Kun relevant for de områder, som benytter sig af selvbetjening på ferie og fravær. Er du i tvivl om du er omfattet af selvbetjening, kontakt din nærmeste leder eller sekretær.
Du kan som medarbejder anmode om ændring på dine fremtidige ferie- og fraværsregistreringer i mitHR.
Når du anmoder om ændring af din registrering af ferie eller fravær sendes det til godkendelse ved din linjeleder, som godkender eller afviser din anmodning.
Når din linjeleder har godkendt/afvist anmodningen vil du modtage en kvittering herpå.
Herunder finder du en vejledning på hvordan du ændrer selve registreringen af ferie eller fravær i mitHR, samt hvor du kan se status på det registrerede ferie og fravær.
Du kan kun ændre i datoer og timetal (undtagen feriedage) på selve registreringen.
Hvis der skal ændres andre ting såsom fraværstype, skal registreringen trækkes tilbage og registreres på ny.
Vejledningen tager udgangspunkt i ændringen af en feriedag, men processen er den samme for øvrigt fravær via selvbetjening.
Se hvilke typer af fravær du som medarbejder kan registrere via selvbetjening i mitHR her: Fraværstypeoversigt
Vejledningerne kan afspilles i forskellige formater.
Prøv de forskellige versioner og find den der passer bedst til dig.
Her kan læse om de forskellige formater og funktionaliteter og hvad der anbefales: Vejledning
Har du spørgsmål til processen /funktionaliteten i mitHR, tjek da FAQ-siden inden du kontakter en supportfunktion.