Du spiller en understøttende rolle i udvikling og afvikling af medarbejdersamtaler på AU. Du står stærkt, hvis du orienterer dig om MUS for ledere, MUS for medarbejdere og i den samlede MUS-vejledning.
Samarbejdsudvalgene har en central rolle omkring fastlæggelse af retningslinjer for afholdelse af MUS og i forhold til evaluering af arbejdspladsens brug af MUS. AU’s MUS-koncept er godkendt af HSU og revideres årligt på basis af bl.a. den evaluering, som laves gennem samarbejdsudvalgene.
De lokale samarbejdsudvalg sætter MUS på dagsordenen i god tid inden de årlige samtaler, som typisk afholdes i løbet af efterårssemestret. Dette både for at drøfte MUS som et kompetenceudviklingstiltag og for at sikre, at der er tilstrækkelig klarhed over, hvem der er MUS-ansvarlig for hvilke grupper af medarbejdere det pågældende år.
Du er som tillidsrepræsentant sjældent direkte involveret i medarbejdersamtaler, men kan:
Det lokale årshjul for MUS indeholder en beskrivelse af, hvilke faser MUS løber igennem i løbet af et år, hvilke initiativer, der igangsættes hvornår, og hvem der gør hvad.