Indmeld opgave til Nat-Tech Bygningsservice

Digital oprettelse af opgaver til Nat-Tech Bygningsservice via Dalux FM Helpdesk

Drypper vandhanen eller blinker lyset på dit kontor? Kontakt Nat-Tech Bygningsservice via Dalux FM, som du nemt kan tilgå via app eller PC (både studerende og medarbejdere kan indmelde opgaver).

Indmeld opgave via app

Download og log på DaluxFM app:

  1. Start med at downloade app’en DaluxFM HelpDesk. Du kan finde den i både App store og Google Play (NB! Husk at give Dalux FM tilladelse til at bruge din aktuelle lokation).
  2. Log på DaluxFM – app: Første gang du benytter app’en, skal du oplyse dit kundelogin (AU), din mailadresse, navn og det telefonnummer, som vi kan træffe dig på (HelpDeskID er ikke nødvendigt). Tryk på Fortsæt for at komme i gang.

Opret en indmelding:

  1. Tryk på Indmeld.
  2. Scan QR kode - se skiltet ved indgangen til lokalet, hvor du ønsker at lave en indmelding. Vælger du at klikke på ”Ingen QR”, vil din aktuelle lokation blive vist på skærmen (hvis du har tilladt DALUX FM at bruge din aktuelle lokation). I det tilfælde kan du altid finde den bygning, som du ønsker at lave en indmelding i ved at trykke på menuen øverst til højre og vælge den aktuelle bygning.
  3. Vælg det emne, som opgaven drejer sig om.
  4. Beskriv opgaven og angiv en placering. Det er også muligt at tage et eller flere billeder, der vedhæftes indmeldingen. Billeder er ofte en stor hjælp for den person, som skal udføre opgaven, så benyt dig gerne af denne funktion.
  5. Når du har udfyldt indmeldingen, trykker du på Send nederst på skærmen.

Du modtager herefter en bekræftelse pr. mail, og den lokale bygningsdrift vil hurtigst muligt behandle din henvendelse. I de tilfælde hvor vi har behov for yderligere informationer om opgaven, vil du blive kontaktet. Hvis vi skriver til dig, skal du blot besvare den tilsendte mail, så lagres dit svar direkte på opgaven i Dalux FM.

Indmeld opgave via web

Log på DaluxFM web:

  1. Åben din webbrowser. Indsæt dette link i søgefeltet: https://helpdesk.dalux.com/au/login
  2. Indtast loginoplysninger (HelpDeskID er ikke nødvendigt) og tryk på Login.

Opret en indmelding:

  1. Du kan nu oprette en indmelding ved at klikke på ikonet Ny indmelding og herefter taste den bygning, indmeldingen drejer sig om.
  2. Når du har valgt en 1) bygning/adresse og 2) lokale, skal du vælge det emne, indmeldingen drejer sig om. Udfyld felterne med en kort beskrivelse af problemet og eventuel placeringsinformation. Hvis du mener, at et eller flere billeder kan være relevante for indmeldingen, skal du tilføje disse. Vælg et billede, som du har taget og tryk Send indmelding.

Du vil nu modtage en e-mail. I mailen vil der være et link, hvor du kan følge din sag.

Kontakt ved akutte situationer

Akutte henvendelser imellem kl. 07.30-16.00:

Hvis du vil melde en opgave ind, som ikke kan vente, kan du kontakte det lokale driftskontor:

NTbyg Aarhus Nord/IT-byen: 

Drift

Rengøring

NTbyg Aarhus Syd/Navitas: 

Drift

Rengøring

NTbyg Aarhus Øst/Parken: 

Drift

Rengøring

NTbyg Aarhus Vest/Parken:

Drift tlf.: 9352 2846

Rengøring

NTbyg Foulum: 

Drift 

Rengøring

NTbyg Flakkebjerg: 

Drift

Rengøring

NTbyg Roskilde: 

Drift/Rengøring

Akutte henvendelser efter kl. 16.00:

Securtias/parkvagten: tlf. 2338 6146

Roskilde: Portvagten

Foulum: 2080 3424 

Ved ulykker