AURAP er AU's business intelligence portal for økonomi- og uddannelsesområdet. Portalen indeholder både standardrapporter og specialiserede analyseværktøjer.
Brightspace er AU’s e-læringssystem. Brightspace er samlingspunkt for kursusmateriale og fungerer som forum for online læring og undervisningsaktiviteter.
AU anvender systemet IndFak2 til modtagelse af fakturaer. På AU foregår fakturamodtagelse, bogføring og betaling til leverandør fuldt elektronisk.
På mit.au.dk kan du tilgå en række specifikke administrative systemer, du har rettigheder til, fx Medarbejderstamkortet.
mitHR er det personaleadministrative HR system ved AU, der bruges til personaleadministration, fraværsregistrering og medarbejderudviklingssamtaler (MUS).
PURE er AU's forskningsregistreringsystem. Her registreres forskningspublikationer, -aktiviteter og -projekter. PURE ligger desuden til grund for AU-ansattes personlige hjemmesider.
Aarhus Universitet anvender RejsUd til afregning af rejser og udgifter.
STADS er det studieadministrative system på AU. Via STADS administreres og formidles oplysninger om studerendes studieaktiviteter og -forløb.
Med webmail har du altid direkte adgang til din AU mail og kalender via en browser.
Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndterings-system (ESDH). Som offentlig institution skal AU journalisere vigtige dokumenter.
Find flere it-systemer i emneindekset for medarbejderservice.
Er du valgt eller udpeget som arbejdsmiljørepræsentant eller arbejdsleder, skal du gennemføre den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse senest tre måneder efter du indtræder i arbejdsmiljøorganisationen. Det giver dig den fornødne viden om arbejdsmiljø, og om metoder til at arbejde forebyggende, systematisk og målrettet for at fremme et sikkert og sundt arbejdsmiljø på arbejdspladsen.
Hvis din lovpligtige uddannelse er gennemført før 1. april 1991, er den forældet, og du skal gennemføre uddannelsen igen.
Ud over den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse, skal du som arbejdsmiljørepræsentant eller arbejdsmiljøleder i det første år, hvor du er valgt, have tilbud om to dages (15 timers) supplerende arbejdsmiljøuddannelse. Derudover skal du i de følgende år have tilbud om halvanden dags (11 timers) supplerende arbejdsmiljøuddannelse.
Arbejdsmiljørepræsentanter og - ledere på AU skal selv aftale dette med deres respektive leder og tilmelde sig de interne eller eksterne supplerende kurser, der skal understøtte deres arbejde for at forbedre arbejdsmiljøet. Fakultets/administrationsudvalg (FAMU/AAMU) bør drøfte, hvilke kompetencer der er brug for, for at løfte de udfordringer, som medarbejderne står overfor, f.eks. i forbindelse med APV.
AU HR plejer at bruge nedenstående autoriserede arbejdsmiljørådgivere, som udbyder supplerende uddannelsestilbud, ligesom AU HR selv udbyder enkelte uddannelsestilbud.