Samtlige ansatte ved AU kan oprette en ERDA-konto idet ERDA benytter den centrale brugerdatabase til brugervalidering.
Med andre ord tilmelder du dig som ERDA-bruger med samme login og kodeord, du bruger til at logge ind på arbejdscomputer, mail og interne sider.
Her gennemgår vi tilmelding til ERDA som intern bruger, som ekstern bruger, samt hvordan du opsætter 2-faktor godkendelse til din ERDA-konto.
ERDA opretter dig nu som bruger og åbner din forside. ERDA sender dig også en velkomstmail med link til din forside.
Afvent at administratorerne sender dig en email med information om adgang til systemet.
På grund af den stadig stigende trussel fra cyberandgreb, anbefaler vi at du sikrer din konto med 2-faktor godkendelse. 2-faktor godkendelse tilføjer et trin til login, så godkendelse både kræver navn, kodeord og en engangs talkode.
Vælg enten at scanne QR-koden eller indtaste tekstkoden. Hvis dit device har et kamera, er det lettest at scanne.
Nu kan din app generere 6-cifrede engangsadgangskoder, som skifter hver 30 sekunder. Du finder dem på Microsoft Authenticators forside.
Du skal nu vælge 2-faktor godkendelsens omfang. Vælg samtlige seks muligheder for maksimal beskyttelse.
Klik Save 2-Factor Auth Settings.
Kontakt din lokale IT-support for hjælp, hvis godkendlesen fejler.
Når du er færdig med at arbejde i ERDA, anbefaler vi at du logger ud. Dette er især relevant, hvis du deler din computer med andre.
For hjælp med 2-faktor godkendelse og mouting af drev, kontakt din lokale IT-support
For hjælp med konkrete systemfejl, kontakt systemadministrationen: