Bannerpladser på AU

Retningslinjer for booking af bannerpladser:

  • Booking af en bannerplads sker efter først til mølle-princippet i Outlook kalenderfunktionen og skal godkendes pr. mail før reservationen er gyldig. Når din booking er godkendt, modtager du en mail med praktisk information vedr. din booking.
  • Kun AU-aktiviteter samt enkelte AU-relaterede aktiviteter kan booke bannerplads. Alle bannere med AU aktiviteter skal rumme tydeligt AU-logo. AU-relaterede aktiviteter skal have tydelig afsender og skal som udgangspunkt ligeledes rumme AU-logo eller BSS-logo f.eks. som en del af teksten ”I samarbejde med AARHUS UNIVERSITET (logo)” - (se retningslinjer for logoanvendelse og placering af logo her).
  • Banneret skal sendes til grafisk godkendelse via banner@au.dk inden arrangør sender det til tryk. Ved fremsendelse skal bannerplads, tidsrum og ansvarlig kontaktperson angives i mailen. Husk at beregne god tid til godkendelse. Se formater for de forskellige bannerplaceringer nedenfor.
  • Bannerpladser kan bookes for max. 14 dage ad gangen og skal altid tages ned efter max. 14 dage. Bemærk at bookingen skal foretages fra f.eks. mandag den 1. februar til søndag den 14. februar (altså på ugedagen før = 14 hele dage).
  • Du kan se din booking i outlook - både inden og efter den er bekræftet.
  • Arrangør står selv dels for produktion af banner, dels for at indgå aftale om ophængning og nedtagning
  • Arrangør står selv for udgifter til banner og ophængning/nedtagning.
  • Universitetet forbeholder sig ret til at ændre i bookingerne såfremt en prioritering tilsiger dette.

Sådan booker du en bannerplads:

  • Åben din Oulook-kalender
  • Klik på "Ny aftale"

  • Indsæt den ønskede start- og slutdato (bemærk 14 hele dage – f.eks. mandag til søndag)

  • Tryk på ”Inviter deltagere” og dernæst ”Til”, hvorefter den globale adresseliste åbnes

  • I søgefeltet tastes "Bannerplads", hvorefter du får muligheden for at vælge mellem 10 forskellige bannerpladser 

  • Vælg den/de bannerplads(er), som ønskes booket

  • Tryk ”OK” (den/de ønskede plads(er) står nu i linjen ”Til”)

  • Tryk send. OBS: Når man trykker "Send", får man denne fane: "Vil du sende mødeindkaldelsen uden placering?" og mulighed for at klikke "Send ikke" eller "Send alligevel". Vælg "Send alligevel", da placeringen angives i selve bannerreservationen via valgt bannerplads.

  • Afvent mail med ordlyden ”Mødeindkaldelsen er modtaget og afventer godkendelse”. Bemærk, at bannerpladsen først er booket, når du har modtaget endnu en mail med godkendelse.

HUSK at sende dit banner til grafisk godkendelse på banner@au.dk inden du sender det til tryk.

Tjek om din ønskede bannerplads er ledig:

  • Åben din outlook-kalender
  • Klik på "Åbn kalender" øverst ved kalenderstyring og vælg på listen "Fra adressekartoteket..."
  • Skriv i søgefeltet ved den globale adresseliste "Bannerplads". Vælg herefter på listen, der kommer frem, hvilken bannerplads, der skal bruges.
  • Tryk på den ønskede bannerplads og tryk herefter nederst på "Kalender" og "OK".
  • Bannerpladsens kalender kan nu ses og vælges ude i din menu til venstre.
  • Bemærk: Ønsker du en samlet visning af kalenderne, skal "planlægningsvisning" vælges.

Ophængning og nedtagning

P.t. er der ingen krav til, hvilken virksomhed du som arrangør skal kontakte for aftale om ophængning og nedtagning. Er du tvivl om hvilken leverandør, du skal vælge, kan du kontakte banner@au.dk

Produktion af bannere

P.t. er der ingen krav til hvilken producent, du som arrangør skal benytte. Vi anbefaler dog, at du indhenter tilbud fra flere leverandører. Er du tvivl om hvilken leverandør, du skal vælge, kan du kontakte banner@au.dk 

Vedr. materiale til udendørs vægbannere anbefales det at bestille følgende materiale:
Dekotex 130 g m. linning + sejlringe pr. 100 cm eller Net PVC 320 g. med ombuk + sejlringe pr. 100 cm. Alternativt lignende materiale efter aftale med leverandør. Materialet er en anelse transparent men grundet perforering mere robust på steder, der er vind-udsatte. Det er altid en god idé at tale ordren igennem med den valgte producent.

Det kan også være en god idé at bede bannerproducent om at sende det færdigtrykte banner direkte til den, som står for op- og nedtagning. Husk at aftale dette med begge parter.

Mulige AU-bannerpladser:

Nr.   

Bygnings nr.     

Placering                                        

Format    

Bemærkninger

1         

Bygning 1412 Hovedbygningen ud mod Ringgaden ved aulaen H: 7 m x B: 5 m
2

Bygning 1420

Studenterhus Aarhus ud mod Ringgaden H: 4 m x B: 2,8 m
3 Bygning 1441 Ud mod Randersvej H: 4 m x B: 11 m
5 Bygning 2610 (S-bygning)  S-bygning, sydlige facade ud mod Vestre Ringgade

H: 11 m x B: 4 m

6 Bygning 2610 (S-bygning) S-bygning, vestlige hovedindgang, facade mod P-pladsen H: 7 m x B 3 m
8 Bygning 1251 (Søauditorierne) Søauditorierne over hovedindgangen H: 2 m x B: 12 m
9 Bygning 1251 (Søauditorierne) Søauditorierne ud mod Vennelyst Boulevard H: 2,5 m x B: 7,5 m
10 Bygning 1252 (Søauditorierne) Søauditorierne ud mod Nørrebrogade H: 6,5  x B: 2,75 m
11 Bygning 1422 (ved Stakladen)     Fredrik Nielsens Vej 2-4 udenfor Stakladen    H: 2 meter x B: 3 meter        Bemærk -  må ikke bruges til reklame-ophæng

* Vedr. banner på lærerbygningen bør det forsynes med 8 mm. vulst foroven og forneden og sejlringe pr. 50/100 cm i begge sider, så der kan sættes karabinhager i hullerne og koble banneret på wirerne i siderne.