Tilbud til medarbejdere og studerende

Circle U. udvikler løbende nye projekter og nye muligheder for medarbejdere og studerende ved alliancens universiteter.

Her på siden kan du få et overblik over, hvilke tilbud og muligheder der kunne være relevante for dig. Siden opdateres løbende.

Tilbud til forskere og ph.d.-studerende

Gæsteforelæsning på et Circle U.-partneruniversitet

Circle U. tilbyder rig mulighed for at gæsteforelæse på alliancens universiteter. Det kan f.eks. være i regi af de tre Knowledge Hubs (klima, demokrati eller global sundhed), som langsomt vil udbygge det faglige samarbejde.

Mobilitetsmidler til Arts- og Health-forskere

Arts og Health giver videnskabelige medarbejdere på adjunktniveau og derover mulighed for at søge midler til et besøg ved et andet Circle U.-universitet. Der kan gives op til 20.000 til enkeltpersoner (og 50.000 til grupper på Arts). Ved grupperejser kan studerende også få rejsemidler.

Female Founder Network for iværksættere

Circle U. har planer om at etablere et netværk for kvindelige iværksættere (både forskere og studerende). Female Founder Network vil blive drevet i regi af Student-led Sustainable Innovation-arbejdspakken

Summer school 2024 (lukket for tilmelding)

Belgiske UCLouvain tilbyder i år en summer school for ph.d.-studerende inden for emnet global sundhed. Kurset finder sted 1-6. juli + online sessioner i efteråret.

Ansøgningsfrist: 29. februar 2024

Kurset er gratis for AU-studerende, og hvis du bliver optaget, kan du ansøge om et Erasmus-stipendie til at dække nogle af dine rejse- og leveomkostninger.

Når du ved, om du er blevet optaget, er du meget velkommen til at skrive til erasmus@au.dk for at høre mere om, hvordan du ansøger om et stipendie.

På UC Louvain i Belgien kan ph.d-studerende, postdocs og sprogundervisere blive klogere på sprog i uddannelsesforskning. Sommerskolen finder sted den 7.–10. August 2024.

Ansøgningsfrist: 15. maj 2024

Sommerskolen er gratis, og der kan ansøges om Erasmus-stipendie, hvis man bliver optaget.

Seed-funding scheme 2024

Som forsker kan du nu søge opstartsmidler til nye forsknings- eller undervisningsaktiviteter, der involverer mindst 3 af Circle U.-alliancens partnere. Du kan søge op til 10.000 euro per projekt.

Ansøgningsfristen er 15. oktober 2024.

Tilbud til studerende

Tag kurser på et Circle U. partneruniversitet

Studerende på universiteterne i Circle U. kan tage kurser på alliancens øvrige universiteter. Circle U. har fokus på fire faglige områder - Klima, Global sundhed, Demokrati, samt Sprog og kultur - men du kan også vælge kurser på andre områder hos AU's otte Circle U.-partnere.

Finder du et kursus, du er interesseret i, så kontakt den internationale koordinator på dit fag (via din studieportal).

Female Founder Network for iværksættere

Circle U. vil etablere et netværk for kvindelige iværksættere (både forskere og studerende). Female Founder Network vil blive drevet i regi af Student-led Sustainable Innovation-arbejdspakken.

Hjælp med at gøre Circle U. bedre for studerende

Bag Circle U. står studenternetværket Circle U. Student Union (CUSU), som består af studerende fra alle Circle U.'s universiteter. CUSU er de studerendes talerør i alliancen og deltager i forskellige beslutningsorganer for at sikre, at de studerende har medindflydelse på Circle U.'s strategiske udvikling.

Søg om midler via Circle U.'s seed-funding scheme 2024

Studerende ved Circle U.-universiteter kan lige nu søge op til 5.000 euro til studenterpolitiske studieture, udvikling af kulturelle begivenheder, podcasts e.l. Projekterne skal involvere partnere fra mindst 3 Circle U-universiteter.

Ansøgningsfristen er 15. oktober 2024,.

Circle U. Model United Nations

Circle U. Model United Nations (CU.Mun) er et fysisk simulationsspil, hvor du sammen med andre studerende fra hele Europa kan prøve kræfter med diplomati og internationale relationer. Temaet for årets CU.MUN er AI.

CU.MUN finder sted den 10.-14. december 2024 i Bruxelles. I løbet af 4 intense dage får I lov at præsentere, forhandle og debattere jeres synspunkter om nogle af verdens største AI-relaterede udfordringer i et internationalt og spændende miljø.

• Hvem kan deltage? Bachelor- og kandidatstuderende inden for alle fagområder.
  • Hvornår finder det sted? 10-14. december 2024 i Bruxelles. Inden da skal du følge 5 obligatoriske online sessions.
  • Hvad koster det? 100 euro – dertil kommer rejse og leveomkostninger. De første 4 ansøgere fra Aarhus Universitet (i den rækkefølge, ansøgningerne registreres af arrangørerne), modtager et tilskud på 79 euro pr. dag samt 150 euro til at dække rejseomkostningerne. Du vil få direkte besked fra Circle U. MUN, hvis du er en af dem, der modtager tilskud.
  • Ansøgningsfrist: Starten af september (nærmere information følger)

Du kan læse meget mere om CU. Mun, og hvordan du ansøger på: Circle U. MUN - Brussels 2024 (cwmun.org)

Har du spørgsmål om arrangementet? Kontakt Lotte Skovborg (skovborg@au.dk)

Tilbud til TAP-medarbejdere

Besøg et Circle U. partneruniversitet

TAP-medarbejdere har mulighed for at komme på udvekslingsophold, til workshops eller gennemføre job shadowing på Circle U.'s partneruniversiteter. Der kan søges midler fra Erasmus+ til opholdet

Søg om midler via Circle U.'s seed-funding scheme

Som administrativ medarbejder kan du nu søge opstartsmidler til nye aktiviteter, der involverer mindst 3 af Circle U.-alliancens partnere. Du kan søge op til 10.000 euro per projekt.

Ansøgningsfristen er 15. oktober 2024.

Få overblik over Circle U.-events

På Circle U.'s hjemmeside finder du også en lang række events og arrangementer, som kunne være relevante for dig - enten som medarbejder og studerende.