Fleksibel og studenter-centreret undervisning vha. educational it

Formålet med projektet er at omlægge og modernisere kurserne:

1. ”Videnskabsteori” ved lektor Kristian Hvidtfelt Nielsen
  2. “Biomagnificering og effekter af lang-transporterede miljøgifte i arktiske dyr” ved professor Rune Dietz og forskningsprofessor Christian Sonne
  3. “Havisøkologi” ved lektor Lars Chresten Lund-Hansen, Brian Sorrell, Nicolas Xiavier Geilfus, Dorthe Søgaard.
  4. “Calculus” (anno 2017) ved professor Klaus Thomsen
  5. “Lineære transformationer” ved lektor Niels Lauritzen
  6. “Almen Kemi” ved professor Bo Brummerstedt Iversen

vha. educational it med henblik på at øge beståelsesprocenten, fleksibiliteten og studentertilfredsheden.

Erfaringer fra tidligere omlægninger har vist, at educational it kan være effektiv til at tilbyde de studerende bedre mulighed for:

• repetition i løbet af undervisningsperioden og i forbindelse med eksamensforberedelsen (herunder nyttig i forbindelse med læring af særligt vanskeligt pensum),
  • en større grad af relevans af pensum i forhold til individuelle studieretninger vha. studiespecifikke elementer, eksempler og materialer,
  • undervisningsdifferentiering (i tid og tempo) som følge af den den mere fleksible undervisningsform.
  • steduafhængighed, så man (også) kan studere hjemmefra, under transport o lign. efter ønske og behov.

og at dette, foruden at øge fleksibiliteten, studentertilfredsheden og læringsudbyttet, også øger beståelsesprocenten og dermed reducerer studietiden.

Når omlægningen/udviklingen er tilendebragt vil de respective undervisere stå for den fortsatte anvendelse af materialer og afholdelse af undervisning. ST Learning Lab og Science Media Lab vil løbende assistere med pædagogisk rådgivning, medie-bistand samt evaluering af effekt (jf. afdelingernes nuværende arbejdsopgaver).

Mikkel Godsk, ST Learning Lab

Tildelte midler