Målet er at få 85% af de aktive indskrevne studerende til at bestå faget matematik (faget finds som 1. semester fag på samtlige 4 bachelorstudier på instituttet) – og hermed indirekte en reduktion i studietiden
På institut for forretningsudvikling og teknologi (BTECH i Herning) er vi i den situation, at vi grundet søgningen til vore studier har frit optag på alle studier og som følge deraf har vore studerende lidt lavere indgangskarakterer end på andre studier.
De senere år – specielt sidste år – har vi oplevet at en større del af de studerende har haft svært ved at honorere kravene i specielt de matematisk orienterede fag på studierne (ca. 50% bestod ikke faget i 2015). Ligeledes har vi oplevet, at en del af de studerende end ikke møder frem til eksamen/reeksamen.
Projektet består af to dele:
Ad 1 – Identificeer de svage/inaktive studerende og samtale med disse
Dette ønskes initieret gennem
Ad 2 - Tilbyde avanceret lektiecafe til samtlige studerende
Her tiltænkes at et antal ekstra lektioner tilbydes med opgaveregning og-gennemgang – samt udarbejdelse af on-line platform til understøttelse af normalt anvendte pædagogik. Denne del kan skaleres alt afhængig af det tildelte tilskud.
45.000 kr.