamkortet.
mitHR er det personaleadministrative HR system ved AU, der bruges til personaleadministration, fraværsregistrering og medarbejderudviklingssamtaler (MUS).
PURE er AU's forskningsregistreringsystem. Her registreres forskningspublikationer, -aktiviteter og -projekter. PURE ligger desuden til grund for AU-ansattes personlige hjemmesider.
Aarhus Universitet anvender RejsUd til afregning af rejser og udgifter.
STADS er det studieadministrative system på AU. Via STADS administreres og formidles oplysninger om studerendes studieaktiviteter og -forløb.
Med webmail har du altid direkte adgang til din AU mail og kalender via en browser.
Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndterings-system (ESDH). Som offentlig institution skal AU journalisere vigtige dokumenter.
Find flere it-systemer i emneindekset for medarbejderservice.
Du vil på denne side, finde relevante FAQ vedrørende Emply Hire.
Siden vil løbende blive opdateret med de nyeste FAQ.
Ønsker du et spørgsmål uddybet på siden skal du sende dette ønske til din lokale superbruger.
Den bedste support/hjælp får du igennem din lokale superbruger. Din lokale superbruger har kendskab til jeres arbejdsgange og faktiske virkelighed, derfor har de, de bedste forudsætninger for at hjælpe netop dig. Data og Digitalisering bistår og hjælper superbrugerne, såfremt superbrugerne har behov for dette.
Hvis du ikke kan oprette et projekt, er det fordi du ikke har rettigheder hertil.
Du bedes kontakte din lokale Superbruger, de kan give dig rettighed hertil eller hjælpe dig på vej.
Du kan finde din superbruger her: www.medarbejdere.au.dk/emplysuperbruger
Fejlagtige projekter skal slettes igen. Af dokumentationsmæssige årsager kan disse sletninger kun udføres af systemadministratorer.
Nej, det er kun på au.dk at ændringen vil slå igennem. Ændringen vil ikke slå igennem på andre medier, heller ikke sider som har gengivet vores jobopslag. Det frarådes derfor at man gør dette.
Ledige stillinger fra Emply Hire hentes ned til hjemmesiden www.au.dk/om/stillinger i 20 minutters intervaller.
Hvis du forsat oplever at en stilling måske er længe om at komme på hjemmesiden du prøve at ”fjerne” cachene.
Det kan du gøre ved at indsætte "?No_cache=1"efter adressen. https://www.au.dk/om/stillinger/?no_cache=1
Kommer den forsat ikke på hjemmesiden så:
Tjek projektet for eventuelle fejl i opsætningen (Henled særlig opmærksomhed på - Antal måneder (her skal indtastes et tal>0 eller tomt) Antal timer (her skal indtastes en værdi fra 1-37 – må ikke være 0)
Hvis du oplever, at få at vide dit EAN nummer på stillingen ikke er valid, så bør du sikre dig at der i AU's enhedsregister er påført korrekt EAN nummer på den specifikke enhed hvor stillingen er slået op.
Ændringer til enheden i AU's enhedsregister kan indberettes via AU's Serviceportal i denne formular. Bemærk at der skal foreligge en godkendelse på ændringer til en enhed af øverste leder på enheden.
Hvis HR melder, at de ikke kan se dit projekt til godkendelse kan dette skyldes at projektet har sat sig fast i godkendelsesprocessen.
For at løse dette, opret projektet på ny og genopsæt på nu, hvor du sikre dig, at kun én bruger arbejder på projektet i løbet af hele opsætningsprocessen. Altså siden oprettelse af det nye projekt indtil det sendes til godkendelse må kun én bruger tilgå projektet.
For lang annoncetekst
Følgende fejlmeddelelse kommer når man har publiceret en for lang annonce til Jobnet. Annoncen må maks være 16.000 tegn. inkl. koder, hvorfor den skal afkortes. Der findes ikke på nuværende tidspunkt en mulighed for at gennemskue dette inde i annonce modulet.
Vejledningen opdateres snarest med hvordan man har to annoncer - en til au.dk og en til Jobnet. Så man på Jobnet kan henvise til au.dk for fuldt opslag.
Systemet er sat op til at trække mobilnummer på faglig kontaktperson, hvis den faglige kontaktperson ikke har et mobilnummer, så trækker den kontaktpersons mobilnummer. Har kontaktpersonen heller ikke et mobilnummer så trækker den projektlederens mobilnummer. Systemet trækket på mobilnummeret angivet i feltet under Medarbejderoplysninger. Har man derfor kun et mobil nr. kan det indsættes heri.
Da det er Jobnet/STAR der godkender annoncerne, kan vi ikke give lovning på hvornår stillingen godkendes af Jobnet/STAR men ofts plejer de at komme op efter en times tid. Det anbefales at kontakte Jobnet hvis stillingen ikke et kommet op efter 24 timer (hverdage).
Kontaktinformation på Jobnet's Virksomhedssupport:
virksomhedssupporten på 7025 8725 eller virksomhedssupport@star.dk.
Der kan være flere årsager til at stillingen sidder fast i godkendelsesmodulet. En af dem kan være, at der ikke er +45 foran i telefonnummeret på kontaktpersonen.
Vi har konstaeret at Jobnet ikke læser alle formaterne vi sender fra Emply. Derfor kan der i opsætningen af stillingsopslaget være forskel fra f.eks. au.dk og Emply's egen visning og så til opsætningen på Jobnet. Vi arbejdet på at uderede og fejlsøger med vores leverandør.
En stilling kan kun være i opslag på Jobnet i 8 uger. Herefter afpubliceres den automatisk fra Jobnet.
Relevante links: https://jobag.jobnet.dk/JobAG/Frontpage#!/help/terms > https://www.star.dk/it/virksomheds-it/haandtering-af-jobannoncer/vejledninger-til-jobannoncer > https://www.star.dk/media/9255/2019_01_08_vejledning-til-kvalitetssikring-af-annoncer_-med-_link.pdf
” 3.1 Hvor længe kan annoncer publiceres - være offentliggjort på Jobnet?
Ultimo 2017 vil alle annoncer max kunne være offentliggjort på Jobnet 8 uger indtil da gælder:
En annonce kan som hovedregel max være offentliggjort på Jobnet i 5 uger, og denne periode kan først forlænges, når perioden er gået.
Der gælder dog en 8 ugers periode for:
Det anbefales at bruge Chrome eller Mozilla Firefox til Emply Hire.
Oplever du funktioner som ikke synes hensigtsmæssig og du bruger en anden browser, så skift til Chrome eller Mozilla Firefox og prøv igen.
Firefox
Et nyt vindue åbner med et lilla maske-ikon i hjørnet, som indikerer, at du er i privat browsing-tilstand.
English
A new window will open with a purple mask icon in the corner, indicating that you are in Private Browsing mode.
Chrome
Et nyt vindue åbner med en mørk baggrund og et inkognito-ikon (en hat og briller) i hjørnet.
English
A new window will open with a dark background and an incognito icon (a hat and glasses) in the corner.
Edge
Et nyt vindue åbner med en mørk baggrund og InPrivate-ikonet (en blå cirkel med en hvid maske) i hjørnet.
English
A new window will open with a dark background and the InPrivate icon (a blue circle with a white mask) in the corner.
Safari
Et nyt vindue åbner med en mørk søgelinje og en besked om privat browsing.
English
A new window will open with a dark search bar and a message indicating you are in Private Browsing mode.
For at afslutte privat browsing i nogen af disse browsere, skal du blot lukke det private eller inkognito-vindue
To exit private browsing in any of these browsers, simply close the private or incognito window.
Hvis du er på AU kabletnetværk eller VPN logger du automatisk på Emply Hire.
Ellers skal du bruge de samme login oplysninger, som til din computer.
Brugernavn: auid@uni.au.dk f.eks. au123456@uni.au.dk
Kode: Den samme som du bruger til din PC.
Rettigheder i Emply Hire, styres af de lokale superbrugere. Hvis du mener at der er en udoverensstemmelse, så bedes du kontakte din lokale Superbruger. Data og Digitalisering tildeler ikke rettigheder til andre end superbrugerne.
Du kan finde dem her: www.medarbejdere.au.dk/emplysuperbruger
Fejl i integrationen mellem MSK og Emply Hire sker typisk i forbindelse med, at typen af data, som den forsøger at importere, ikke matcher den type, som MSK forventer.
Konkret bør følgende felter tjekkes i Emply Hire på opsætningsfanen af det relevante projekt:
Hvis overstående ændringer ikke løser problemet, så kontakt Data og Digitalisering via serviceportalen.
Privatmail, Se vejledning for Tilknytning af medlemmer af bedømmelses- og ansættelsesudvalg (eksterne og interne)
Prøv følgende:
Afvent gerne 30 minutter, og hvis personen forsat ikke er kommet i Emply Hire, kan du forsætte med følgende:
Afvent gerne 30 minutter, og hvis personen forsat ikke er kommet i Emply Hire, kan du forsætte med følgende:
Er personen efter 30 minutter forsat ikke kommet i Emply Hire, så kontakt din lokale superbruger, som vil hjælpe dig.
Inden indmeldelse af fejl skal guiden "Udvidet vejledning til eksterne bedømmere til HR medarbejdere" være gennemført af en HR medarbejder.
Indmeldelse af fejl skal oprettes af en superbruger.
Indmeldinger skal indeholde følgende information:
Eksempel:
Den eksterne bedømmer [Fuldt navn], auxxxxxx tilknyttet [projektid], kan ikke komme på Emply Hire.
Vedkommende får fejl vist i nedenstående skærmbillede i forbindelse med at de skal oprette et nyt password som beskrevet i den udvidet vejledning. Som ses i skræmbilledet er dette fra [dato og tid]. Vedkommende kan hverken komme på mit.au.dk eller emply grundet det manglende password. HR har bekræftet, at opsætningen i MSK er korrekt jævnfør vejledningen og bedømmeren har forsøgt at udføre guiden i inkognito uden forbedring.
[SKÆRMBILLEDE AF FEJLEN GIVET AF BEDØMMEREN]
Som udgangspunkt er det altid kandidaten selv, der skal trække sin ansøgning.
Kandidaten skal logge ind via. det login, de ved ansøgning har fået tilsendt og trykke slet i oversigten over søgte stillinger.
Vejledning kan findes her: www.medarbejdere.au.dk/saadan_traekker_du_din_ansoegning_tilbage
Det er kun i særlige tilfælde hvor din HR afdeling kan hjælpe med dette.
I denne forbindelse skal kandidatens materiale slettes fra systemet, hvilket efterspørges igennem cherwell.
Vejledning til sletning findes her: Sletning af projekter og ansøgere
Det betyder, at en eller flere kandidater har trukket sig.
Hvis du ikke kan se alle kandidater, kan det skyldes flere forskellige årsager:
Følgende materiale gennemgår, hvad Emply Hire brugere med brugertypen "Leder" har adgang til: Leder-indblik
Dette kan skyldes en bagved liggende formatering. Dette kan du løse sådan: Kopier (ctrl +c) hele bedømmelsen og sæt ind i f.eks. ”Notesblok” på din pc. Slet bedømmelsen i feltet i Emply Hire. Kopier (ctrl +c) bedømmelsen fra f.eks. ”Notesblok” Indsæt (ctrl + v) i bedømmelsesfeltet Tilret eventuelle steder med fed.
Denne problemstilling kan skyldes to ting
Nogle brugertyper har adgang til flere kandidatformularer. Du skifter kandidatformular ved at trykke på:
Papir op blyanten i højre hjørne i kandidatformularen
Det kan også skyldes du har en anden brugertype en forventet. Hvis din brugertype ikke stemmer overens med din funktion, så skal du kontakte din lokale Superbruger, som vil tilrette dig i systemet.
Denne problemstilling skyldes ofte fejlagtige indtastninger i Emply.
Under opsætningfanen for projektet ses datafelterne Stedkode, Projektnummer og Aktivitetsnummer.
Disse felter må kun indeholde positive heltal. Kun tegnene 0 til 9 er godtaget. Altså er kommatal som 12345,67 og negative tal som -1234 ikke tilladte. Ligeledes er lister af flere nummre som 1234 + 5678 og normal tekst ikke tilladt.
Kontakt relevante projektleder og tilret disse således, at de overholder overstående.
Hvis overstående er korrekt, og der stadig opleves fejl så opret en supportsag her.
En typisk fejl, der kan foresage, at projekter ikke dukker frem under søgninger er, at et filter er aktivt. Afdelingsmæssige filtre ses ved, at første række under søgeresultaterne er en enhed, f.eks. 8000 Aarhus Universitet, med en grøn opadpejende pil til venstre som indikeret i nedenstående billede.
Klik på denne grønne pil for at ophæve filteret.
Derudover, tjek om søgefeltet er aktivt, hvilket indikeres med et grønt flueben til højre for "Søg", og om der under søgekriterierne er givet input, der ekskluderer det ønskende projekt.
Klik på søg knappen for at åbne søgekriterierne.
Klik på fluebenet for at fra- og tilvælge brug af søgefilteret.
Hvis dette ikke løser problemet så hendvend dig til din lokale superbruger.
Hvis du har flere ansættelser på dit stillingsopslag, så skal du udfylde informationerne på opsætningsfanen i Emply Hire , til bedst muligt at afspejle de faktiske omstændigheder. Dvs. at du A en forventet tiltrædelsesdato 1. maj og B en d. 1. juli så kan du fastsætte datoen i Emply Hire til at være d. 1 juni.
AU indberetter årligt til forskerbestands- og forskerrekrutteringsstatistikken. HR Data og Digitalisering er ansvarlig for selve indberetningen men de enkelte HR administrationer er ansvarlige for at data'en udfyldes og er korrekt.
HR Data og Digitalisering sender kvartalsvis manglende data ud til eRekrutteringssuperbrugerne, så de kan blive rettet.
Vi trækker på følgende:
InstitutionsID: Altid Aarhus Universitet
IndberetterID: Projektleder
JournalNummer: Projekt# - kandidat #
IndberetningsDato: Dato for udtræk
Hovedområde
Institutnavn
Fakultet:
Stillingskategori
Fagområde
Finansieringstype
AnsættelseType
TidsbegrænsetAnsættelsesVarighed
StillingOpslåetEksternt
Opslagstype
StillingOpslåetIDagblad
StillingOpslåetIFagforeningsblad
StillingOpslåetIDagblad
StillingOpslåetPåInternet
StillingOpslåetIAndreFora
StillingOpslåetInternationalt
DatoForAnsøgningsfristUdløb
DatoForAfgivelseAfIndstilling
DatoForBeslutningOmAnsættelse
DatoForTiltrædelse
BlevDerIndkaldtTilSamtaleUnderAnsættelsen
BlevDerAfholdtPrøveforelæsning
BlevDerRettetIndsigelseModSammensætningen
BlevDerRettetIndsigelseModIndstillingen
MændIBedømmelsesudvalget
KvinderIBedømmelsesudvalget
UdenlandskeMændIBedømmelsesudvalget
UdenlandskeKvinderIBedømmelsesudvalget
FormandensKøn
FormandensNationalitet
AnsatteMændIBedømmelsesudvalget
AnsatteKvinderIBedømmelsesudvalget
AnsatteUdenlandskeKvinderIBedømmelsesudvalget
AnsatteUdenlandskeMændIBedømmelsesudvalget
AntalMandligeAnsøgere
AntalKvindeligeAnsøgere
AntalUdenlandskeMandligeAnsøgere
AntalUdenlandskeKvindeligeAnsøgere
AntalKvalMandligeAnsøgere
AntalKvalKvindeligeAnsøgere
AntalKvalUdenlandskeMandligeAnsøgere
AntalKvalUdenlandskeKvindeligeAnsøgere
AnsattesKøn
AnsattesFødselsår
AnsattesStatsborgerskab
AnsatteHarPHDEllerDoktorgradFraInstitutionID
AnsatteHarPHDEllerDoktorgradFraLand
AnsatteHarPHDEllerDoktorgrad
AnsatteAnsatVedInstitutionenTidligere
AnsatteRekrutteretFra
AnsattesSenesteAnsættelseskategori
AnsattesLandVedUdenlandskRekruttering
AntalEjBedomtMandligeAns
AntalEjBedomtKvindeligeAns
AntalEjBedomtUdenlandskeMandligeAns
AntalEjBedomtUdenlandskeKvindeligeAns
OpslagSendtMetode