AURAP er AU's business intelligence portal for økonomi- og uddannelsesområdet. Portalen indeholder både standardrapporter og specialiserede analyseværktøjer.
Brightspace er AU’s e-læringssystem. Brightspace er samlingspunkt for kursusmateriale og fungerer som forum for online læring og undervisningsaktiviteter.
AU anvender systemet IndFak2 til modtagelse af fakturaer. På AU foregår fakturamodtagelse, bogføring og betaling til leverandør fuldt elektronisk.
På mit.au.dk kan du tilgå en række specifikke administrative systemer, du har rettigheder til, fx Medarbejderstamkortet.
mitHR er det personaleadministrative HR system ved AU, der bruges til personaleadministration, fraværsregistrering og medarbejderudviklingssamtaler (MUS).
PURE er AU's forskningsregistreringsystem. Her registreres forskningspublikationer, -aktiviteter og -projekter. PURE ligger desuden til grund for AU-ansattes personlige hjemmesider.
Aarhus Universitet anvender RejsUd til afregning af rejser og udgifter.
STADS er det studieadministrative system på AU. Via STADS administreres og formidles oplysninger om studerendes studieaktiviteter og -forløb.
Med webmail har du altid direkte adgang til din AU mail og kalender via en browser.
Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndterings-system (ESDH). Som offentlig institution skal AU journalisere vigtige dokumenter.
Find flere it-systemer i emneindekset for medarbejderservice.
For at bestille et fælles drev/en delt folder skal du gå til vores serviceportal
Fakultet:
Drevet bliver automatisk oprettet under den enhed, primær ejer (drev-manager) har sin tilknytning til.
Visningsnavn:
Navnet skal følge bestemt syntaks, brug ”-” i stedet for mellemrum. Max 20 karakterer. Æ,ø,å samt specialtegn er ikke tilladt
Type:
Ved oprettelse af drevet, skal du vælge hvilken type data, drevet skal bruges til. Er der tale om standard data, midlertidig data eller adgangsauditering. Ved sidstnævnte sker der logning af alle hændelser i drevet (bruges hvis der stilles GDPR krav til, at man skal kunne bevise, hvem der har tilgået/redigeret filer og dokumenter).
Sæt endvidere flueben hvis der er tale om forskningsdata.
Brugere med læseadgang har kun adgang til at kunne læse data på drevet. Brugere med læse- og skriveadgang kan både læse og skrive data på drevet.
En enkelt bruger kan tilføjes ved klik på + og tilsvarende kan en enkelt bruger fjernes ved klik på x. Ønsker du at tilføje flere brugere, så vælg blok ikonet, hvor flere brugere kan tilføjes adskilt med komma. HUSK at tilføje primær og sekundær ejer også, da disse ikke automatisk får adgang
Du har adgang til den delte folder, når din computer befinder sig på AU netværket - enten direkte på en AU lokation eller via VPN-forbindelse.