Arrangementer i Konferencecenteret

Arrangementer i Konferencecenteret

Konferencecenteret kan anvendes til møder og arrangementer, der er i direkte forlængelse af AU’s formål og virke inden for uddannelse, forskning og videndeling. Lokalerne anvendes som udgangspunkt ikke til afvikling af ordinær undervisning og eksamen. 

Konferencecenteret ligger i bygning 1420-1423. Adressen er Fredrik Nielsens Vej 2-4, 8000 Aarhus C.

Oversigt over lokaler

12 personer - M1.2. bygning 1427/144

Antal siddepladser: 12 (standard opstilling)
Standard opstilling: Kongres
Antal borde: 6

Elektronisk udstyr:

  • Skærm 65”
  • AU netværk (Eduroam)
  • Mulighed for videokonference
  • Lokalet er udstyret med whiteboard/flipover på hjul

12 personer – M1.3, bygning 1427/142

Antal siddepladser: 12 (standard opstilling)
Standard opstilling: Kongres
Antal borde: 6

Elektronisk udstyr:

  • Skærm 65”
  • AU netværk (Eduroam)
  • Mulighed for videokonference
  • Lokalet er udstyret med whiteboard/flipover på hjul

12 personer – M2.1. bygning 1427/242

Antal siddepladser: 12 (standard opstilling)
Standard opstilling: Kongres
Antal borde: 6

Elektronisk udstyr:

  • Skærm 65”
  • AU netværk (Eduroam)
  • Mulighed for videokonference
  • Lokalet er udstyret med whiteboard/flipover på hjul

18 personer – Faculty Club, bygning 1421/218

Antal siddepladser: 18 (standard opstilling)
Standard opstilling: Kongres

Elektronisk udstyr:

  • Skærm 85”
  • AU netværk (Eduroam)
  • Mulighed for videokonference
  • 2 små tavler på væg
  • 3 whiteboard på væg

20 personer – M1.1, bygning 1421/118

Antal siddepladser: 20 (standard opstilling)
Standard opstilling: U-bord. 
Antal borde: 9

Elektronisk udstyr:

  • Skærm 75”
  • AU netværk (Eduroam)
  • Mulighed for videokonferince
  • Lokalet er udstyret med 2 whiteboard på væg

20 personer – M2.2, bygning 1420/234

Antal siddepladser: 20 (standard opstilling)
Standard opstilling: Kongres.
Antal borde: 6

Elektronisk udstyr:

  • Skærm 75”
  • AU netværk (Eduroam)
  • Mulighed for videokonference
  • Lokalet er udstyret med whiteboard/flipover på hjul

24 personer – M2.3, bygning 1420/228

Antal siddepladser: 24 (standard opstilling)
Standard opstilling: U-bord
Antal borde: 12

Elektronisk udstyr:

  • Skærm 85”
  • AU netværk (Eduroam)
  • Mulighed for videokonference
  • Lokalet er udstyret med whiteboard på væg

60 personer – M1, bygning 1427/149

Antal siddepladser: 60 (standard opstilling)
Standard opstilling: Skoleopstilling

Elektronisk udstyr:

  • Skærm 98”
  • AU netværk (Eduroam)
  • Mulighed for videokonference
  • Lokalet er udstyret med 2 whiteboard på væg

63 personer – Preben Hornung Stuen, bygning 1422/132

Nyt billede kommer senere

Antal siddepladser: 63 (standard opstilling)
Standard opstilling: 9 øer a 7 personer. Fleksibilitet i mulige opstillinger med borde og stole.
Antal borde: 18

Elektronisk udstyr:

  • Projektor, lyd og lærred
  • AU netværk (Eduroam)
  • 2 trådløse håndholdte mikrofoner, 2 headsæt
  • Lokalet er udstyret med whiteboard/flipover

63 personer - Richard Mortensen Stuen, bygning 1422/122

Nyt billede kommer senere

Antal siddepladser: 63 (standard opstilling)
Standard opstilling: 9 øer a 7 personer. Fleksibilitet i mulige opstillinger med borde og stole.
Antal borde: 18

Elektronisk udstyr:

  • Projektor, lyd og lærred
  • AU netværk (Eduroam)
  • 2 trådløse håndholdte mikrofoner, 2 headsæt
  • Lokalet er udstyret med whiteboard/flipover.

72 personer – Mogens Zieler Stuen, bygning 1422/125

Antal siddepladser: 72 (standard opstilling)
Standard opstilling: Kongres. Fleksibilitet i mulige opstillinger med borde og stole.
Antal borde: 12

Elektronisk udstyr:

  • Projektor, lyd og lærred
  • AU netværk (Eduroam)
  • Lokalet er udstyret med whiteboard på hjul

80 personer – M2, bygning 1427/246

Antal siddepladser: 80 (standard opstilling)
Standard opstilling: Skoleopstilling
Antal borde: 40

Elektronisk udstyr:

  • Skærm 98"
  • AU netværk (Eduroam)
  • Mulighed for videokonference
  • 1 trådløs håndholdt mikrofon
  • Lokalet er udstyret med whiteboard på væg

285 personer – Stakladen, bygning 1423/111

Antal siddepladser: 285 (standard opstilling)
Standard opstilling: Kongres  150 + Biograf 135. Fleksibilitet i mulige opstillinger med borde og stole.

Elektronisk udstyr:

  • Projektor, lyd og lærred
  • AU netværk (Eduroam)
  • 4 trådløse håndholdte mikrofoner og 4 headsæt

Praktiske informationer

Adresse

Konferencecenteret

Bygning 1420-1423
Fredrik Nielsens Vej 2-4
8000 Aarhus C

Forplejning

Forplejning til arrangementer og møder bestilles adskilt fra selve lokalebookingen. Man er ikke forpligtet til at købe forplejning, når man låner/lejer et lokale i Konferencecentret. Ønsker man forplejning ved et arrangement eller møde, som er afholdt af Aarhus Universitet, skal forplejningen købes hos forpagteren af kantinen i Konferencecenteret:

Compass Group
Møde- og eventkoordinator 
Tlf. 2059 1572 eller 672310@foodandco.dk

Vejledning

Ved arrangementer og møder, der afholdes af eksterne, er der mulighed for at købe forplejning fra en anden leverandør, dog ikke alkohol. Vælges denne løsning, har arrangøren selv ansvar for service og oprydning. Som arrangør kan man ikke bestille forplejning med henblik på videresalg.

Borde og stole

Alle opstillinger af borde og stole skal aftales med konferencecenteret@au.dk senest 14 hverdage før arrangementet, gerne tidligere.

Lokaleoversigt/bordopstilling inkl. inspiration til opstilling

Oversigt over Studenternes Hus (Konferencecenteret)

Rengøring

​​​​​​​Ved fester eller arrangementer efter kl. 22.00 samt på lørdage, søndage og helligdage, betales der for ekstra rengøring. Timeprisen for ekstra rengøring er 350 kr. ekskl. moms.

Betjent

​​​​​​​Der kan bestilles ekstra betjenttimer uden for normal arbejdstid på hverdage og på lørdage, søndage og helligdage. Timeprisen for ekstra betjent er 400 kr. ekskl. moms.

IT support

Forespørgsler vedrørende brugen af AV- og IT-udstyr i Konferencecenteret kan sendes til Aarhus BSS IT

Ved behov for IT-support på arrangementsdagen kan Aarhus BSS IT-support kontaktes på 8715 0933 inden for åbningstiderne

Mandag-torsdag: kl. 08.00 – 18.00 
Fredag: 08.00 – 16.00
Lørdag, søndag og helligdage: Lukket

  • Adresse

    • Konferencecenteret
      Bygning 1420-1423
      Fredrik Nielsens Vej 2-4
      8000 Aarhus C
       

  • Forplejning

    • Forplejning til arrangementer og møder bestilles adskilt fra selve lokalebookingen. Man er ikke forpligtet til at købe forplejning, når man låner/lejer et lokale i Konferencecentret. Ønsker man forplejning ved et arrangement eller møde, som er afholdt af Aarhus Universitet, skal forplejningen købes hos forpagteren af kantinen i Konferencecenteret:

      Jespers Torvekøkken
      event-au@torvekoekken.dk

      Ved arrangementer og møder, der afholdes af eksterne, er der mulighed for at købe forplejning fra en anden leverandør, dog ikke alkohol. Vælges denne løsning, har arrangøren selv ansvar for service og oprydning. Som arrangør kan man ikke bestille forplejning med henblik på videresalg.

  • Borde og stole

  • Rengøring

    • Ved fester eller arrangementer efter kl. 22.00 samt på lørdage, søndage og helligdage, betales der for ekstra rengøring. Timeprisen for ekstra rengøring er 350 kr. ekskl. moms.

  • Betjent

    • Der kan bestilles ekstra betjenttimer uden for normal arbejdstid på hverdage og på lørdage, søndage og helligdage. Timeprisen for ekstra betjent er 400 kr. ekskl. moms.

  • IT-support

    • Forespørgsler vedrørende brugen af AV- og IT-udstyr i Konferencecenteret kan sendes til Aarhus BSS IT.

      Ved behov for IT-support på arrangementsdagen kan Aarhus BSS IT-support kontaktes på 8715 0933 inden for åbningstiderne:

      Mandag-torsdag: kl. 08.00 – 18.00 
      Fredag: 08.00 – 16.00
      Lørdag, søndag og helligdage: Lukket

Kontakt og spørgsmål

Konferencecenteret administreres af Aarhus BSS Bygningsservice.

Brug bookingknappen på denne side til at booke lokalerne.

Hvis du har spørgsmål til Konferencecenteret, kontakt:

  • Winnie Salling 
    Aarhus BSS Bygningsservice
    Tlf.: 93 52 23 62
    E-mail: ws@au.dk 

Er lokalet ledigt?

Du kan slå lokalerne i Konferencecenteret op i Outlook.

Gå til kalendervisningen og tilføj en kalender foroven via adressekartoteket. Brug derefter lokalets bygningsnummer til at søge det frem.