AURAP er AU's business intelligence portal for økonomi- og uddannelsesområdet. Portalen indeholder både standardrapporter og specialiserede analyseværktøjer.
Brightspace er AU’s e-læringssystem. Brightspace er samlingspunkt for kursusmateriale og fungerer som forum for online læring og undervisningsaktiviteter.
AU anvender systemet IndFak2 til modtagelse af fakturaer. På AU foregår fakturamodtagelse, bogføring og betaling til leverandør fuldt elektronisk.
På mit.au.dk kan du tilgå en række specifikke administrative systemer, du har rettigheder til, fx Medarbejderstamkortet.
mitHR er det personaleadministrative HR system ved AU, der bruges til personaleadministration, fraværsregistrering og medarbejderudviklingssamtaler (MUS).
PURE er AU's forskningsregistreringsystem. Her registreres forskningspublikationer, -aktiviteter og -projekter. PURE ligger desuden til grund for AU-ansattes personlige hjemmesider.
Aarhus Universitet anvender RejsUd til afregning af rejser og udgifter.
STADS er det studieadministrative system på AU. Via STADS administreres og formidles oplysninger om studerendes studieaktiviteter og -forløb.
Med webmail har du altid direkte adgang til din AU mail og kalender via en browser.
Workzone er AU's elektroniske sags- og dokumenthåndterings-system (ESDH). Som offentlig institution skal AU journalisere vigtige dokumenter.
Find flere it-systemer i emneindekset for medarbejderservice.
Aarhus Universitet er forpligtet til at journalisere en lang række sager og dokumenter. På AU bruger vi ESDH-systemet Workzone. AU skal ca hvert 5. år aflevere en kopi af det journaliserede til Rigsarkivet, så det er muligt at tilgå for eftertiden.
Overgangen fra en journalperiode til en ny kaldes et periodeskift. Den senest afsluttede periode løb fra 2016-2022. Fra 2022 arbejder AU med en ny afleveringsform, der hedder løbende aflevering. Læs mere under Datakvalitet.
Tilgås via https://workzonehist-2016-2022.uni.au.dk/app/client/
Tilgås via følgende link: https://workzonehist-2009-2016.uni.au.dk/app/client/
Hvis du har brug for sager fra tidligere perioder eller brug for hjælp, skal du kontakte HR Data og Digitalisering via denne kontaktformular.
Der skal søges i de individuelle databaser. Der kan ikke søges på tværs af databaser.
Dine Office-produkter virker kun sammen med den nuværende base. Det betyder at du fx. ikke kan bruge mailfunktionalitet fra de historiske baser.
Nogle dokumenter og sager i de historiske databaser er beskyttet med indblik, der ikke længere bruges i den nuværende Workzone. Du kan tilgå dokumenter og sager med gamle indblik, hvis du er tildelt adgang til indblikket.
HR Data og Digitalisering er i gang med at identificere gamle indblik. De enkelte enheder kontaktes, hvis de har gamle indblik, der planlægges nedlagt.