Målet er på sigt at kunne tilbyde studerende, undervisere og administrative medarbejdere et digitalt tidsvarende fundament, der gør hverdagen lettere for alle.
Forandringerne vil opleves forskelligt afhængig af, om man er studerende, underviser eller studieadministrativ medarbejder – og afhængig af ens arbejdsopgaver og forudsætninger. Men fælles er, at der vil være perioder præget af tilvænning, og hvor det vil opleves som en ekstra opgave at lære nye systemer og arbejdsgange at kende.
I overgangen til nye systemer vil der være stort fokus på at støtte og vejlede studerende og medarbejdere i at bruge de nye løsninger.
I overgangen til nye systemer må der påregnes en vis indkøringstid, før studerende får den fulde effekt af forandringerne. Der vil blive lagt stor vægt på at informere, støtte og vejlede de studerende i at bruge de nye løsninger.
Ambitionen er at give undervisere bedre vilkår for at understøtte undervisning og eksamen digitalt - og med moderne teknologi støtte op om undervisernes hverdag. Det kan eksempelvis være:
I overgangen til nye systemer vil der blive lagt væk på at tilgodese undervisernes hverdag og vilkår.
I udrulningen af de nye systemer vil forandringerne ikke ske fra dag til dag, men trinvis, så der er mulighed for løbende kvalitetssikring, evaluering og relevante justeringer.
Der bliver desuden lagt nøje vægt på information, support og løbende dialog i forbindelse med den praktiske implementering.
De kan på sigt blandt andet forvente, at:
I overgangen til nye systemer er der stor opmærksomhed på, at brugerne skal klædes på til at håndtere forandringerne og blive fortrolig med de nye systemer.
I de enkelte programmer er der stærkt fokus på at uddanne superbrugere - og på at finde en organisering, der sikrer, at alle medarbejdere kan få en god oplæring i at anvende de nye systemer.
Derudover er der stort fokus på at organisere ressourcerne på tværs af enheds- og fællesadministrationen hensigtsmæssigt i projekternes forskellige faser.