Herunder kan de se hvilke spørgsmål der indgår i de forskellige standard evalueringsskemaer.
Standard evalueringsspørgsmålene som fremgår herunder er de basisspørgsmål som indgår i alle kursusevalueringer på fuldtidsstudier på Aarhus BSS med undtagelse af kursusforløb hvor undervisningen kun består af vejledning. Standardspørgsmålene kan anvendes til eksempelvis evaluering af forelæsningsforløb, seminarer og lignende. Standardspørgsmålene kan suppleres med spørgsmål om eksempelvis holdundervisning og eller spørgsmål som underviserne selv skriver.
Emne | Spørgsmål | Svarkategori | |
Kære deltager på kurset [kursusnavn]. Vi vil gerne stille en række spørgsmål om dit udbytte af kurset. De første spørgsmål omhandler dit eget engagement i kurset | |||
De studerendes engagement | Jeg har involveret mig aktivt i kursets undervisnings- og læringsaktiviteter både i og mellem timerne | Enig-Uenig | |
De studerendes engagement | I gennemsnit har jeg brugt følgende antal timer pr. uge på dette kursus (tænk både på deltagelse i undervisning, andre aktiviteter og forberedelse, herunder læsegruppemøder) | 1-37 | |
Forventningsafstemning og organisering | Nu følger nogle spørgsmål om forventninger til de studerende og kursets organisering | ||
Forventningsafstemning og organisering | Underviseren/underviserne gjorde det klart, hvad forventningerne var til os i dette kursus | Enig-Uenig | |
Forventningsafstemning og organisering | Kurset var godt organiseret (tænk fx på, om forløbet overordnet var godt tilrettelagt, og om det var klart for dig, hvad kursusaktiviteter og undervisningsmateriale skulle bidrage med) | Enig-Uenig | |
Feedback | Gennem kurset var der løbende mulighed for at afprøve min forståelse af det, jeg har lært | Enig-Uenig | |
Feedback | Der har i kursusforløbet været gode muligheder for at få tilbagemelding/vejledning vedrørende mine faglige præstationer | Enig-Uenig | |
Formidling og inspiration | De næste spørgsmål handler om, hvorvidt underviseren formidlede på en måde, som støttede din forståelse af kursets emner | ||
Formidling og inspiration | [Navn på underviser] - var god til at formidle stoffet | Enig-Uenig | |
Formidling og inspiration | Hvordan kunne jeg bedre have øget forståelsen af kursets emner? Giv gerne konkrete eksempler. | Åbent kommentarfelt | |
Formidling og inspiration | Jeg er gennem kursusforløbet blevet inspireret til at arbejde med faget | Enig-Uenig | |
Overordnet udbytte | Opsamlende vil vi gerne spørge om din oplevelse af, hvor udbytterigt kurset alt i alt har været i forhold til at støtte din læring | ||
Overordnet udbytte | Jeg vurderer det samlede udbytte af undervisningsforløbet som: | Meget stort udbytte - Intet udbytte | |
Overordnet udbytte | Hvilket udbytte tager du med dig videre fra dette kursus? Giv gerne konkrete eksempler. | Åbent kommentarfelt |
Supplerende spørgsmål om holdundervisning er en gruppe af spørgsmål som tilføjes til standardspørgsmålene eksempelvis hvor forelæsninger er suppleret med øvelseshold, instruktorundervisning og lignende.
Emne | Spørgsmål | Svarkategori | |
Holdundervisning | Til sidst har vi en række spørgsmål om holdundervisningen i kurset | ||
Holdundervisning | [Navn på holdunderviser] var god til at understøtte vores læring | Enig-Uenig | |
Holdundervisning | Der var relevante læringsaktiviteter på holdtimerne | Enig-Uenig | |
Holdundervisning | Vi fik gode råd om, hvordan man bedst arbejder med stoffet | Enig-Uenig | |
Holdundervisning | Jeg synes, der har været en god stemning til holdtimerne | Enig-Uenig | |
Holdundervisning | Hvad var i særlig grad godt ved holdundervisningen og hvordan synes du holdundervisningen kunne forbedres? | Åbent kommentarfelt |
Supplerende spørgsmål om vejledning er en gruppe af spørgsmål der bliver supplerer standardevalueringsspørgsmålene. Spørgsmålene er beregnet til undervisningsforløb der suppleres med vejledning. Eksempelvis forelæsnings- eller seminarforløb, der suppleres med opgavevejledning.
Emne | Spørgsmål | Svarkategori |
Vejledning | Jeg har fået god vejledning i forhold til: | |
Vejledning | At indkredse emnet og lave en problemformulering | Enig-Uenig |
Vejledning | At søge relevant litteratur til min opgave | Enig-Uenig |
Vejledning | At kunne vælge relevante teorier/metoder | Enig-Uenig |
Vejledning | At analysere og diskutere mit materiale | Enig-Uenig |
Vejledning | At strukturere min opgave | Enig-Uenig |
Vejledning | At styre og planlægge mit projekt | Enig-Uenig |
Standardskema til evaluering af vejledningsforløb anvendes til evaluering af vejledningsforløb der ikke indeholder anden form for undervisning end vejledning. Eksempelvis vejledning i forbindelse med specialeskrivning.
Emne | Spørgsmål | Svarkategori |
Forventninger til vejledning | Det har været klart for mig, hvad [C$FN] [C$LN] forventede af mig | Enig-Uenig |
Forventninger til vejledning | Det har været klart for mig, hvad jeg kunne forvente af [C$FN] [C$LN] | Enig-Uenig |
Forventninger til vejledning | [C$FN] [C$LN] og jeg havde en god dialog om hvordan vejledningen skulle foregå | Enig-Uenig |
Selve vejledningen | Jeg har fået god vejledning i forhold til: | Enig-Uenig |
Selve vejledningen | At indkredse emnet og lave en problemformulering | Enig-Uenig |
Selve vejledningen | At søge relevant litteratur til min opgave | Enig-Uenig |
Selve vejledningen | At kunne vælge relevante teorier/metoder | Enig-Uenig |
Selve vejledningen | At analysere og diskutere mit materiale | Enig-Uenig |
Selve vejledningen | At strukturere min opgave | Enig-Uenig |
Selve vejledningen | At styre og planlægge mit projekt | Enig-Uenig |
Feedback | Jeg har fået konstruktiv feedback på de tekststykker, jeg har indleveret til vejledning | Enig-Uenig |
Feedback | Jeg har fået gode råd til hvordan jeg kunne gøre min opgave bedre | Enig-Uenig |
Feedback | Jeg har fået gode råd til hvordan jeg kunne arbejde videre med min opgave | Enig-Uenig |
Vejledningsrelationen | Jeg oplevede at min vejleder lyttede til mig | Enig-Uenig |
Vejledningsrelationen | Jeg følte, at det var trygt at spørge min vejleder, hvis der var noget jeg var usikker på | Enig-Uenig |
Tilfredshed og udbytte | Jeg er overordnet set tilfreds med vejledningen | Enig-Uenig |
Tilfredshed og udbytte | Jeg vurderer det samlede udbytte af mit vejledningsforløb som: | Meget stort udbytte - Intet udbytte |
Vejledningsrelationen | Jeg orienterede mig tidligt om kravene til specialet/opgaven | Enig-Uenig |
Vejledningsrelationen | Jeg har været god til at overholde de deadlines, vi har aftalt | Enig-Uenig |
Din egen indsats | Jeg har forberedt spørgsmål, jeg gerne ville diskutere ved vejledning og er i det hele taget mødt forberedt op til vejledningen | Enig-Uenig |
Andre forhold af betydning for vejledningen | Studiet har klædt mig godt på til at kunne skrive mit speciale/min opgave | Enig-Uenig |
Andre forhold af betydning for vejledningen | Jeg har kunnet få hjælp og støtte fra mine medstuderende, når jeg er stødt på faglige problemer | Enig-Uenig |
Øvrige kommentarer/åbne spørgsmål | Hvad vil du fremhæve som godt ved dit vejledningsforløb? | Åbent kommentarfelt |
Øvrige kommentarer/åbne spørgsmål | Har du forslag har du til ændringer? Hvilke? | Åbent kommentarfelt |
Skemaerne er udviklet til evaluering af projektorienterede forløb og praktikforløb på de nedenstående uddannelser
Kategori | Spørgsmål | svarkategori |
---|---|---|
Din egen indsats | Med de første spørgsmål vil vi gerne vide mere om dit eget bidrag til det projektorienterede forløb/praktikken. | |
Din egen indsats | Jeg har leveret en passende arbejdsindsats gennem hele det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
Din egen indsats | Jeg har sat mig godt ind i de opgaver jeg skulle løse i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
Din egen indsats | Uddyb gerne dine svar ovenfor | |
forventningsafstemning uddannelsessted | Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra AU | |
Forventningsafstemning og organisering | Formålet med det projektorienterede forløb /praktikken var klart | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været klart for mig hvilke opgaver jeg skulle løse i løbet af det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været klart for mig hvad der forventes af mig i forbindelse med den afsluttende rapport/eksamen | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted |
Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra praktikstedet. Disse spørgsmål omhandler forventningsafstemninger mellem dig og din vejleder på praktikstedet. Dette kan f.eks. handle om hvor ofte man mødes, hvad man kan få hjælp til og feedback på, mm. |
|
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Min vejleder fra praktikstedet og jeg havde en god dialog om hvordan projektperioden/praktikken skulle forløbe | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Det har været klart for mig hvad jeg kunne få støtte til af min vejleder fra praktikstedet | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | De næste spørgsmål handler om hvordan du har oplevet dit det projektorienterede forløb/praktikken | |
selve projektet/praktikken | Mit studium har klædt mig godt på til at løse opgaverne jeg havde i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for at løse konkrete arbejdsopgaver | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for hvordan teori kan omsættes til praksis | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min evne til at samarbejde effektivt sammen med andre | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken gav mig et godt indblik i hvad det vil sige at være en del af en arbejdsplads | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Har du øvrige kommentarer til selve det projektorienterede forløb/praktikken? | |
Vejledning (dit praktiksted) | Jeg har kunnet få hjælp og støtte fra min vejleder fra praktikstedet, når jeg er stødt på faglige problemer | Meget mere - Meget mindre |
Vejledning (dit praktiksted) | Jeg har fået god hjælp til at strukturere mine arbejdsopgaver af min vejleder fra praktikstedet | Meget svært - Meget let |
Vejledning (dit praktiksted) | Jeg vurderer det samlede udbytte af min vejledning fra praktikstedet som | Meget stort udbytte - Intet udbytte |
vejledning praktiksted |
Øvrige kommentarer til vejledning fra praktikstedet. Her kan du uddybe hvad der fungerede godt eller om der var noget du savnede og hvorfor? |
|
Overordnet udbytte | Jeg opfatter projektforløbet som vigtig for min samlede uddannelse | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Projektforløbet har øget min interesse for fagområdet | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Hvad har været særligt udbytterigt for dig i forløbet? Hvorfor? | |
Overordnet udbytte | Hvad har været mindre udbytterigt for dig i forløbet? Hvorfor? |
Kategori | Spørgsmål | svarkategori |
---|---|---|
Din egen indsats | Med de første spørgsmål vil vi gerne vide mere om dit eget bidrag til det projektorienterede forløb/praktikken. | |
Din egen indsats | Jeg har leveret en passende arbejdsindsats gennem hele det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
Din egen indsats | Jeg har sat mig godt ind i de opgaver jeg skulle løse i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
Din egen indsats | Uddyb gerne dine svar ovenfor | |
forventningsafstemning uddannelsessted | Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra AU | |
Forventningsafstemning og organisering | Formålet med det projektorienterede forløb /praktikken var klart | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Min vejleder fra AU og jeg havde en god dialog om hvordan det projektorienterede forløb/praktikken skulle forløbe | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været klart for mig hvilke opgaver jeg skulle løse i løbet af det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været klart for mig hvad der forventes af mig i forbindelse med den afsluttende rapport/eksamen | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været klart for mig hvad min vejleder fra AU forventede af mig | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været klart for mig, hvad jeg kunne forvente af min vejleder fra AU | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted |
Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra praktikstedet. Disse spørgsmål omhandler forventningsafstemninger mellem dig og din vejleder på praktikstedet. Dette kan f.eks. handle om hvor ofte man mødes, hvad man kan få hjælp til og feedback på, mm. |
|
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Min vejleder fra praktikstedet og jeg havde en god dialog om hvordan projektperioden/praktikken skulle forløbe | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Det har været klart for mig hvad jeg kunne få støtte til af min vejleder fra praktikstedet | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | De næste spørgsmål handler om hvordan du har oplevet dit det projektorienterede forløb/praktikken | |
selve projektet/praktikken | Mit studium har klædt mig godt på til at løse opgaverne jeg havde i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for at løse konkrete arbejdsopgaver | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for hvordan teori kan omsættes til praksis | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min evne til at samarbejde effektivt sammen med andre | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken gav mig et godt indblik i hvad det vil sige at være en del af en arbejdsplads | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Har du øvrige kommentarer til selve det projektorienterede forløb/praktikken? | |
vejledning uddannelsessted | De næste spørgsmål handler om den vejledning du har fået fra din vejleder på AU | |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Jeg har fået god støtte til at analysere og diskutere min opgave | Enig - Uenig |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Jeg har kunnet få hjælp og støtte fra min vejleder fra AU, når jeg er stødt på faglige problemer | Enig - Uenig |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Jeg har fået god hjælp til at strukturere mine opgaver af min vejleder fra AU | Meget mere - Meget mindre |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Jeg har forberedt mig på emner, jeg gerne ville diskutere med min vejleder fra AU | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Jeg vurderer det samlede udbytte af vejledningen hos min AU vejleder som | Meget stort udbytte - Intet udbytte |
Vejledning (dit praktiksted) | Jeg har kunnet få hjælp og støtte fra min vejleder fra praktikstedet, når jeg er stødt på faglige problemer | Meget mere - Meget mindre |
Vejledning (dit praktiksted) | Jeg har fået god hjælp til at strukturere mine arbejdsopgaver af min vejleder fra praktikstedet | Meget svært - Meget let |
Vejledning (dit praktiksted) | Jeg vurderer det samlede udbytte af min vejledning fra praktikstedet som | Meget stort udbytte - Intet udbytte |
vejledning praktiksted |
Øvrige kommentarer til vejledning fra praktikstedet. Her kan du uddybe hvad der fungerede godt eller om der var noget du savnede og hvorfor? |
|
Overordnet udbytte | Jeg opfatter projektforløbet som vigtig for min samlede uddannelse | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Projektforløbet har øget min interesse for fagområdet | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Hvad har været særligt udbytterigt for dig i forløbet? Hvorfor? | |
Overordnet udbytte | Hvad har været mindre udbytterigt for dig i forløbet? Hvorfor? |
Kategori | Spørgsmål | svarkategori |
---|---|---|
forventningsafstemning uddannelsessted | Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra AU | |
Forventningsafstemning og organisering | Formålet med det projektorienterede forløb /praktikken var klart | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været klart for mig hvad der forventes af mig i forbindelse med den afsluttende rapport/eksamen | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted |
Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra praktikstedet. Disse spørgsmål omhandler forventningsafstemninger mellem dig og din vejleder på praktikstedet. Dette kan f.eks. handle om hvor ofte man mødes, hvad man kan få hjælp til og feedback på, mm. |
|
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Min vejleder fra praktikstedet og jeg havde en god dialog om hvordan projektperioden/praktikken skulle forløbe | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Det har været klart for mig hvilke opgaver jeg skulle løse i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | De næste spørgsmål handler om hvordan du har oplevet dit det projektorienterede forløb/praktikken | |
selve projektet/praktikken | Mit studium har klædt mig godt på til at løse opgaverne jeg havde i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for at løse konkrete arbejdsopgaver | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for hvordan teori kan omsættes til praksis | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Mine opgaver i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken gav gode muligheder for at anvende metoder jeg har lært i løbet af min uddannelse | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Mine opgaver i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken gav gode muligheder for at anvende teorier jeg har lært i løbet af min uddannelse | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min evne til at samarbejde effektivt sammen med andre | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken gav mig et godt indblik i hvad det vil sige at være en del af en arbejdsplads | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | De arbejdsopgaver jeg fik var relevante i forhold til læringsmålene for det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Der har været gode muligheder for arbejdet med at skrive på min praktikrapport undervejs i løbet af det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Har du øvrige kommentarer til selve det projektorienterede forløb/praktikken? | |
vejledning uddannelsessted | De næste spørgsmål handler om den vejledning du har fået fra din vejleder på AU | |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Jeg har kunnet få hjælp og støtte fra min vejleder fra AU, når jeg er stødt på faglige problemer | Enig - Uenig |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Jeg har fået god hjælp til at strukturere mine opgaver af min vejleder fra AU | Meget mere - Meget mindre |
Overordnet udbytte | Jeg opfatter projektforløbet som vigtig for min samlede uddannelse | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Det projektorienterede forløb/praktikken har givet mig en større tro på mig selv og mine evner til at kunne varetage et job efter endt uddannelse | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Jeg opfatter Det projektorienterede forløb/praktikken som vigtig for mine jobmuligheder efter endt uddannelse | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Det projektorienterede forløb/praktikken giver gode muligheder for at fortsætte på praktikstedet i et studiejob | Meget positivt - Meget negativt |
Overordnet udbytte | Mine arbejdsopgaver ifm. mit projektorienterede forløb har været relevante for min uddannelse | Meget mere - Meget mindre |
Overordnet udbytte | Jeg har oplevet at være en del af arbejdspladsen ifm. mit projektorienterede forløb | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte |
Kære [R$FN] Du har svaret lavt på udbyttet af din praktik/projektforløb. Jeg vil meget gerne vide mere om din oplevelse så vi kan tage hånd om de udfordringer der måtte være. Kontakt mig på denne mail: lae@mgmt.au.dk. Det er helt uden konsekvenser for dig og dit videre forløb eller eksamen. Tak for din feedback! Venlig hilsen din studieleder Lars Esbjerg. Ønsker du ikke at skrive en mail direkte til mig så skriv venligst her hvad der er vigtigst vi får ændret til næste gang en studerende kommer i praktik på samme praktiksted. |
|
Overordnet udbytte |
Du vil ikke anbefale dit praktiksted til andre studerende. Vi vil gerne vide hvorfor og hvor du har været i praktik. Angiv det her hvis du vil dele din oplevelse. Dit navn vil ikke blive vist til hverken din uddannelse eller praktiksted og vil ikke påvirke bedømmelsen til din eksamen. |
|
Overordnet udbytte | Hvad har været særligt udbytterigt for dig i forløbet? Hvorfor? | |
Overordnet udbytte | Hvad har været mindre udbytterigt for dig i forløbet? Hvorfor? |
Kategori | Spørgsmål | svarkategori |
---|---|---|
forventningsafstemning uddannelsessted | Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra AU | |
Forventningsafstemning og organisering | Formålet med det projektorienterede forløb /praktikken var klart | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været klart for mig hvad der forventes af mig i forbindelse med den afsluttende rapport/eksamen | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted |
Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra praktikstedet. Disse spørgsmål omhandler forventningsafstemninger mellem dig og din vejleder på praktikstedet. Dette kan f.eks. handle om hvor ofte man mødes, hvad man kan få hjælp til og feedback på, mm. |
|
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Min vejleder fra praktikstedet og jeg havde en god dialog om hvordan projektperioden/praktikken skulle forløbe | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Det har været klart for mig hvilke opgaver jeg skulle løse i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | De næste spørgsmål handler om hvordan du har oplevet dit det projektorienterede forløb/praktikken | |
selve projektet/praktikken | Mit studium har klædt mig godt på til at løse opgaverne jeg havde i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for at løse konkrete arbejdsopgaver | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for hvordan teori kan omsættes til praksis | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken gav mig et godt indblik i hvad det vil sige at være en del af en arbejdsplads | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Har du øvrige kommentarer til selve det projektorienterede forløb/praktikken? | |
Overordnet udbytte | Jeg opfatter projektforløbet som vigtig for min samlede uddannelse | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Mine arbejdsopgaver ifm. mit projektorienterede forløb har været relevante for min uddannelse | Meget mere - Meget mindre |
Overordnet udbytte | Jeg har oplevet at være en del af arbejdspladsen ifm. mit projektorienterede forløb | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Jeg vil anbefale mit praktiksted til andre studerende på min uddannelse | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Hvad har været særligt udbytterigt for dig i forløbet? Hvorfor? | |
Overordnet udbytte | Hvad har været mindre udbytterigt for dig i forløbet? Hvorfor? |
forventningsafstemning uddannelsessted | Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra AU | |
---|---|---|
Forventningsafstemning og organisering | Formålet med det projektorienterede forløb /praktikken var klart | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været klart for mig hvad der forventes af mig i forbindelse med den afsluttende rapport/eksamen | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted |
Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra praktikstedet. Disse spørgsmål omhandler forventningsafstemninger mellem dig og din vejleder på praktikstedet. Dette kan f.eks. handle om hvor ofte man mødes, hvad man kan få hjælp til og feedback på, mm. |
|
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Min vejleder fra praktikstedet og jeg havde en god dialog om hvordan projektperioden/praktikken skulle forløbe | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Det har været klart for mig hvilke opgaver jeg skulle løse i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | De næste spørgsmål handler om hvordan du har oplevet dit det projektorienterede forløb/praktikken | |
selve projektet/praktikken | Mit studium har klædt mig godt på til at løse opgaverne jeg havde i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for at løse konkrete arbejdsopgaver | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for hvordan teori kan omsættes til praksis | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken gav mig et godt indblik i hvad det vil sige at være en del af en arbejdsplads | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Har du øvrige kommentarer til selve det projektorienterede forløb/praktikken? | |
Overordnet udbytte | Jeg opfatter projektforløbet som vigtig for min samlede uddannelse | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Mine arbejdsopgaver ifm. mit projektorienterede forløb har været relevante for min uddannelse | Meget mere - Meget mindre |
Overordnet udbytte | Jeg har oplevet at være en del af arbejdspladsen ifm. mit projektorienterede forløb | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Jeg vil anbefale mit praktiksted til andre studerende på min uddannelse | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Hvad har været særligt udbytterigt for dig i forløbet? Hvorfor? | |
Overordnet udbytte | Hvad har været mindre udbytterigt for dig i forløbet? Hvorfor? |
Kategori | Spørgsmål | svarkategori |
---|---|---|
forventningsafstemning uddannelsessted | Forventningsafstemning sammen med din praktikkoordinator AU | |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været klart for mig hvad der forventes af mig i forbindelse med den afsluttende rapport/eksamen | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted |
Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra praktikstedet. Disse spørgsmål omhandler forventningsafstemninger mellem dig og din vejleder på praktikstedet. Dette kan f.eks. handle om hvor ofte man mødes, hvad man kan få hjælp til og feedback på, mm. |
|
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Min vejleder fra praktikstedet og jeg havde en god dialog om hvordan projektperioden/praktikken skulle forløbe | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Det har været klart for mig hvilke opgaver jeg skulle løse i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | De næste spørgsmål handler om hvordan du har oplevet dit det projektorienterede forløb/praktikken | |
selve projektet/praktikken | Mit studium har klædt mig godt på til at løse opgaverne jeg havde i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for at løse konkrete arbejdsopgaver | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for hvordan teori kan omsættes til praksis | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken gav mig et godt indblik i hvad det vil sige at være en del af en arbejdsplads | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | De arbejdsopgaver jeg fik var relevante i forhold til læringsmålene for det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Har du øvrige kommentarer til selve det projektorienterede forløb/praktikken? | |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Vil du mene der er behov for mere eller mindre undervisning i etik? | Enig - Uenig |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Hvordan var sværhedsgraden i undervisningen i etik? | Enig - Uenig |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Vil du mene der er behov for mere eller mindre undervisning i jura? | Meget mere - Meget mindre |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Hvordan var sværhedsgraden i undervisningen i jura? | Enig - Uenig |
Vejledning (dit praktiksted) | Vil du mene der er behov for mere eller mindre undervisning i GDPR? | Meget mere - Meget mindre |
Vejledning (dit praktiksted) | Hvordan var sværhedsgraden i undervisningen i GDPR? | Meget svært - Meget let |
Vejledning (dit praktiksted) | Hvordan fungerede afviklingen af kollegial supervision i din gruppe under ugemodulet? | Tilfredsstillende (5), Overvejende tilfredsstillende (4), Acceptabelt (3), Overvejende utilfredsstillende (2), Slet ikke tilfredsstillende (1), Ikke relevant () |
Vejledning (dit praktiksted) | Hvordan fungerede afviklingen af kollegial supervision i din TP-gruppe under jeres egne TP-gruppemøder? | Meget stort udbytte - Intet udbytte |
Overordnet udbytte | Jeg vurderer mit udbytte af at få kendskab til metoden til afvikling af kollegial supervision til | Meget stort udbytte - Intet udbytte |
Overordnet udbytte | Jeg opfatter projektforløbet som vigtig for min samlede uddannelse | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Det projektorienterede forløb/praktikken har givet mig en større tro på mig selv og mine evner til at kunne varetage et job efter endt uddannelse | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Jeg opfatter Det projektorienterede forløb/praktikken som vigtig for mine jobmuligheder efter endt uddannelse | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | I hvilken grad har dit projektorienterede forløb/praktik påvirket din psykiske trivsel? | Meget positivt - Meget negativt |
Overordnet udbytte | Jeg vurderer mit samlede udbytte af at komme i min TP_gruppe under min praktik til | Meget stort udbytte - Intet udbytte |
Overordnet udbytte | Vil du mene der er behov for mere eller mindre kontakt med jeres tilknyttede TP-gruppeunderviser? | Meget mere - Meget mindre |
Overordnet udbytte | Kommentarer til undervisningsmodulet og TP-gruppeforløbet |
Kategori | Spørgsmål | svarkategori |
---|---|---|
forventningsafstemning uddannelsessted | Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra AU | |
Forventningsafstemning og organisering | Formålet med det projektorienterede forløb /praktikken var klart | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været klart for mig hvad der forventes af mig i forbindelse med den afsluttende rapport/eksamen | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted |
Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra praktikstedet. Disse spørgsmål omhandler forventningsafstemninger mellem dig og din vejleder på praktikstedet. Dette kan f.eks. handle om hvor ofte man mødes, hvad man kan få hjælp til og feedback på, mm. |
|
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Min vejleder fra praktikstedet og jeg havde en god dialog om hvordan projektperioden/praktikken skulle forløbe | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Det har været klart for mig hvilke opgaver jeg skulle løse i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | De næste spørgsmål handler om hvordan du har oplevet dit det projektorienterede forløb/praktikken | |
selve projektet/praktikken | Mit studium har klædt mig godt på til at løse opgaverne jeg havde i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for at løse konkrete arbejdsopgaver | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for hvordan teori kan omsættes til praksis | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Mine opgaver i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken gav gode muligheder for at anvende metoder jeg har lært i løbet af min uddannelse | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Mine opgaver i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken gav gode muligheder for at anvende teorier jeg har lært i løbet af min uddannelse | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken gav mig et godt indblik i hvad det vil sige at være en del af en arbejdsplads | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Har du øvrige kommentarer til selve det projektorienterede forløb/praktikken? | |
vejledning uddannelsessted | De næste spørgsmål handler om den vejledning du har fået fra din vejleder på AU | |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Jeg har kunnet få hjælp og støtte fra min vejleder fra AU, når jeg er stødt på faglige problemer | Enig - Uenig |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Jeg har fået god hjælp til at strukturere mine opgaver af min vejleder fra AU | Meget mere - Meget mindre |
Overordnet udbytte | Jeg opfatter projektforløbet som vigtig for min samlede uddannelse | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Mine arbejdsopgaver ifm. mit projektorienterede forløb har været relevante for min uddannelse | Meget mere - Meget mindre |
Overordnet udbytte | Jeg har oplevet at være en del af arbejdspladsen ifm. mit projektorienterede forløb | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte |
Du vil ikke anbefale dit praktiksted til andre studerende. Vi vil gerne vide hvorfor og hvor du har været i praktik. Angiv det her hvis du vil dele din oplevelse. Dit navn vil ikke blive vist til hverken din uddannelse eller praktiksted og vil ikke påvirke bedømmelsen til din eksamen. |
|
Overordnet udbytte | Hvad har været særligt udbytterigt for dig i forløbet? Hvorfor? | |
Overordnet udbytte | Hvad har været mindre udbytterigt for dig i forløbet? Hvorfor? |
Kategori | Spørgsmål | svarkategori |
---|---|---|
Din egen indsats | Med de første spørgsmål vil vi gerne vide mere om dit eget bidrag til det projektorienterede forløb/praktikken. | |
Din egen indsats | Jeg har leveret en passende arbejdsindsats gennem hele det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
Din egen indsats | Jeg har sat mig godt ind i de opgaver jeg skulle løse i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
Din egen indsats | Uddyb gerne dine svar ovenfor | |
forventningsafstemning uddannelsessted | Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra AU | |
Forventningsafstemning og organisering | Formålet med det projektorienterede forløb /praktikken var klart | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Min vejleder fra AU og jeg havde en god dialog om hvordan det projektorienterede forløb/praktikken skulle forløbe | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været klart for mig hvad der forventes af mig i forbindelse med den afsluttende rapport/eksamen | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været klart for mig hvad min vejleder fra AU forventede af mig | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været klart for mig, hvad jeg kunne forvente af min vejleder fra AU | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted |
Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra praktikstedet. Disse spørgsmål omhandler forventningsafstemninger mellem dig og din vejleder på praktikstedet. Dette kan f.eks. handle om hvor ofte man mødes, hvad man kan få hjælp til og feedback på, mm. |
|
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Min vejleder fra praktikstedet og jeg havde en god dialog om hvordan projektperioden/praktikken skulle forløbe | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Det har været klart for mig hvad jeg kunne få støtte til af min vejleder fra praktikstedet | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | De næste spørgsmål handler om hvordan du har oplevet dit det projektorienterede forløb/praktikken | |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for at løse konkrete arbejdsopgaver | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for hvordan teori kan omsættes til praksis | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min evne til at samarbejde effektivt sammen med andre | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken gav mig et godt indblik i hvad det vil sige at være en del af en arbejdsplads | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Har du øvrige kommentarer til selve det projektorienterede forløb/praktikken? | |
vejledning uddannelsessted | De næste spørgsmål handler om den vejledning du har fået fra din vejleder på AU | |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Jeg har fået god støtte til at analysere og diskutere min opgave | Enig - Uenig |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Jeg har kunnet få hjælp og støtte fra min vejleder fra AU, når jeg er stødt på faglige problemer | Enig - Uenig |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Jeg har fået god hjælp til at strukturere mine opgaver af min vejleder fra AU | Meget mere - Meget mindre |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Jeg har forberedt mig på emner, jeg gerne ville diskutere med min vejleder fra AU | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Jeg vurderer det samlede udbytte af vejledningen hos min AU vejleder som | Meget stort udbytte - Intet udbytte |
Overordnet udbytte | Projektforløbet har øget min interesse for fagområdet | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Hvad har været særligt udbytterigt for dig i forløbet? Hvorfor? | |
Overordnet udbytte | Hvad har været mindre udbytterigt for dig i forløbet? Hvorfor? |
Kategori | Spørgsmål | svarkategori |
---|---|---|
forventningsafstemning uddannelsessted | Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra AU | |
Forventningsafstemning og organisering | Formålet med det projektorienterede forløb /praktikken var klart | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været klart for mig hvad der forventes af mig i forbindelse med den afsluttende rapport/eksamen | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted |
Forventningsafstemning sammen med din vejleder fra praktikstedet. Disse spørgsmål omhandler forventningsafstemninger mellem dig og din vejleder på praktikstedet. Dette kan f.eks. handle om hvor ofte man mødes, hvad man kan få hjælp til og feedback på, mm. |
|
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Min vejleder fra praktikstedet og jeg havde en god dialog om hvordan projektperioden/praktikken skulle forløbe | Enig - Uenig |
Forventningsafstemning og organisering praktiksted | Det har været klart for mig hvilke opgaver jeg skulle løse i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | De næste spørgsmål handler om hvordan du har oplevet dit det projektorienterede forløb/praktikken | |
selve projektet/praktikken | Mit studium har klædt mig godt på til at løse opgaverne jeg havde i forbindelse med det projektorienterede forløb/praktikken | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for at løse konkrete arbejdsopgaver | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken har øget min forståelse for hvordan teori kan omsættes til praksis | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Det projektorienterede forløb/praktikken gav mig et godt indblik i hvad det vil sige at være en del af en arbejdsplads | Enig - Uenig |
selve projektet/praktikken | Har du øvrige kommentarer til selve det projektorienterede forløb/praktikken? | |
vejledning uddannelsessted | De næste spørgsmål handler om den vejledning du har fået fra din vejleder på AU | |
Vejledning (dit uddannelsessted) | Jeg har kunnet få hjælp og støtte fra min vejleder fra AU, når jeg er stødt på faglige problemer i forbindelse med projektrapporten | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Jeg opfatter projektforløbet som vigtig for min samlede uddannelse | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte | Mine arbejdsopgaver ifm. mit projektorienterede forløb har været relevante for min uddannelse | Meget mere - Meget mindre |
Overordnet udbytte | Jeg har oplevet at være en del af arbejdspladsen ifm. mit projektorienterede forløb | Enig - Uenig |
Overordnet udbytte |
Du vil ikke anbefale dit praktiksted til andre studerende. Vi vil gerne vide hvorfor og hvor du har været i praktik. Angiv det her hvis du vil dele din oplevelse. Dit navn vil ikke blive vist til hverken din uddannelse eller praktiksted og vil ikke påvirke bedømmelsen til din eksamen. |
|
Overordnet udbytte | Hvad har været særligt udbytterigt for dig i forløbet? Hvorfor? | |
Overordnet udbytte | Hvad har været mindre udbytterigt for dig i forløbet? Hvorfor? |
Skema til kursusevaluering på HD-uddannelser. Skemaet er revideret og det nye skema anvendes fra forår 2022
Emne | Spørgsmål | Svarkategori |
Arbejdsmarkeds-relevans | Faget er relevant for den videre udvikling af mine kompetencer. | Enig-Uenig |
Fagligt læringsmiljø | Der er et godt fagligt samspil mellem studerende og undervisere | Enig-Uenig |
Formidling og forventningsafstemning | [Navn på underviser] lagde klart frem hvad han/hun forventede af os I dette kursus | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | [Navn på underviser] var god til at inddrage praktiske eksempler, der understøttede min forståelse for emnet | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Her kan du skrive en kommentar til underviseren | Åbent kommentarfelt |
Overordnet udbytte | Jeg vurderer det samlede udbytte af undervisningsforløbet som: | Meget stort udbytte - Intet udbytte |
Afsluttende spørgsmål | Skriv gerne yderligere kommentarer til kurset | Åbent kommentarfelt |
Emne | Spørgsmål | Svarkategori |
Forventningsafstemning og organisering | Der var god overensstemmelse mellem undervisningsaktiviteterne og kursets mål. | Enig-Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Undervisningens sværhedsgrad var passende i forhold til mine faglige forudsætninger. | Enig-Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Uddyb evt. dine svar om forventningsafstemning | Åbent kommentarfelt |
Feedback | Gennem undervisningsforløbet var der løbende mulighed for feedback fra underviseren. | Enig-Uenig |
Feedback | Uddyb evt. dine svar om feedback | Åbent kommentarfelt |
Formidling og inspiration | Forelæsningerne var velstrukturerede. | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Underviseren var god til at relatere teori og praksis i undervisningen. | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Underviseren var god til at inddrage praktiske eksempler i undervisningen, der støttede min forståelse for emnet. | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Underviseren var god til at inddrage diskussioner, der understøttede min forståelse for emnet. | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Underviseren oplevedes engageret i stoffet. | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Har du kommentarer til underviserens formidling? | Åbent kommentarfelt |
Educational-IT | På dette kursus har brugen af digitale studie- og undervisningsaktiviteter (understøttet af f.eks. Peergrade, Mentimeter, Padlet, Google docs, Sci2U) givet god mening ift. det vi skulle lære. | Helt enig-Helt uenig |
Arbejdsmarkeds-relevans | Faget er relevant for den videre udvikling af mine kompetencer. | Enig-Uenig |
Arbejdsmarkeds-relevans | Jeg har i løbet af undervisningen haft gode muligheder for at inddrage min egen praksiserfaring. | Enig-Uenig |
Arbejdsmarkeds-relevans | Uddyb evt. dine svar om arbejdsmarkedsrelevans | Åbent kommentarfelt |
Undervisningsmateriale | Det var klart for mig hvad de enkelte undervisningsmaterialer skulle bidrage med. | Enig-Uenig |
Undervisningsmateriale | Omfanget af læsemateriale og opgaver har været passende. | Enig-Uenig |
Undervisningsmateriale | Materialer og opgaver har været tilgængelige i passende god tid. | Enig-Uenig |
Undervisningsmateriale | Uddyb evt. dine svar om undervisningsmateriale | Åbent kommentarfelt |
Studerendes arbejdsindsats | Jeg har involveret mig aktivt i kursets undervisningsaktiviteter. | Enig-Uenig |
Studerendes arbejdsindsats | Jeg har involveret mig aktivt i erfaringsudvekling med de øvrige studerende. | Enig-Uenig |
Studerendes arbejdsindsats | Uddyb evt. dine svar om din egen arbejdsindsats | Åbent kommentarfelt |
Fagligt læringsmiljø | Der er et godt fagligt samspil mellem studerende og undervisere. | Enig-Uenig |
Fagligt læringsmiljø | Uddyb evt. dine svar om det faglige studiemiljø | Åbent kommentarfelt |
Kursusorganisering | I hvilket omfang har du været tilfreds med tilmeldingsproceduren til kurset? | I meget høj grad - Slet ikke |
Kursusorganisering | Uddyb evt. dine svar om organisering af undervisningen. | Åbent kommentarfelt |
Overordnet udbytte | Jeg vurderer det samlede udbytte af undervisningsforløbet som: | Meget stort udbytte - Intet udbytte |
Kursusorganisering | I hvilket omfang har du været tilfreds med information om kurset? | I meget høj grad - Slet ikke |
Kursusorganisering | I hvilket omfang har du været tilfreds med de undervisningslokaler, hvori undervisningen er afviklet? | I meget høj grad - Slet ikke |
Kursusorganisering | I hvilket omfang har du været tilfreds med de IT systemer, som understøtter undervisningen (Brightspace, Digital eksamen, stads selvbetjening mv.)? | I meget høj grad - Slet ikke |
Kursusorganisering | I hvilket omfang har du været tilfreds med den administrative støtte? | I meget høj grad - Slet ikke |
Afsluttende spørgsmål | Hvilke dele af kurset har I særlig grad været en hjælp for din læring? | Åbent kommentarfelt |
Afsluttende spørgsmål | Har du forslag til forbedringer til kursets forløb? | Åbent kommentarfelt |
Afsluttende spørgsmål | Vil du anbefale kurset til andre? | Ja, ubetinget - Nej |
Afsluttende spørgsmål | Yderligere kommentarer? | Åbent kommentarfelt |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været tydeligt for mig, hvordan jeg skulle forberede mig mellem timerne. | Enig-Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Det er blevet gjort klart for mig, hvad der i dette fag forventes af mig til eksamen. | Enig-Uenig |
Komplementære kompetencer | Hvor meget har kurset samlet set bidraget til din viden og dine evner inden for følgende områder: Tænke kritisk og analytisk? | I meget høj grad - Slet ikke |
De studerendes engagement | Forud for kursets start var jeg interesseret i fagområdet. | Enig-Uenig |
Studiekultur | De andre studerende på holdet har været venlige og imødekommende | Enig-Uenig |
Educational-IT | Kursussiden på Brightspace understøttede kursets undervisnings- og læringsaktiviteter (f.eks. deltagelse i diskussionsfora, tilgængelighed af materiale mv.) | Enig-Uenig |
Kursusorganisering | Har du kommentarer til de praktiske forhold vedrørende tilmeldingsproceduren? | Åbent kommentarfelt |
Komplementære kompetencer | Hvor meget har kurset samlet set bidraget til din viden og dine evner inden for følgende områder: Løse komplekse problemstillinger i praksis? | I meget høj grad - Slet ikke |
De studerendes engagement | Jeg opfatter kurset som vigtigt for min samlede uddannelse. | Enig-Uenig |
Studiekultur | Underviseren behandlede os (studerende) respektfuldt og bidrog til et venligt læringsmiljø | Enig-Uenig |
Educational-IT | Uddyb evt. dine svar om kursussiden | Åbent kommentarfelt |
Overordnet udbytte | Hvad tager du i særlig grad med fra kurset? Nævn de tre mest positive elementer i undervisningsforløbet | Åbent kommentarfelt |
Overordnet udbytte | Nævn de tre mest negative elementer i undervisningsforløbet | Åbent kommentarfelt |
Emne | Spørgsmål | Svarkategori |
Forventningsafstemning og organisering | Der var god overensstemmelse mellem undervisningsaktiviteterne og kursets mål. | Enig-Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Undervisningens sværhedsgrad var passende i forhold til mine faglige forudsætninger. | Enig-Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Uddyb evt. dine svar om forventningsafstemning | Åbent kommentarfelt |
Feedback | Gennem undervisningsforløbet var der løbende mulighed for feedback fra underviseren. | Enig-Uenig |
Feedback | Uddyb evt. dine svar om feedback | Åbent kommentarfelt |
Formidling og inspiration | Forelæsningerne var velstrukturerede. | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Underviseren var god til at relatere teori og praksis i undervisningen. | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Underviseren var god til at inddrage praktiske eksempler i undervisningen, der støttede min forståelse for emnet. | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Underviseren var god til at inddrage diskussioner, der understøttede min forståelse for emnet. | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Underviseren oplevedes engageret i stoffet. | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Har du kommentarer til underviserens formidling? | Åbent kommentarfelt |
Educational-IT | På dette kursus har brugen af digitale studie- og undervisningsaktiviteter (understøttet af f.eks. Peergrade, Mentimeter, Padlet, Google docs, Sci2U) givet god mening ift. det vi skulle lære. | Helt enig-Helt uenig |
Arbejdsmarkeds-relevans | Faget er relevant for den videre udvikling af mine kompetencer. | Enig-Uenig |
Arbejdsmarkeds-relevans | Jeg har i løbet af undervisningen haft gode muligheder for at inddrage min egen praksiserfaring. | Enig-Uenig |
Arbejdsmarkeds-relevans | Uddyb evt. dine svar om arbejdsmarkedsrelevans | Åbent kommentarfelt |
Undervisningsmateriale | Det var klart for mig hvad de enkelte undervisningsmaterialer skulle bidrage med. | Enig-Uenig |
Undervisningsmateriale | Omfanget af læsemateriale og opgaver har været passende. | Enig-Uenig |
Undervisningsmateriale | Materialer og opgaver har været tilgængelige i passende god tid. | Enig-Uenig |
Undervisningsmateriale | Uddyb evt. dine svar om undervisningsmateriale | Åbent kommentarfelt |
Studerendes arbejdsindsats | Jeg har involveret mig aktivt i kursets undervisningsaktiviteter. | Enig-Uenig |
Studerendes arbejdsindsats | Jeg har involveret mig aktivt i erfaringsudvekling med de øvrige studerende. | Enig-Uenig |
Studerendes arbejdsindsats | Uddyb evt. dine svar om din egen arbejdsindsats | Åbent kommentarfelt |
Fagligt læringsmiljø | Der er et godt fagligt samspil mellem studerende og undervisere. | Enig-Uenig |
Fagligt læringsmiljø | Uddyb evt. dine svar om det faglige studiemiljø | Åbent kommentarfelt |
Kursusorganisering | I hvilket omfang har du været tilfreds med tilmeldingsproceduren til kurset? | I meget høj grad - Slet ikke |
Kursusorganisering | Uddyb evt. dine svar om organisering af undervisningen. | Åbent kommentarfelt |
Overordnet udbytte | Jeg vurderer det samlede udbytte af undervisningsforløbet som: | Meget stort udbytte - Intet udbytte |
Kursusorganisering | I hvilket omfang har du været tilfreds med information om kurset? | I meget høj grad - Slet ikke |
Kursusorganisering | I hvilket omfang har du været tilfreds med de undervisningslokaler, hvori undervisningen er afviklet? | I meget høj grad - Slet ikke |
Kursusorganisering | I hvilket omfang har du været tilfreds med de IT systemer, som understøtter undervisningen (Brightspace, Digital eksamen, stads selvbetjening mv.)? | I meget høj grad - Slet ikke |
Kursusorganisering | I hvilket omfang har du været tilfreds med den administrative støtte? | I meget høj grad - Slet ikke |
Afsluttende spørgsmål | Hvilke dele af kurset har I særlig grad været en hjælp for din læring? | Åbent kommentarfelt |
Afsluttende spørgsmål | Har du forslag til forbedringer til kursets forløb? | Åbent kommentarfelt |
Afsluttende spørgsmål | Vil du anbefale kurset til andre? | Ja, ubetinget - Nej |
Afsluttende spørgsmål | Yderligere kommentarer? | Åbent kommentarfelt |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været tydeligt for mig, hvordan jeg skulle forberede mig mellem de enkelte undervisningsgange. | Enig-Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Det er blevet gjort klart for mig, hvad der i dette fag forventes af mig til eksamen. | Enig-Uenig |
Arbejdsmarkeds-relevans | Kurset har øget min forståelse for at løse konkrete arbejdsopgaver i mit arbejde. | Enig-Uenig |
Online aktiviteter | Der var en god sammenhæng mellem kursets online aktiviteter og kursets face-to-face undervisning. | Enig-Uenig |
Educational-IT | Kursussiden på Brightspace understøttede kursets undervisnings- og læringsaktiviteter (f.eks. deltagelse i diskussionsfora, tilgængelighed af materiale mv.) | Enig-Uenig |
Kursusorganisering | Har du kommentarer til de praktiske forhold vedrørende tilmeldingsproceduren? | Åbent kommentarfelt |
Online aktiviteter | I hvilket omfang har online aktiviteterne i undervisningen bidraget til følgende: At øge min forståelse for det vi gennemgik i timerne? | I meget høj grad - Slet ikke |
Online aktiviteter | I hvilket omfang har online aktiviteterne i undervisningen bidraget til følgende: At strukturere min forberedelse til timerne? | I meget høj grad - Slet ikke |
Online aktiviteter | I hvilket omfang har online aktiviteterne i undervisningen bidraget til følgende: At støtte min forberedelse til eksamen? | I meget høj grad - Slet ikke |
Online aktiviteter | I hvilket omfang har online aktiviteterne i undervisningen bidraget til følgende: At jeg kan tilgå stoffet, når jeg har tid? | I meget høj grad - Slet ikke |
Online aktiviteter | I hvilket omfang har online aktiviteterne i undervisningen bidraget til følgende: At inspirere mig til at deltage mere i timerne? | I meget høj grad - Slet ikke |
Online aktiviteter | I hvilket omfang har online aktiviteterne i undervisningen bidraget til følgende: At finde ud af hvor jeg havde problemer med stoffet? | I meget høj grad - Slet ikke |
Online aktiviteter | I hvilket omfang har online aktiviteterne i undervisningen bidraget til følgende: At opklare fejl og misforståelser? | I meget høj grad - Slet ikke |
Overordnet udbytte | Hvad tager du i særlig grad med fra kurset? Nævn de tre mest positive elementer i undervisningsforløbet | Åbent kommentarfelt |
Overordnet udbytte | Nævn de tre mest negative elementer i undervisningsforløbet | Åbent kommentarfelt |
Skema til kursusevaluering på MBA på Aarhus BSS
Emne | Spørgsmål | Svarkategori |
Forventningsafstemning og organisering | Der var god overensstemmelse mellem undervisningsaktiviteterne og kursets mål. | Enig-Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Undervisningens sværhedsgrad var passende i forhold til mine faglige forudsætninger. | Enig-Uenig |
Forventningsafstemning og organisering | Uddyb evt. dine svar om forventningsafstemning | Åbent kommentarfelt |
Feedback | Gennem undervisningsforløbet var der løbende mulighed for feedback fra underviseren. | Enig-Uenig |
Feedback | Uddyb evt. dine svar om feedback | Åbent kommentarfelt |
Formidling og inspiration | Forelæsningerne var velstrukturerede. | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Underviseren – [navn på underviser] - var god til at formidle stoffet | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Underviseren var god til at relatere teori og praksis i undervisningen. | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Underviseren var god til at inddrage praktiske eksempler i undervisningen, der støttede min forståelse for emnet. | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Underviseren var god til at inddrage diskussioner, der understøttede min forståelse for emnet. | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Underviseren oplevedes engageret i stoffet. | Enig-Uenig |
Formidling og inspiration | Har du kommentarer til underviserens formidling? | Åbent kommentarfelt |
Educational-IT | På dette kursus har brugen af digitale studie- og undervisningsaktiviteter (understøttet af f.eks. Mentimeter, Brightspace discussion forum, Google docs, Peergrade, Video) givet god mening ift. det vi skulle lære. | Helt enig-Helt uenig |
Arbejdsmarkeds-relevans | Faget er relevant for den videre udvikling af mine kompetencer. | Enig-Uenig |
Arbejdsmarkeds-relevans | Jeg har i løbet af undervisningen haft gode muligheder for at inddrage min egen praksiserfaring. | Enig-Uenig |
Arbejdsmarkeds-relevans | Uddyb evt. dine svar om arbejdsmarkedsrelevans | Åbent kommentarfelt |
Undervisningsmateriale | Det var klart for mig hvad de enkelte undervisningsmaterialer skulle bidrage med. | Enig-Uenig |
Undervisningsmateriale | Omfanget af læsemateriale og opgaver har været passende. | Enig-Uenig |
Undervisningsmateriale | Materialer og opgaver har været tilgængelige i passende god tid. | Enig-Uenig |
Undervisningsmateriale | Uddyb evt. dine svar om undervisningsmateriale | Åbent kommentarfelt |
Studerendes arbejdsindsats | Jeg har involveret mig aktivt i kursets undervisningsaktiviteter. | Enig-Uenig |
Studerendes arbejdsindsats | Jeg har involveret mig aktivt i erfaringsudvekling med de øvrige studerende. | Enig-Uenig |
Studerendes arbejdsindsats | Uddyb evt. dine svar om din egen arbejdsindsats | Åbent kommentarfelt |
Fagligt læringsmiljø | Der er et godt fagligt samspil mellem studerende og undervisere. | Enig-Uenig |
Fagligt læringsmiljø | Uddyb evt. dine svar om det faglige studiemiljø | Åbent kommentarfelt |
Kursusorganisering | I hvilket omfang har du været tilfreds med tilmeldingsproceduren til kurset? | I meget høj grad - Slet ikke |
Kursusorganisering | Uddyb evt. dine svar om organisering af undervisningen. | Åbent kommentarfelt |
Overordnet udbytte | Jeg vurderer det samlede udbytte af undervisningsforløbet som: | Meget stort udbytte - Intet udbytte |
Kursusorganisering | I hvilket omfang har du været tilfreds med information om kurset? | I meget høj grad - Slet ikke |
Kursusorganisering | I hvilket omfang har du været tilfreds med de undervisningslokaler, hvori undervisningen er afviklet? | I meget høj grad - Slet ikke |
Kursusorganisering | I hvilket omfang har du været tilfreds med de IT systemer, som understøtter undervisningen (Brightspace, Digital eksamen, stads selvbetjening mv.)? | I meget høj grad - Slet ikke |
Kursusorganisering | I hvilket omfang har du været tilfreds med den administrative støtte? | I meget høj grad - Slet ikke |
Afsluttende spørgsmål | Hvilke dele af kurset har I særlig grad været en hjælp for din læring? | Åbent kommentarfelt |
Afsluttende spørgsmål | Har du forslag til forbedringer til kursets forløb? | Åbent kommentarfelt |
Afsluttende spørgsmål | Vil du anbefale kurset til andre? | Ja, ubetinget - Nej |
Afsluttende spørgsmål | Yderligere kommentarer? | Åbent kommentarfelt |
Forventningsafstemning og organisering | Det har været tydeligt for mig, hvordan jeg skulle forberede mig mellem de enkelte undervisningsgange. | Enig-Uenig |
Feedback | Der har i undervisningen været gode muligheder for at få tilbagemelding/vejledning vedrørende mine faglige præstationer (f.eks. mundtlige præsentationer, opgaveskrivning mv.) | Enig-Uenig |
Kursusmateriale | De anvendte kursusmaterialer var velvalgte i relation til undervisningsaktiviteterne i kurset. | Enig-Uenig |
Educational-IT | Kursussiden på Brightspace understøttede kursets undervisnings- og læringsaktiviteter (f.eks. deltagelse i diskussionsfora, tilgængelighed af materiale mv.) | Enig-Uenig |
Educational-IT | Uddyb evt. dine svar om kursussiden | Åbent kommentarfelt |
Ved at tilføje spørgsmål kan du målrette den feedback du får fra de studerende. Herunder får du inspiration til spørgsmål du kan stille til forskellige emner.
Forventningsafstemning er en central faktor, for at den studerende ved, hvad der forventes af dem så de kan tilpasse deres studiestrategier og prioritering af studieaktiviteter. Det kan f.eks. bestå af en guidende lektionsplan, der informerer om kursets indhold, aktiviteter og forløb, forventninger til arbejdsindsats og krav til eksamen. Det kan også foregå som en løbende proces hvor du som underviser løbende diskuterer mål, udbytte og proces med dine studerende. Eksemplerne nedenfor kan med fordel stilles i din midtvejsevaluering så du har mulighed for at foretage justeringer i dit kursus
Det har været tydeligt for mig, hvordan jeg forventedes at forberede mig mellem timerne |
Jeg er blevet klar over, hvad man i dette kursus i særlig grad lægger vægt på, hvis man vil yde en god faglig præstation |
Der var god overensstemmelse mellem undervisningsaktiviteterne og kursets læringsmål |
Det er tydeligt for mig hvad der forventes af mig til eksamen i dette fag |
Forelæseren forklarede vigtige nøglebegreber og teorier på måder, jeg kunne forstå |
Forelæseren var god til at inkludere spørgsmål, der understøttede min forståelse for emnet (fx. live afstemninger, summe grupper, one minute paper, surveys etc.) |
Forelæseren var god til at inddrage praktiske eksempler i forelæsningen, der understøttede min forståelse for emnet |
Forelæseren opsummerede løbende hovedpointerne i forelæsningen |
Undervisningsaktiviteterne i forelæsningen har bidraget til at gøre indholdet interessant og engagerende (fx live afstemninger, summegrupper, one minute paper, surveys etc.) |
Forelæsningsaktiviteterne stimulerede min interesse for dette emneområde |
Forelæsningsaktiviteterne støttede min forståelse for emnet |
Forelæsningsaktiviteterne var velorganiserede |
Holdundervisningsaktiviteterne bidrog til at øge min forståelse for fagets empiriske problemstillinger (fx øvelsesopgaver, dataanalyser, tekstanalyser etc.) |
Læseopgaverne stimulerede min interesse for faget |
Holdundervisningsaktiviteterne stimulerede min interesse for faget faglige problemstillinger (fx øvelsesopgaver, oplæg, gruppearbejde, dataanalyser etc.) |
Hvor meget har holdundervisningen samlet set bidraget til din viden og dine evner til at arbejde effektivt med andre |
Hvor meget har holdundervisningen samlet set bidraget til din viden og dine evner til at løse komplekse, virkelige problemstillinger |
Hvor meget har holdundervisningen samlet set bidraget til din viden og dine evner til at skrive klart og struktureret |
Hvor meget har holdundervisningen samlet set bidraget til din viden og dine evner til at tale klart og struktureret |
Hvor meget har holdundervisningen samlet set bidraget til din viden og dine evner til at tænke kritisk og analytisk |
Educational it har mange forskellige anvendelsesmuligheder. Herunder kan du finde inspiration til at få feedback på brugen af EDU-it.
På dette kursus har brugen af digitale studie- og undervisningsaktiviteter (understøttet af f.eks. Peergrade, Mentimeter, Padlet, Google docs, Sci2U) givet god mening ift. det vi skulle lære. |
Valg af kursusindhold udgør et centralt element i forbindelse med kursusplanlægning. Her skal man i særlig grad have fokus på dels de studerendes forudsætninger og den faglige relevans og mængden af indhold som kan have betydning for de studerendes læringsadfærd. Både stoftrængsel såvel som uaktuelle problemstillinger kan påvirke de studerendes engagement i undervisningen og lede de dem over i overfladiske studiestrategier der oftest medfører utilfredsstillende læringsresultater
Jeg har kunnet tilgå de ressourcer og materialer, der blev brugt i undervisningen |
De kursusmaterialer og - ressourcer, der blev stillet til rådighed i undervisningen, gav god mening i forhold til det, vi skulle lære |
Opgaverne, der er stillet i forbindelse med undervisningen, har bidraget til at øge min forståelse af stoffet |
Det er klart for mig, hvad de enkelte dele af undervisningsmaterialet skal bidrage med |
Kursusmaterialet gav god mening i forhold til det vi skulle lære |
Jeg har fået god vejledning i forhold til: At strukturere min opgave |
Jeg har fået god vejledning i forhold til: At styre og planlægge mit projekt |
Jeg har fået god vejledning i forhold til: At søge relevant litteratur til min opgave |
Jeg har fået god vejledning i forhold til: At kunne vælge relevante teorier/metoder |
Jeg har fået god vejledning i forhold til: At analysere og diskutere mit materiale |
Jeg har fået god vejledning i forhold til: At indkredse emnet og lave en problemformulering |
kan være rettet mod forskellig mål og bestå af mange forskellige øvelser, f.eks. skriftlige opgaver, cases, studenteroplæg etc., ligesom de kan gennemføres ved brug af mange forskellige værktøjer f.eks. Peer-grade, Mentimeter, Kahoot, Wiki, Blogindlæg, video oplæg etc. Men uanset hvilke aktiviteter du vælger er formålet at motivere og fremme de studerendes læring. Hvis du ønsker feedback på konkrete aktiviteter er det en god idé at præcisere hvilken/hvilke du har i tankerne og evt. hvilke værktøjer du har anvendt
I hvilket omfang har XX aktiviteterne i undervisningen bidraget til at inspirere dig til at deltage mere aktivt i undervisningen |
I hvilket omfang har XX aktiviteterne i undervisningen bidraget til at jeg kunne fordybe mig i pensum |
I hvilket omfang har XX aktiviteterne i undervisningen bidraget til at støtte min forberedelse til timerne |
I hvilket omfang har XX aktiviteterne i undervisningen bidraget til at strukturere min forberedelse til timerne |
I hvilket omfang har XX aktiviteterne i undervisningen bidraget til at finde ud af hvor jeg havde problemer med stoffet |
I hvilket omfang har XX aktiviteterne i undervisningen bidraget til at øge din forståelse for det vi gennemgik i timerne |
I hvilket omfang har XX aktiviteterne i undervisningen bidraget til at støtte din forberedelse til eksamen |
Har du andre kommentarer, der specifikt angår kursets øvelsesaktiviteter |
Jeg synes vores underviser var god til at inddrage vores bidrag til aktiviteterne i timerne |
Jeg synes, at mine bidrag til kursets øvelses aktiviteter blev værdsat af mine medstuderende |
Min forståelse af stoffet blev styrket ved at arbejde kursusmaterialet igennem med andre studerende |
Samarbejde er en væsentlig del af at være universitetsstuderende og en væsentlig forudsætning for de studerendes trivsel og oplevelse af at høre til, samtidig med at det kan have stor indflydelse på kvaliteten det faglige arbejde. Hvis gruppearbejde udgør en væsentlig del i din undervisning, er det vigtigt at være opmærksom på om de studerende trives, eller om der er behov for justeringer.
Jeg synes, at mine bidrag til undervisningsaktiviteterne blev værdsat af mine medstuderende |
Min forståelse af stoffet blev styrket ved at diskutere og arbejde kursusmaterialet igennem med andre studerende |
Jeg har kunnet få faglig hjælp og støtte fra mine medstuderende i dette kursus |
Motivation er en væsentlig faktor der driver vores aktiviteter. Den kan komme indefra og udefra. Ved den indre motivation drives man af interesse og glæde ved selve aktiviteten. Ydre motivation drives af ydre mål, eksempelvis ønsket om en god karakter, ros fra en underviser eller at sammenligne sig med medstuderende. Studerende der motiveret vil ofte have lettere ved at lære. Informationen om de studerendes motivation indikerer om der er behov for at justere i dine undervisningsaktiviteter.
Jeg opfatter kurset som vigtig for min samlede uddannelse |
Forud for kursets start var jeg interesseret i fagområdet |
Jeg har i kursusforløbet i det store og hele læst litteraturen og løst de stillede opgaver |
Den generelle følelse af handlekraft og tillid til egen formåen er vigtige ressource, når man møder nye opgaver eller udfordringer og en persons vurdering af egne evner kan have stor indflydelse på hvordan man nærmer sig disse. Studerende med højt niveau af SE mere tilbøjelige til at se vanskelige opgaver som noget der skal beherskes, snarere end noget der bør undgås, mens studerende med lav SE satser mindre, giver hurtigere op hvilket kan afstedkomme affektive reaktioner som stress og angst. Den væsentligste kilde til SE er forankret i konkrete mestringsoplevelser fordi det giver de studerende en ægte følelse af at have kapacitet til at lykkes. Spørgsmål af denne type kan stilles løbende i dit kursus
Jeg forventer at opnå en god karakter i dette fag |
Jeg er sikker på, at jeg forstår de emner og problemstillinger der undervises i, i dette fag |
Jeg forventer at klare mig særdeles godt til eksamen i dette fag |
Jeg forventer at klare mig godt, sammenlignet med andre studerende der deltager i dette undervisningsforløb |
Eksamensangst fører let til utilsigtede studiestrategier der hindrer den studerende i at udvikle deres forståelse af det, der undervises i. Du kan med fordel være opmærksom på hvilke forestillinger de har om den forestående eksamen - Og ved at tale med de studerende om sammenhængen i din undervisning, dvs. mellem indhold, undervisningsaktiviteter og det, den studerende skal præstere til eksamen kan du være med til at forebygge eksamensangst. Spørgsmålene kan f.eks. stilles i din midtvejsevaluering
Jeg er så nervøs i forbindelse med eksamen, at jeg ikke kan huske de ting jeg har lært |
Jeg føler mig nervøs og utilpas, når jeg går til eksamen |
Jeg bekymrer mig en del om eksamen |