Sådan sletter du registrerede fravær

Sletning af registreret fravær

En guide til hvordan du sletter registrerede ferie og fravær i mitHR.

En sletning af fravær, sker af to omgange i mitHR:

  • Først tilbagetrækker man en registrering, og kan stoppe her, hvis man gerne vil beholde historikken af registreringen på medarbejderen
  • Herefter kan tilbagetrækningen slettes helt 

OBS: Det anbefales IKKE at slette registreringen helt

Tilbagetrukket fravær vil ikke tælle med i nogle saldoer, og der vil kunne registreres nyt fravær oveni samme periode, som det tilbagetrukket fravær.

14 STEPS

1. Klik på Mine klientgrupper

Step 1 image

2. Klik på Fravær

Step 2 image

3. Klik på Fraværsrecords

Step 3 image

4. Fremsøg person på Navn eller AUID

Step 4 image

5. Ferien fra den 13-02-23 - 17-02-23 skal slettes

Step 5 image

6.

Step 6 image

7. Klik på Handling

Step 7 image

8. Klik på Tilbagetræk, som er første step i sletning af fraværet

Step 8 image

9. Klik på OK

Step 9 image

10. Nu kan man se, at ferie fra den 13-02-2023 - 17-02-2023 står som Tilbagetrukket

Step 10 image

11. Klik igen på Handling for at slette registreringen helt

Step 11 image

12. Klik på Sletning af tilbagetrukket record

Step 12 image

13. Klik på OK

Step 13 image

14. Her kan man se i overbliksbilledet af Eksisterende fravær at linjen med feriedagene 13-02-2023 - 17-02-2023 er forsvundet og derved slettet

Step 14 image

Here's an interactive tutorial

** Best experienced in Full Screen (click the icon in the top right corner before you begin) **

https://www.iorad.com/player/2107179/S-dan-sletter-du-registrerede-frav-r--HR--medarbejder-sekret-r-



Next step

Vejledning

Vejledningerne kan afspilles i forskellige formater.

Prøv de forskellige versioner og find den der passer bedst til dig.

Her kan læse om de forskellige formater og funktionaliteter og hvad der anbefales: Vejledning


Har du spørgsmål til processen /funktionaliteten i mitHR, tjek da FAQ-siden inden du kontakter en supportfunktion.

FAQ