Indkøb af møbler til studiearbejdspladser

Afrapportering

Hvad var problemstillingen?

Manglende udstyring af studiearbejdsrum, herunder pc’er med fagspecifikke programmer til fri afbenyttelse. Dette er især forårsaget af, at vores IT-Lab er så hårdt booket op af undervisning, så de studerende reelt ikke har adgang til pc/programmer før efter l. 17.00 om aftenen.

Hvad er der gjort?

Der er indkøbt borde og stole og pc’er. Finansieringen er suppleret med bidrag fra instituttet.

Har initiativet haft den ønskede virkning?

Ja. Rummet er i brug og til stor glæde for de studerende.

Hvad er det fremtidige potentiale for projektet?

Det nuværende studiearbejdsrum er midlertidigt placeret i bygning 1514, grundet renovering af bygning 1513. Til efteråret flyttes inventaret til bygning 1513, hvor der er nyrenoverede studiearbejdsrum. Effekten for de studerende bevares.

Hvad kan universitetet lære af projektet?

Sørge for, at der er IT faciliteter til rådighed, der ikke er en del af undervisningen. Både pc’er, men også borde/stole miljøer, hvor der kan arbejdes i studiegrupper.