Når man har fået sin postkasse flyttet til Office 365, kan man ikke længere styre medlemmerne af distributionslister/-grupper fra Outlook.
Derfor er der lavet et selvbetjeningsværktøj på AUs IT-Selfservice portal, som alle medarbejdere kan anvende til styring af distributionslister med.
Du finder den her: https://it-selfservice.au.dk
Når du er kommet ind på siden, så finder du værktøjet under Service Catalog (1) -> E-mail management (2) -> Manage Distribution Group (3)
Hvis mange brugere skal tilføjes, er det muligt i tekstfeltet "Enter partial of full username (ex. au123456) of member to add and click refresh", at indtaste brugernavne (maksimum 20) i formen auxxx,auxxxx,auxxxx. Tryk herefter på Submit.
Nu oprettes der en bestilling og efter nogle minutter, når den er behandlet, modtager du en mail om resultatet. Mailen indeholder også en komplet liste over medlemmer af distributionsgruppen.
Nu oprettes der en bestilling og efter nogle minutter, når den er behandlet, modtager du en mail om resultatet. Mailen indeholder også en komplet liste over medlemmer af distributionsgruppen.