Tillidsrepræsentanter (TR) i mitHR

Håndtering af Tillidsrepræsentanter (TR) i mitHR

Denne side indeholder alle vejledninger om håndtering af tillidsrepræsentanter i mitHR.

Er en medarbejder anmeldt som tillidsrepræsentant på AU, skal data herom registreres i mitHR. 
HR er ansvarlig for håndtering af TR-data i mitHR. 

Læs yderligere om tillidsrepræsentanter her: AU Tillidsrepræsentanter (Anmeldelse og afmeldelse)
Medarbejder kan tilgå en oversigt over alle TR på AU her: Find min TR

Få svar på ofte stillede spørgsmål i FAQ'en nederst. 

Registrering af TR-oplysninger

Relevant ved: 

  • Medarbejder er blevet anmeldt som TR på AU, og HR har modtaget anmeldelsen fra den faglig organisation. 

TR for flere områder
Er medarbejder TR for flere områder, som ikke kan dækkes af en enkelt registrering, kan der oprettes flere registreringer. 

Flere TR-roller
Har medarbejder flere forskellige TR-roller (fx Fælles TR, TR-Sup. osv.) kan der oprettes flere registreringer. 

Godt at vide: 

  • Registreringen af TR-oplysningerne i mitHR, danner grundlaget for oversigten "Find min TR", som opdateres månedtlig. 
  • Medarbejderen har adgang til at se registreret TR-data på sig selv i mitHR.

OBS: 

  • Ønsker medarbejder ikke at fremgå på den offentlig oversigt "Find min TR", skal det fremgå af bemærkningsfeltet. 

Arbejdsgangen kort beskrevet: 

  1. Tilgå handlingen "Yderligere info om person" > Fremsøg medarbejder 
  2. Tilgå infogruppen "Tillidsrepræsentant (TR)" 
  3. Tilføj TR-oplysninger

24 STEPS

1. Tilgå mitHR og fanen Mine Klientgrupper for at registrere data på medarbejder, der er tillidsrepræsentant.

Step 1 image

2. Vælg Vis flere under Hurtige handlinger.

Step 2 image

3. Vælg handlingen Yderligere info om person

Step 3 image

4. Fremsøg medarbejder på navn eller AUID.

Step 4 image

5. Åben drop down under Infogruppe.

Step 5 image

6. Vælg infogruppen Tillidsrepræsentant (TR).

Step 6 image

7. Vælg Tilføj

Step 7 image

8. Angiv startdato for TR-periode

Step 8 image

9. Angiv slutdato for TR-periode

Step 9 image

10. Åben værdilisten Organisation, for at vælge den faglige organisation som medarbejderen er tillidsrepræsentant for.

Step 10 image

11. Vælg organisation fra værdilisten.
OBS - Fremgår den relevante organisation ikke på den viste værdiliste, vælg Søg....

Step 11 image

12. Åben værdilisten Repræsentanttype.

Step 12 image

13. Vælg den relevante repræsentationstype.

Step 13 image

14. I næste felts værdiliste VIP/TAP vælges hvilket medarbejderområde TR dækker.

Step 14 image

15. I feltet Enhed fremsøges repræsentationsområdet.

Step 15 image

16. Angiv enhedsnummer i Værdi-feltet.

Step 16 image

17. Klik Søg

Step 17 image

18. Markér fremsøgte enhed og tryk OK

Step 18 image

19. I feltet Forh.beret.løn vælges den relevante værdi.

Step 19 image

20. Hvis relevant vælges værdi i feltet Forh.beret.andet.

Step 20 image

21. Brug feltet Bemærkninger til yderligere info om TR-registreringen.
OBS - Ønsker medarbejder ikke at fremgå på oversigten "Find min TR", skal det noteres her.

Step 21 image

22. Er medarbejder tillidsrepræsentant/medanmelder for flere faglige organisationer på samme område, registreres dette i felterne Medanmeldelse1, Medanmeldelse2 osv.

Step 22 image

23. Færdiggør registreringen ved at trykke Gem.

Step 23 image

24. Du er nu færdig med TR-registreringen.

Step 24 image

Here's an interactive tutorial

** Best experienced in Full Screen (click the icon in the top right corner before you begin) **

https://www.iorad.com/player/2373745/Registrering-af-TR-oplysninger?iframeHash=watchsteps-1

Forlængelse af TR-oplysninger

Relevant ved.: 

  • Medarbejder er blevet genvalgt som TR på AU og HR har fået besked fra den faglige organisation herom. 

Arbejdsgangen kort beskrevet: 

  1. Tilgå handlingen "Yderligere info om person" > Fremsøg medarbejder
  2. Tilgå infogruppe "Tillidsrepræsentant (TR)" 
  3. Rediger (Blyant) registrering
  4. Angiv den dato, der står under feltet "Hvornår starter denne ændring?" (ret registrering)
  5. Sæt ny slutdato
  6. Gem

Afslut TR-registrering

Relevant ved.: 

  • Medarbejder er blevet afmeldt som TR på AU og HR har fået besked om dette fra den faglige organisation. 

Godt at vide: 

  • TR-oversigten "Find min TR" opdateres månedtligt, så indtil næste opdatering af oversigten, vil medarbejder stadig fremgå som TR. 
  • Rapporten "TR" under mitHR-rapportsamlingen "Organisation" vil være opdateret med det samme. 

Arbejdsgangen kort beskrevet: 

  1. Tilgå handlingen "Yderligere info om person" > Fremsøg medarbejder
  2. Tilgå infogruppe "Tillidsrepræsentant (TR)" 
  3. Rediger (Blyant) registrering
  4. Angiv den dato, der står under feltet "Hvornår starter denne ændring?" (ret registrering)
  5. Sæt ny slutdato
  6. Gem

OBS: Du må IKKE trykke "Slet". Registreringen vil øjeblikligt blive slettet uden advarsel. 

FAQ - Tillidsrepræsentant

Jeg har lukket en TR-registrering i mitHR, men personen fremgår stadig på "Find min TR"-oversigt. Hvornår fjernes personen fra oversigten? "Find min TR"-oversigten opdateres ikke automatisk, når der sker ændringer i mitHR. 
Hver måned trækkes TR-rapporten fra mitHR og "Find min TR"-oversigten opdateres  manuelt på baggrund af rapporten. 

Vejledning

Videovejledningen ligger nedenfor.

Få vejledningen som pdf, ved at vælge Print it/Print via pilen ned i vejledningen og tryk Start.

Der kan vælges mellem flere forskellige formater. Læs mere om brug af vejledninger her

Klik på firkanten i øverste højre hjørne i videoen for at maksimere videoen til fuld skærm.

Support

Fik du ikke svar på dine spørgsmål på denne side?

Se de forskellige muligheder for support på vores Supportoversigt.