AURAP er AU's business intelligence portal for økonomi- og uddannelsesområdet. Portalen indeholder både standardrapporter og specialiserede analyseværktøjer.
Brightspace er AU’s e-læringssystem. Brightspace er samlingspunkt for kursusmateriale og fungerer som forum for online læring og undervisningsaktiviteter.
AU anvender systemet IndFak2 til modtagelse af fakturaer. På AU foregår fakturamodtagelse, bogføring og betaling til leverandør fuldt elektronisk.
På mit.au.dk kan du tilgå en række specifikke administrative systemer, du har rettigheder til, fx Medarbejderstamkortet.
mitHR er det personaleadministrative HR system ved AU, der bruges til personaleadministration, fraværsregistrering og medarbejderudviklingssamtaler (MUS).
PURE er AU's forskningsregistreringsystem. Her registreres forskningspublikationer, -aktiviteter og -projekter. PURE ligger desuden til grund for AU-ansattes personlige hjemmesider.
Aarhus Universitet anvender RejsUd til afregning af rejser og udgifter.
STADS er det studieadministrative system på AU. Via STADS administreres og formidles oplysninger om studerendes studieaktiviteter og -forløb.
Med webmail har du altid direkte adgang til din AU mail og kalender via en browser.
Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndterings-system (ESDH). Som offentlig institution skal AU journalisere vigtige dokumenter.
Find flere it-systemer i emneindekset for medarbejderservice.
Erhvervsudvalget varetager på vegne af universitetsledelsen faglige spørgsmål og rammebetingelser, som går på tværs af Aarhus Universitets fakulteter (AU) i erhvervs- og innovationsrelaterede spørgsmål.
Udvalget har følgende overordnede formål
Erhvervsudvalget arbejder i et tæt samspil med universitetsledelsen, som kan bede udvalget om at udarbejde konkrete forslag til indsatser eller aktiviteter på området. Tilsvarende kan udvalget fremsende forslag til universitetsledelsen.
Udvalget udfører sit arbejde i dialog med fakulteterne og understøttes af den administrative erhvervskoordinationsgruppe. Herudover inddrager udvalget blandt andet Uddannelsesudvalget, Forskningsudvalget, institutter, administration samt eksterne interessenter.
Udvalget består af
Forpersonen bistås af en næstforperson udpeget af forpersonen blandt udvalgets medlemmer. Der er rotation på næstforpersonsposten hvert andet år. Erhvervsdirektøren orienterer løbende universitetsledelsen om arbejdet og fremlægger relevante sager til beslutning i universitetsledelsen. Udvalget har beslutningskompetence inden for de sagsområder, som universitetsledelsen har delegeret til udvalget.
Dagsorden for møderne udfærdiges af forpersonen (i samarbejde med næstforpersonen), der også sikrer fremdrift og konkrete handlingsplaner for udvalgets hovedopgaver. Større tværgående dagsordenspunkter har en punktejer, der er ansvarlig for at inddrage relevante parter på universitetet i forhold til idéudvikling og høring, samt for at fremlægge evt. indstilling for universitetsledelsen. Dagsorden inkl. sagsfremstilling og bilag udsendes normalt 10 dage forud for et møde.
Udvalget kan nedsætte midlertidige (ad hoc) eller permanente underudvalg til varetagelse af afgrænsede opgaver eller med henblik på indspil af ideer/forslag til udvalget.
Udvalget er forpligtet til at inddrage relevante aktører i udvalgets arbejde. Inddragelsen kan fx ske i form af høring, samarbejde om specifikke initiativer, deltagelse i underudvalg, seminarer. Mødereferater offentliggøres på au.dk.
I forbindelse med udarbejdelsen af universitetets budget, beslutter universitetsledelsen budgettet for Erhverv og Innovation. Erhvervsdirektøren kan beslutte at allokere nogle af disse midler til Erhvervsudvalgets opgaver. Derudover forventes en vækst i eksterne midler. Udvalget vil blive inddraget i økonomiske dispositioner, når det er relevant.
Udvalget sekretariatsbetjenes af sekretariatet i Erhverv og Innovation i tæt samarbejde med enhedsadministrationen og i løbende dialog med fakultetssekretariaterne via den administrative erhvervskoordinationsgruppe (koordinationsgruppen har en repræsentant fra hhv. de fem fakulteter og AU Forskning. Derudover erhvervschefen, der fungerer som forperson).
Tiltrådt den 8. december 2021 – mindre ændring tilføjet den 19. september 2022, den 6. december 2023 og den 3. december 2024.