AURAP er AU's business intelligence portal for økonomi- og uddannelsesområdet. Portalen indeholder både standardrapporter og specialiserede analyseværktøjer.
Brightspace er AU’s e-læringssystem. Brightspace er samlingspunkt for kursusmateriale og fungerer som forum for online læring og undervisningsaktiviteter.
AU anvender systemet IndFak2 til modtagelse af fakturaer. På AU foregår fakturamodtagelse, bogføring og betaling til leverandør fuldt elektronisk.
På mit.au.dk kan du tilgå en række specifikke administrative systemer, du har rettigheder til, fx Medarbejderstamkortet.
mitHR er det personaleadministrative HR system ved AU, der bruges til personaleadministration, fraværsregistrering og medarbejderudviklingssamtaler (MUS).
PURE er AU's forskningsregistreringsystem. Her registreres forskningspublikationer, -aktiviteter og -projekter. PURE ligger desuden til grund for AU-ansattes personlige hjemmesider.
Aarhus Universitet anvender RejsUd til afregning af rejser og udgifter.
STADS er det studieadministrative system på AU. Via STADS administreres og formidles oplysninger om studerendes studieaktiviteter og -forløb.
Med webmail har du altid direkte adgang til din AU mail og kalender via en browser.
Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndterings-system (ESDH). Som offentlig institution skal AU journalisere vigtige dokumenter.
Find flere it-systemer i emneindekset for medarbejderservice.
Fakultetsledelsen introducerede i november 2017 en obligatorisk intern peer review-ordning på fakultetet for at højne kvaliteten af ansøgningerne og dermed øge succesraten ifm. følgende elitevirkemidler:
Formålet med ordningen er at hjælpe dig som ansøger med at præsentere dit projekt stærkest muligt over for det pågældende virkemiddels evaluatorer. I den interne peer review-proces får du mulighed for at præsentere din ansøgning over for tre reviewere: én fra dit eget institut (forbehandler) og to, hvis faglige kernekompetence ikke er tæt på din egen.
Det interne peer review-panel består af videnskabelige medarbejdere på seniorniveau med solid evaluatorerfaring.
Pr. septemebr 2024
I god tid før det interne peer review er institutterne ansvarlige for at screene ansøgninger til internt review og sikre feedback fra fagfæller tæt på ansøgers fagområde. Den forudgående kvalitetssikring på instituttet forankres hos det ene af instituttets reviewere fra det interne peer review-panel, der således fungerer som forbehandler.
Som udgangspunkt gennemføres internt peer review 3-6 uger forud for ansøgningsfristen. Der benyttes tre reviewere pr. ansøgning: én fra ansøgers eget institut (forbehandler) og to hvis faglige kernekompetence ikke er tæt på ansøgers. Reviewerne modtager senest 1 uge før feedbackmødet seneste version af ansøgningen inkl. ansøgers CV og publikationsliste samt link til opslaget af det pågældende virkemiddel og evalueringskriterierne.
Feedback gives mundtligt til ansøger på et møde af ca. 1 times varighed. Forbehandleren fungerer som facilitator/mødeleder. Reviewernes opdrag er at give konstruktive og konkrete forslag til forbedring af de enkelte dele af ansøgningen i lyset af de evalueringskriterier, der gælder for det pågældende virkemiddel.
Institutterne har udpeget en kontaktperson, som løbende indmelder potentielle ansøgere til de forskellige virkemidler mhp. igangsætning af internt peer review.
Kontaktpersonerne er: