Optakt med drøftelser og aftaler
Hvordan sikrer du, at I får god effekt af APV?
APV er et værktøj til at arbejde aktivt med arbejdsmiljøet, og I får bedst effekt, når der er klarhed over, hvem der involveres, hvornår og hvorfor. Brug denne tid på at drøfte og aftale samarbejdet med samarbejds- og arbejdsmiljøudvalg, din leder, ledergruppe og dine medarbejdere.
En høj svarprocent giver det bedste afsæt for det videre arbejde. Skab opbakning hos dine medarbejdere ved at informere og inddrage dem, før spørgeskemaerne udsendes og derefter løbende i processen. Fortæl dem fx om:
Drøft og aftal:
Drøft og aftal:
Når rapporten foreligger, begynder arbejdet med at bruge resultatet bedst muligt.
I sektionen Brug resultatet får du inspiration og bliver ledt igennem processen trin for trin.
Her får du et overblik over, hvilke opgaver du som leder er tovholder for:
Læs, forstå og tal om resultatet
Læs mere i Lederens guide til APV.
Udarbejd handleplaner og følg op
Læs mere i Lederens guide til APV.