Højere gennemførselsprocent i Familie- og arveret og i Formuret på den juridiske bacheloruddannelse

Formål

• Bedre beståelsesprocent ved reeksamen sommer 2016 og vinter 2016 i forhold til tilsvarende eksaminer i 2015
  • Den gennemsnitlige studietid på især BA i jura er forøget primært grundet omprøver i overstående fag.

Følgende forslag er gældende for begge fag

• Ansættelse af studenterinstruktor til på hold at forestå omgængerundervisning for de studerende, der ikke har bestået vintereksamen 2016 (ordinær eksamen). Eksempelvis mundtlig opgavegennemgang, træning i juridisk terminlogi etc.
    • Lignende tiltag for hele årgangen sideløbende med den almindelige undervisning fra 2017.
  • Der udpeges en intern VIP som fagansvarlig for forløbet. Dennes opgave vil være at udfærdige egnede øvelsesopgaver og gennemgå disse for studenterinstruktorerne, ligesom han/hun vil være fagligt ansvarlig for indholdet af egentlig omgængerundervisning.

• Tine Sommer, Institutleder, Juridisk Institut
  • Jørgen Albæk Jensen, studieleder