Drift af ACA Aarhus

Spørgsmål og svar

Vi har forsøgt at give svar på en række hyppigt stillede spørgsmål i forbindelse med daglig drift af Tåsingegade i en periode, der har været præget af coronanedlukninger og genåbninger, delvist eller helt. 

Håndsprit

Det anbefales fortsat at have fokus på god håndhygiejne.  Der er ophængt håndsprit på udvalgte steder i bygningen (indgangspartier, møderum mv.)

Der opfordres til afspritning af hænder ved de spritstationer, der er ved indgange og i foyerområder. 

Antallet af spritdispensere er skønnet af Bygningsservice. 

Hvor henvender jeg mig, når der ikke er mere håndsprit?

  • Tåsingegade: Kontakt stab.studier.arts@au.dk, som vil samle op på henvendelser og bringe disse videre til BSS Bygningsservice, som løbende sikrer, at der er tilstrækkelig sprit.
  • Emdrup: Opret sag i Dalux FM Helpdesk

Kan jeg ikke bare få ekstra sprit til vores afdeling, så kan vi selv fylde op, når der lige mangler?

  • Det er ikke hensigtsmæssigt, at afdelinger selv har små lagre stående, da det kan være vanskeligt at få et overblik over det samlede sortiment og behov for nye bestillinger centralt fra.

Hvorfor er der ikke sprit i vores kopirum? Det er mange mennesker, der bruger rummet og rører ved taster og glasplade?

  • Kopirum er brandfarlige, og der må derfor ikke stå sprit i de små kopirum. Hvor det er muligt, vil der være sprit tilgængeligt i nærheden af kopirum. Aftørring af kontaktflader på selve kopimaskinen bør undgås, da det ikke er sikkert, materialerne kan tåle hyppig afspritning.

Skiltning i forbindelse med Corona

Der skiltes i henhold til AU’s retningslinjer. BSS Bygningsdrift skilter i fællesarealer - indgange og trapper. 

På kontoretagerne skal lederne sikre udformning af skilte om eksempelvis brug af tekøkken og frokoststue. Skiltning skal tage udgangspunkt i de vejledninger, som er udsendt af AU.  Ønsker til evt. skiltning kan meldes ind til din lokale stabsfunktion, som sørger for videreformidling til BSS Bygningsservice.

Adgang til Tåsingegade

Hvordan er åbningstiderne for ACA bygninger i Tåsingegade 

Åbningstider alle hverdage i bygning 1440, 1442 + 1443:

Hovedindgange kl. 7:30-17:00 (fredag kl. 15:30)

 

Leverandører kan komme ind i bygningen, men bør kontakte vagttelefon 87150519 eller 23382221

Hvad gør jeg, når mit adgangskortet ikke virker?  

Har du problemer kan med adgangskort:

  • Herefter skal kortet aktiveres – du kan sende en mail til  stab.byg.aca@au.dk eller, hvis du er ansat i Arts Studier til stab studier.arts@au.dk. Angiv at du skal have aktiveret dit kort og oplys dit navn, AU-id og hvor du hører til i organisationen, så kan kortet aktiveres som ACA-medarbejder med adgang til Tåsingegade og Nobelparken

Leverandører på AU's lokationer

Hvis I får besøg af en leverandør eller I aftaler at leverandøren kommer indenfor AU’s lokationer, så gælder AU’s retningslinjer.

Meddel derfor leverandøren at der gælder følgende:

Hvis du færdes fysisk på Århus universitet, skal du kunne fremvise en negativ COVID-19-test (PCR eller antigentest), der maksimalt er 72 timer gammel.

For at Aarhus Universitet som uddannelsesinstitution må give adgang til flere studerende, har myndighederne stillet det som en betingelse, at der gennemføres stikprøvekontrol af testsvar blandt fremmødte. Derfor skal du være forberedt på, at du kan blive bedt om at fremvise et negativt testsvar.

Alle, der opholder sig på universitetet, skal bære mundbind eller visir, når de bevæger sig rundt indendørs på institutionen. Det kan f.eks. være i kantiner, på gange og øvrige fællesarealer.

Du kan tage mundbindet af, når du sidder ned i et område, hvor der er god plads til at overholde afstandskravet.  Det gælder eksempelvis i undervisningslokaler, eksamenslokaler, på kontorarealer og fællesområder.

Adgang til Arts IT-support

Aarhus: IT-supporten i Aarhus er indtil videre lukket for direkte fysiske henvendelser. Du kan kontakte IT-Support via arts.it@au.dk eller ved akut brug for hjælp telefonisk og lave aftale om løsning af din opgave.

Emdrup: IT-supporten i Emdrup er igen åben for direkte fysiske henvendelser i tidsrummet fra kl. 8.30-14.00. 

Vareindkøb/kontorartikler

Jeg har brug for at bestille nogle varer hos eksternt firma. Hvordan får jeg disse leveret, når chaufføren ikke kan komme ind i bygningen?

  • Ved indgangene hænger skilte med telefonnumre, som leverandøren kan ringe til ved aflevering af varer. 

- Gunnar Sonni Ellefsen: Tlf. 2899 2105

- Thomas Kruse: Tlf. 28992112

- Vagttelefon: 87150519 eller 23382221

Modtagelse af varer: Kun under de faste kontortider. Kl. 9-15 mandag til torsdag. Kl. 9-14 fredag.

Jeg mangler nogle ting til kontoret. Kan jeg trygt hente fra lageret på 3. etage?

  • Lageret på etage 3. fungerer normalt. Der er håndsprit tilgængeligt foyer på 3. sal inden for døren. Det anbefales at foretage afspritning af hænder efter besøg på lageret.

Kaffemaskine – service og mælk

Vi har nogle kaffemaskiner med frisk mælk. Der bruges mange liter mælk om ugen, hvorfor vi har samlet indkøbet.  I forbindelse med ændringen af rengøringen i Tåsingegade står BSS Bygningsservice forsat for indkøbet.

Mælken lagres i køleskab i 1443-111. Du skal selv sørge for at hente nye forsyninger af mælk til jeres kaffemaskine, når det sidste er brugt op i køleskabet. 

Rengøring i Tåsingegade

I forbindelse med overdragelsen af rengøringsopgaver til et eksternt rengøringsfirma er det med virkning fra 1. juni 2020 besluttet at justere omfanget af rengøringen i bl.a. Tåsingegade, så den følger den standard, der er gældende på resten af Arts og AU.

Det betyder for brugerne i ACA i Tåsingegade:

  • Rengøringsfrekvensen på kontorer er 1 gang om ugen
  • Køkkener, toiletter og mødelokaler serviceres 1 gang dagligt
  • Kontaktpunkter rengøres 1 gang dagligt i den kommende tid
  • Service og rengøring af kaffeautomater, herunder påfyldning af kaffebønner, sker 1 gang dagligt.
  • Forsyning af mælk varetages af BSS Bygningsdrift og lagres i køleskab i 1443-111. 
  • Periodisk rengøring af de øvrige køkkenmaskiner vil fremover bliver foretaget af Arts Rengøring i Arts køkkenerne på plan 0, 2, 3 og 4. Det omfatter ugentlig tilsyn med opvaskemaskinen, kvartalsvis afkalkning af elkoger/kaffemaskiner og rengøring af mikroovn samt en halvårsvis rengøring af køleskabe.

På etagerne skal du selv sørge for:

  • at holde orden i køkkenet, herunder dagligt at tømme, fylde og starte opvaskemaskiner
  • at tømme papirkurven på eget kontor i de hvide sække i kopirummene eller kaste det i den aflåste makuleringsspand på gangen
  • at aflevere madaffald, teposer, æbleskrog, plastomslag, kuglepenne etc. køkkenets affaldsspand til restaffald
  • at aflevere papkasser slået sammen og stille det på aftalte steder (foyerområder). Giv evt. et praj til betjentene i huset, så kommer de og fjerner det. 
  • at aflevere batterier i spande for brugte batterier
  • at afspritte fælles arbejdspladser samt borde/stole i frokost-/møderum efter brug

Der opfordres til, at brugt service, hvis det vaskes op i hånden, aftørres med engangspapir. Der er pt. ikke viskestykker tilgængelige i køkkener grundet øget risiko for corona smitte.

Henvendelser vedr. rengøring rettes til: