Den 1. februar - den 24. februar 2025: Periode, hvor medarbejdere kan give oplysninger til brug for lønforhandlingen
Marts - juni 2024: Forberedelses- og forhandlingsperiode mellem ledere og tillidsrepræsentanter
Udbetaling af aftalte lønforbedringer sker i umiddelbar forlængelse af lønforhandlingerne
Se AU's tidsramme for lønforhandling 2025 her
Dit skema bliver nu delt med den lønforhandlende leder og tillidsrepræsentant (medmindre du selvforhandler), som anvender oplysningerne under lønforhandlingerne.
Du bliver guidet igennem processen skridt for skridt i denne videovejledning til lønforhandlingsskemaet:
I videoen fortæller vi, at du kan finde din indstilling i mitHR i 18 måneder. Bemærk, at det desværre ikke gælder for din indstilling til "Lønforhandling 2024". Hvis du har brug for at se din indstilling, kan du bede din lokale HR-afdeling om at få teksten tilsendt.
Hvis du ikke har formularen "Årlig lønforhandling" under "Mine forløb og formularer", skal du kontakte din lokale HR-afdeling.
Hvis du har flere lønnede ansættelser på AU, skal du være opmærksom på, at processen for at give oplysninger til lønforbedring er lidt særlig.
Ønsker du lønforhandling på én af dine ansættelser, skal du sende din begrundelse i lønforhandlingsskemaet i mitHR. Øverst i begrundelsesfeltet vil vi bede dig om at angive, hvilken ansættelse din indstilling vedrører. Du kan fx skrive "Indstilling til lønforbedring på ansættelse: Laborant ved Biomedicin".
Ønsker du lønforhandling på på to eller flere ansættelser, skal du ikke bruge skemaet i mitHR, men i stedet tage fat i din lokale HR-afdeling.
Hvis du er kommet til at sende dit skema for tidligt, skal du bede din lokale HR-afdeling om at genåbne skemaet.
Der er udarbejdet en vejledning til de administrative processer, du har som HR-medarbejder vedr. de årlige lønforhandlinger.
Find vejledningen på mitHRs vejledningsside.