AURAP er AU's business intelligence portal for økonomi- og uddannelsesområdet. Portalen indeholder både standardrapporter og specialiserede analyseværktøjer.
Brightspace er AU’s e-læringssystem. Brightspace er samlingspunkt for kursusmateriale og fungerer som forum for online læring og undervisningsaktiviteter.
AU anvender systemet IndFak2 til modtagelse af fakturaer. På AU foregår fakturamodtagelse, bogføring og betaling til leverandør fuldt elektronisk.
På mit.au.dk kan du tilgå en række specifikke administrative systemer, du har rettigheder til, fx Medarbejderstamkortet.
mitHR er det personaleadministrative HR system ved AU, der bruges til personaleadministration, fraværsregistrering og medarbejderudviklingssamtaler (MUS).
PURE er AU's forskningsregistreringsystem. Her registreres forskningspublikationer, -aktiviteter og -projekter. PURE ligger desuden til grund for AU-ansattes personlige hjemmesider.
Aarhus Universitet anvender RejsUd til afregning af rejser og udgifter.
STADS er det studieadministrative system på AU. Via STADS administreres og formidles oplysninger om studerendes studieaktiviteter og -forløb.
Med webmail har du altid direkte adgang til din AU mail og kalender via en browser.
Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndterings-system (ESDH). Som offentlig institution skal AU journalisere vigtige dokumenter.
Find flere it-systemer i emneindekset for medarbejderservice.
Kun relevant for de områder, som benytter sig af selvbetjening på ferie og fravær. Er du i tvivl om du er omfattet af selvbetjening, kontakt din nærmeste leder eller sekretær.
Du kan som medarbejder anmode om ændring på dine fremtidige ferie- og fraværsregistreringer i mitHR.
Når du anmoder om ændring af din registrering af ferie eller fravær sendes det til godkendelse ved din linjeleder, som godkender eller afviser din anmodning.
Når din linjeleder har godkendt/afvist anmodningen vil du modtage en kvittering herpå.
Herunder finder du en vejledning på hvordan du ændrer selve registreringen af ferie eller fravær i mitHR, samt hvor du kan se status på det registrerede ferie og fravær.
Du kan kun ændre i datoer og timetal (undtagen feriedage) på selve registreringen.
Hvis der skal ændres andre ting såsom fraværstype, skal registreringen trækkes tilbage og registreres på ny.
Vejledningen tager udgangspunkt i ændringen af en feriedag, men processen er den samme for øvrigt fravær via selvbetjening.
Se hvilke typer af fravær du som medarbejder kan registrere via selvbetjening i mitHR her: Fraværstypeoversigt
Vejledningerne kan afspilles i forskellige formater.
Prøv de forskellige versioner og find den der passer bedst til dig.
Her kan læse om de forskellige formater og funktionaliteter og hvad der anbefales: Vejledning
Har du spørgsmål til processen /funktionaliteten i mitHR, tjek da FAQ-siden inden du kontakter en supportfunktion.