Sådan registrerer og ændrer du fravær for en medarbejder

Sådan registrerer du ferie og fravær for en medarbejder

En detaljeret beskrivelse af, hvordan ferie og fravær skal registreres for en medarbejder.

Med sekretær-rollen er det ikke muligt at registrere ferie og fravær på dig selv under Fraværsrecords, find derfor en kollega, der kan registrere på vegne af dig. 

Ved registrering af fraværstyperne "Ferie uden løn" og "Tjenestefri uden løn" modtager Lønkontoret automatisk besked ift. regulering af løn. I de tilfælde hvor en fraværsregistrering løber hen over en helligdag, vil dagen tælle som 0 timer i registreringen.

OBS! Hvis din Tilføj-knap ikke er tilgængelig under Eksisterende fravær skal du klikke på pilene til højre >> (ved Frigør-knappen) 

Sådan ændrer du ferie og fravær for en medarbejder

En beskrivelse af, hvordan du ændrer tidligere registreret ferie og fravær for en medarbejder, hvis nu medarbejderen ønsker at ændre registreringen, eller der skulle være sket en tastefejl. Du kan kun ændre i datoer og timetal (undtagen feriedage) på selve registreringen. 

Hvis der skal ændres andre ting såsom fraværstype, skal registreringen trækkes tilbage og registreres på ny. 

OBS! Hvis din Tilføj-knap ikke er tilgængelig under Eksisterende fravær skal du klikke på pilene til højre >> (ved Frigør-knappen) 

Vejledning

Vejledningerne kan afspilles i forskellige formater.

Prøv de forskellige versioner og find den der passer bedst til dig.

Her kan læse om de forskellige formater og funktionaliteter og hvad der anbefales: Vejledning


Har du spørgsmål til processen /funktionaliteten i mitHR, tjek da FAQ-siden inden du kontakter en supportfunktion.

FAQ