Du spiller en understøttende rolle i udvikling og afvikling af medarbejdersamtaler på AU. Du står stærkt, hvis du orienterer dig om MUS for ledere og MUS for medarbejdere.
Samarbejdsudvalgene har en central rolle omkring fastlæggelse af retningslinjer for afholdelse af MUS og i forhold til evaluering af arbejdspladsens brug af MUS. AU’s MUS-koncept er godkendt af HSU og revideres årligt på basis af bl.a. den evaluering, som laves gennem samarbejdsudvalgene.
De lokale samarbejdsudvalg sætter MUS på dagsordenen i god tid inden de årlige samtaler, som typisk afholdes i løbet af efterårssemestret. Dette både for at drøfte MUS som et kompetenceudviklingstiltag og for at sikre, at der er tilstrækkelig klarhed over, hvem der er MUS-ansvarlig for hvilke grupper af medarbejdere det pågældende år.
Du er som tillidsrepræsentant sjældent direkte involveret i medarbejdersamtaler, men kan:
Det lokale årshjul for MUS indeholder en beskrivelse af, hvilke faser MUS løber igennem i løbet af et år, hvilke initiativer, der igangsættes hvornår, og hvem der gør hvad. Download et udførligt årshjul.