Tilbud til medarbejdere og studerende

Circle U. udvikler løbende nye projekter og nye muligheder for medarbejdere og studerende ved alliancens universiteter.

Her på siden kan du få et overblik over, hvilke tilbud og muligheder der kunne være relevante for dig. Siden opdateres løbende.

Tilbud til forskere og ph.d.-studerende

Gæsteforelæsning på et Circle U.-partneruniversitet

Circle U. tilbyder rig mulighed for at gæsteforelæse på alliancens universiteter. Det kan f.eks. være i regi af de tre Knowledge Hubs (klima, demokrati eller global sundhed), som langsomt vil udbygge det faglige samarbejde.

Mobilitetsmidler til Arts- og Health-forskere

Arts og Health giver videnskabelige medarbejdere på adjunktniveau og derover mulighed for at søge midler til et besøg ved et andet Circle U.-universitet. Der kan gives op til 20.000 til enkeltpersoner (og 50.000 til grupper på Arts). Ved grupperejser kan studerende også få rejsemidler.

Female Founder Network for iværksættere

Circle U. har planer om at etablere et netværk for kvindelige iværksættere (både forskere og studerende). Female Founder Network vil blive drevet i regi af Student-led Sustainable Innovation-arbejdspakken

Summer schools 2024

På UC Louvain i Belgien kan ph.d-studerende, postdocs og sprogundervisere blive klogere på sprog i uddannelsesforskning. Sommerskolen finder sted den 7.–10. August 2024.

Der er ansøgningsfrist den 15. maj 2024.

Sommerskolen er gratis, og der kan ansøges om Erasmus-stipendie, hvis man bliver optaget.

Tilbud til studerende

Online arrangement 29. april: Are social media a step-up or an obstacle for democracy?

Er du interesseret i, hvordan sociale medier påvirker vores demokrati, og har du evt. lyst til at dele din viden inden for dette emne? Så har du nu muligheden ved online arrangementet "Are social media a step-up or an obstacle for democracy?", som arrangeres af UC Louvain.

Arrangementet finder sted den 29. april fra kl. 16.30-18.30, og er målrettet studerende inden for statskundskab, kommunikation, medievidenskab osv.

Som studerende kan du deltage på to måder:

1. Du kan præsentere dit arbejde (fx. bacheloropgave, speciale, praktikophold) inden for området og få værdifuld sparring og feedback fra førende forskere.
  2. Du kan være med som tilskuer og støtte om om dine medstuderende, der præsenterer deres arbejde

Hvis du vil præsentere dit arbejde, skal du melde dig til inden den 19. april via denne online formular

Hvis du vil med som tilskuer, kan du melde dig til helt op til arrangementet - tilmeldingslinket følger snarest.

Tag kurser på et Circle U. partneruniversitet

Studerende på universiteterne i Circle U. kan tage kurser på alliancens øvrige universiteter. Circle U. har fokus på fire faglige områder - Klima, Global sundhed, Demokrati, samt Sprog og kultur - men du kan også vælge kurser på andre områder hos AU's otte Circle U.-partnere.

Finder du et kursus, du er interesseret i, så kontakt den internationale koordinator på dit fag (via din studieportal).

Female Founder Network for iværksættere

Circle U. vil etablere et netværk for kvindelige iværksættere (både forskere og studerende). Female Founder Network vil blive drevet i regi af Student-led Sustainable Innovation-arbejdspakken.

Hjælp med at gøre Circle U. bedre for studerende

Bag Circle U. står studenternetværket Circle U. Student Union (CUSU), som består af studerende fra alle Circle U.'s universiteter. CUSU er de studerendes talerør i alliancen og deltager i forskellige beslutningsorganer for at sikre, at de studerende har medindflydelse på Circle U.'s strategiske udvikling.

Tilbud til TAP-medarbejdere

Besøg et Circle U. partneruniversitet

TAP-medarbejdere har mulighed for at komme på udvekslingsophold, til workshops eller gennemføre job shadowing på Circle U.'s partneruniversiteter. Der kan søges midler fra Erasmus+ til opholdet

Staff days for ansatte på AU Library

Er du ansat på AU Library? Så har du nu mulighed for at komme på staff days på University of Vienna. Her kan du sammen med kolleger fra hele Europa blive klogere på, hvad der rører sig på andre europæiske universitetsbiblioteker.

Arrangementet finder sted i Wien fra den 13. - 17. maj 2024. Det er programsat til 5 dage, men man kan også deltage i kortere tid.

Der er ansøgningsfrist den 29. april. Du melder dig til ved at skrive en mail til: claudia.hausberger@univie.ac.at.

Få overblik over Circle U.-events

På Circle U.'s hjemmeside finder du også en lang række events og arrangementer, som kunne være relevante for dig - enten som medarbejder og studerende.