Nat-Tech Bygningsservice tilbyder et bredt udvalg af moderne vogne til tjenstlig kørsel i Aarhus, Foulum og Flakkebjerg. Tjenestebilerne må under ingen omstændigheder anvendes til privat kørsel eller transport af privatpersoner. Find alle retningslinjer for kørsel i tjenestebiler her.
Brugere foretager selv reservation af tjenestebiler i Outlook-kalenderen. Biler står i Outlook-kalender, som vist på billedet til højre:
Ved booking oplys AFDELING/INSTITUT – SAGSNUMMER – NAVN – TLF i emnefelt. Mangler disse oplysninger kan bookingen afvises af administrationscenteret.
Studerende og gæsteforskere skal bemyndiges af afdelingen til at benytte tjenestebilerne. Afdelingen udfylder blanket til bemyndigelse, og denne vedhæftes bookingen i Outlook-kalenderen. Det er afdelingens ansvar at sikre, at studerende og gæsteforskere, som benytter tjenestebilerne, har den korrekte bemyndigelse. Hent blanket her.
Interne brugere - Pris pr. kørt km. 3 kr.
Eksterne brugere - Pris pr. kørt km. 3 kr.
Ved aflevering af tjenestevogne der er ekstraordinært snavsede indvendig, opkræves 150 km. til dækning af ekstra rengøring.
Tjenestebilerne Kia AY21284 og Kia El-bil CU80941 holder parkeret på den lille privatparkering ved bygning 1520. Nøglerne findes i bygning 1520 1. etage.
OBS! Nøglerne til tjenestebilerne Kia AY21284 og Kia El-bil CU80941 er flyttet til et nøgleskab med ADK kortlæser, som er placeret i den lille foyer ved parkeringspladsen. Nøgleskabet åbnes med dit AU-adgangskort og din kode. Det er kun medarbejdere ved Nat-Tech Administrationscenter, som har adgang til nøgleskabet. Hvis du er ansat et andet sted på AU, og gerne vil låne bilen, skal du kontakte administrationscenteret for at få adgang til nøgleskabet. Du kan kontakte administrationssekretær Lene Nielsen på 87153447/lenenielsen@au.dk eller administrator Simon Pejter Nagel på 93508348/sina@au.dk.
Tjenestebil Polo AY46129 holder på C.F. Møllers Allé 4 ved bygning 1120. Nøglen findes i bygning 1120, 0 etage. Alle medarbejdere i administrationscenteret har adgang til bygning 1120, hvis man får brug for at hente/aflevere bilen uden for dørenes normale åbningstid, som er 07.00-17.00.
Tjenestevognen skal afleveres straks efter endt kørsel på dens rette parkeringsplads. Tjenestevognene skal have mindst en halv tank brændstof ved aflevering, samt være tømt for affald. Ved alvorligt mislighold tillægges 150 km. til rengøring.
Kørebogen, som er placeret i handskerummet, skal udfyldes med nøjagtig beregning af antal kørte kilometer. Kørebogen skal altid udfyldes med DATO - KM-TÆLLER - KM KØRT - TLF - AFDELING/INSTITUT – SAGSNUMMER. Hvis oplysningerne i kørebogen viser sig at være utilstrækkelige, vil det resultere i et gebyr på 200 kr.
Hver tjenestebil har sit eget Circle K-kreditkort, der hænger sammen med nøglen til tjenestebilen i nøgleskabet. Kortet skal anvendes ved hver påfyldning af benzin/diesel. Koden står på kortet. Hvis der er behov for at anvende eget kreditkort/MasterCard til tankning kan udgiften efterfølgende refunderes af Nat-Tech Bygningsservice via RejsUd.
Kørsel i udlandet kræver forsikring, så husk i god tid at kontakte tryg@tryg.dk med oplysninger om bilens registreringsnummer, hvilke dage den er i udlandet, destinationssted samt at bilen skal være ansvarsforsikret. Endvidere oplyses EAN og ordrenummer. Forsikring betales af brugeren.
HUSK at afbestille, hvis turen aflyses. Ved manglende aflysning tillægges 150 km. pr. dag.
Tobaksrygning i vognene er ikke tilladt.
Fejl og mangler meldes ved aflevering af vognen til: NT-BygVest.Bygningsservice@au.dk.
Reservation foretages i Outlook – vejledning
Oversigt over tjenestebiler:
Ved booking oplys AFDELING/INSTITUT – SAGSNUMMER – NAVN – TLF i emnefelt. Mangler disse oplysninger kan bookingen afvises af administrationscenteret. Langtidsreservationer skal aftales.
Studerende og gæsteforskere skal bemyndiges af afdelingen til at benytte tjenestebilerne. Afdelingen udfylder blanket til bemyndigelse, og denne vedhæftes bookingen i Outlook-kalenderen. Det er afdelingens ansvar at sikre, at studerende og gæsteforskere, som benytter tjenestebilerne, har den korrekte bemyndigelse - blanket til bemyndigelse
Kørsel i udlandet skal aftales senest en uge før afrejse af hensyn til forsikring af bilen.
Forsikring skal bestilles sammen med tjenestevognen.
HUSK at afbestille, hvis turen aflyses. Ved manglende aflysning tillægges 150 km. pr. dag.
Interne brugere - Pris pr. kørt km 3 kr.
Eksterne brugere - Pris pr. kørt km 3 kr.
Langtidsreserverede tjenestevogne, der ikke benyttes, vil blive opkrævet 150 km. pr. dag.
Ved aflevering af tjenestevogne, der er ekstraordinært snavsede indvendig, opkræves 150 km til dækning af ekstra rengøring.
Tjenestevognen skal afleveres straks efter endt kørsel. Tjenestevogne, der ikke afleveres om aftenen, skal være til rådighed næste dag kl. 07.50.
Tjenestevognene skal have mindst en kvart tank brændstof ved aflevering, samt være tømt for affald.
Ved alvorligt mislighold tillægges 150 km. til rengøring.
Kørebogen, som er placeret i handskerummet, skal udfyldes med nøjagtig beregning af antal kørte kilometer. Kørebogen skal altid udfyldes med DATO - KM-TÆLLER - KM KØRT - TLF - AFDELING/INSTITUT – SAGSNUMMER.
Hvis oplysningerne i kørebogen viser sig at være utilstrækkelige, vil det resultere i et gebyr på 200 kr.
Der er 3 kort til Q8, Circel K og OK. Der skal anvendes kode ved brug af kortene, denne udleveres sammen med kørebogen. Kvitteringer skal afleveres sammen med kørebogen. Antal liter benzin skrives i kørebogen.
Det er ikke tilladt at bruge benzinkortene som betaling for brobillet.
Ved parkering i lufthavn eller ved banegård, ud over én dag, tillægges 150 km. pr. dag.
Tobaksrygning i vognene er ikke tilladt.
Disse meldes ved aflevering af vognen.
Ved færdselsuheld skal der som hovedregel optages politirapport, Centerdrift skal kontaktes på vagttelefon 20278390, 40808208 eller 20803424
Centerdrift har indgået en aftale med Falcks Redningskorps om autohjælp til de tjenestevogne, der hører under kørselsordningen.
I mappen med benzinkort er der et kort "Falcks hotline". På kortet er angivet telefonnummer til Falck, samt vores abonnementsnummer. Nummeret skal opgives ved tilkald af assistance. Hvis uheldet er ude og man rekvirerer Falck, bedes dette meddelt drift. Abonnementet dækker ikke fastkørte firehjulstrækkere eller lastbiler på marker.
I Nat-Tech har vi opsat ladestandere og konverteret tidligere Schneider EV-Link til samme system. Ladestanderne kan kun benyttes af Nat-Tech tjenestebiler (flådebiler), og af de brugere, som har fået udleveret en Verdo-ladebrik. Her på siden er det beskrevet, hvordan opladning startes og stoppes, hvem der administrerer løsningen, ladestandernes lokationer mm.
Disse ladestandere må ikke forveksles med Clever, Norlys eller lignende, som også er opsat på vores fælles personaleparkeringer. Disse er opsat af Bygningsstyrelsen, og de kan benyttes af personale, gæster mm. til ladning af privatbiler.
Ladebrikken åbner op for opladning på alle Nat-Tech lokationer, derudover åbner den også op for opladning på farten, hvis der er behov for at lynlade på rejsen. Bemærk at roamingpriserne kan være høje, så primær opladning af bilen skal altid foregå på Nat-Techs tjenestebilspladser. For at se roamingpriser og hvilke ladestandere, der er åbne mellem lokationer, kan man downloade appen Spirii Go. Nat-Techs ladestandere vil ikke fremgå af Spirii Go, da de ikke er offentligt tilgængelige.
Hvis man har det gamle hvide ladekort, så vil det ikke fungere efter de gamle ladestandere er flyttet over til den fælles løsning.
I særtilfælde kan Nat-Tech Byg Administration kontaktes, hvis en opladning skal startes manuelt uden en Verdo-ladebrik.
Hjælp til selvhjælp og kontaktpersoner
Verdo
Ved fejl eller hjælp til ladeboksen og opladning kontaktes Verdo. De har 24/7 - 365 telefonsupport på deres hovednummer: +45 7010 0230. I aftalen er der også serviceordning på ladestanderne med overvågning, fejlfinding osv.
Facility Management
Ved spørgsmål til p-pladser, strømafbrydelser, skader på biler osv. kontaktes driften i det område, man befinder sig i, eller som bilen tilhører. På linket nedenfor kan man finde den medarbejder i Bygningsservice, som hører til den pågældende lokation.
https://medarbejdere.au.dk/administration/bygninger/find-dit-bygningsserviceomraade
Nat-Tech Byg Administration
Den samlede administration af ladeløsningen varetages af Nat-Tech Byg Administration og AU Foulum.
Administrationen af ladebrikker foretages primært af FM i Foulum:
Ladebrikker i Universitetsparken udleveres i NAT-TECH Byg i bygning 1522:
Zaptec Pro og Zaptec GO
Vejledning:
Start opladning
1. Lås bilen op
2. Sæt kabel i bil og ladestander
3. Placer din ladebrik på symbolet på ladeboksen
4. Afvent et bip – opladningen går i gang og kablet bliver låst fast. Ladestanderen skal lyse BLÅT
5. Tjek at bilen begynder at lade på displayet i bilen med x kW. Hvis kablet ikke er fastgjort ordentligt, så starter opladningen ikke eller bilen lader med nedsat hastighed
Stop opladning
1. Lås bilen op
2. Frigør kablet via bilens funktioner
3. Fjern kablet fra bilen først
4. Laderen bør lyse hvidt eller grønt og kablet kan fjernes forsigtigt fra laderen
5. Husk at tage kablet med i bilen, hvis det normalt hører til i den 😊
Guide til Zaptec Pro og Zaptec Go: FAQ | Ladeboks og ladestander | Verdo
EV-Link
Vejledning:
Start opladning
1. Lås bilen op
2. Placer din ladebrik på symbolet på ladeboksen til et bip høres
3. Tryk på den grønne start knap på den side kablet skal monteres i
4. Sæt kabel i ladestander og bil. De to lamper ved kablet på ladestanderen skal lyse GRØNT, som indikeret at kablet er låst og opladning starter
5. Tjek at bilen begynder at lade på displayet i bilen med x kW. Hvis kablet ikke er fastgjort ordentligt, så starter opladningen ikke eller bilen lader med nedsat hastighed
Stop opladning
1. Lås bilen op
2. Scan ladebrikken
3. Tryk på stop på ladestanderen
4. Frigør kablet via bilens funktioner, hvis ikke kablet er blevet frigjort ved at låse bilen op og trykke på stop på ladestanderen
5. Afmonter kablet fra ladestander og bil
6. Husk at tage kablet med i bilen, hvis kablet normalt hører til bilen 😊
AU-Parken
Fysik - Matematik (Bygning 1520)
Ny Munkegade 120, 8000 Aarhus C
4 ladestandere
Biokæden (Bygning 1135)
Ole Worms Allé 1A, 8000 Aarhus C
Matematik (Bygning 1540)
Ny Munkegade 116, 8000 Aarhus C
2 ladestandere
Steno Museet (Bygning 1102)
C. F. Møllers Allé 2, 8000 Aarhus C
1 ladestander
GeoScience (Bygning 16745)
Høegh-Guldbergs Gade 2, 8000 Aarhus C
2 ladestandere
Forskerparken Incuba (Bygning 3133-3135)
Gustav Wieds Vej 10D, 8000 Aarhus C
2 ladestandere. Ladestander er opsat ud for 1 p-plads, så den kan forsyne 3 pladser.
Katrinebjerg
Hangøvej (Bygning 5250)
Hangøvej 2, 8200 Aarhus N
Åbogade (Bygning 5346 - P-kælder)
Åbogade 34A, 8200 Aarhus N
Finlandsgade (Bygning 5789)
Finlandsgade 24B, 8200 Aarhus N
Foulum (Bygning 8843)
Blichers Allé 20, 8830 Tjele
Flakkebjerg (Bygning 7610)
Forsøgsvej 1, 4200 Slagelse
Roskilde (Risø - Bygning 7405-7413)
Parallelvej 4, 4000 Roskilde
NAT-TECH Foulum - Jeppe Bøker kontaktes for tilmelding af bil og aftale om udlevering af ladebrikker.