Her på siden kan du få et overblik over kendte fejl og workarounds eller tidspunkt for forventet løsning.
Fejlbeskrivelse | Forventes løst i version |
WZ365 registreringspanel er tom og melder fejl i Classic Outlook | |
Nogle brugere kan opleve, at WZ365 registreringspanelet er tomt og melder fejl, når de forsøger at åbne det i Classic Outlook. Fejlbeskeden lyder: "Cannot read properties of undefined (reading 'sender')" Årsagen er, at WZ365-knappen ved en fejl stadig er klikbar selvom læserude for mails er slået fra. Workaround 1: Åben mailen helt Workaround 2: Slå læseruden til på følgende måde:
Dato for registrering af denne fejl: 2024-10-24 | Fejlmeldt til leverandør CS0034640 |
Fejl 404 funktionspostkasse | |
Ved forsøg på journalisering fra funktionspostkasse i WZ365 vises fejlen (404) eller Der opstod en intern fejl Workaround:
|
Journalisering af mails fra funktionspostkasse mangler markering | |
Manglende grøn Workzone kategori ved journalisering fra funktionspostkasse ved brug af WZ365. Workaround: Marker de journaliserede mails ved hjælp af Outlookfunktionen kategorier (det vil fremgå af WZ365 vinduet i Outlook, om mailen er tilknyttet en sag).
Dato for registrering af denne fejl: 2024-10-24 |
Unpin WZ365 i New Outlook fejler | |
Ved brug af New Outlook er det ikke muligt at fjerne pin af WZ365-boksen. Workaround: Dato for registrering af denne fejl: 2024-10-24 | Fejlmeldt til leverandør CS0034357 |
Lister i Outlook virker ikke | |
Brugere får følgende fejl ved forsøg på at tilgå lister under Sager og dokumenter (Cases & Documents) Workarounds: Eller
| Er fejlmeldt til leverandør CS0006562 |
Tilføj dokument fra Templafy i Workzone Client virker ikke for nogle brugere | |
Nogle brugere får følgende fejl, når de forsøger at oprette et dokument på en sag via Templafy-integrationen i Workzone Client. Dette skyldes at single-sign-on mellem Workzone og Templafy ikke virker. Workaround (virker i både Chrome og Edge):
| Fejlmeldt CS0002274 Løses når AU overgår til Templafy Hive (tidshorisont pt. ukendt). |
Kontakt-dubletter og dobbeltjournalisering | |
En gammel fejl i Outlook genererede nogle gange kontaktdubletter og dobbeltjournalisering. Fejlen medfører gener ved efterfølgende partstilknytning. Der er igangsat oprydning i dubletter, men tidshorisont for færdiggørelse er pt ukendt. Dato for registrering af denne fejl: 2024-02-01 | LØSES løbende |
Forkert version af WZ365 Addin | |
Hvis dit WZ365 addin ikke kører med den aktuelle version af Workzone (2024.0), kan dette løses på følgende måde:
Dato for registrering af denne fejl: Kommer i forbindelse med opgraderinger af Workzone |
Forkert version af Workzone - kontakt din administrator | |
Hvis du oplever følgende fejlbesked, skal du blot afvente den automatiske opdatering. Vent evt. 15 min og genstart dine Officeprogrammer, så vil opdateringen være slået igennem. Du kan arbejde som normalt i mellemtiden. Prøv denne løsning, før du fejlmelder: Geninstallation af plugin Dato for registrering af denne fejl: Kommer i forbindelse med opgraderinger af Workzone | Ikke en fejl - skyldes forsinkelser i distribution af tilføjelsesprogram til Workzone. |
For sager og dokumenter er menuen i Del > I mail ikke synlig | |
Dette er en kendt fejl som løses ved at afinstallere Workzone pluginet og derefter geninstallere via Software Center. Vejledning til dette kan ses her. Dato for registrering af denne fejl: 2023-12-07 |
"Senest opdateret af" indeholder fejlagtigt WorkZone crawler admin USER | |
Du kan i nogle tilfælde opleve at sager og dokumenter i feltet Senest opdateret af viser servicekontoen: WorkZone crawler admin USER. Dette er en fejl, som vores leverandør har anerkendt, og retter ved næste opgradering. Du skal intet foretage dig i den forbindelse. Dato for registrering af denne fejl: 2023-05-31 | Fejlmeldt CS2093688 Løses efter opgradering til version 2024.0 |
Fanen Brugere med læseadgang har forkert indhold på sager UDEN indblik | |
På sager UDEN læseadgang/indblik, er indholdet af fanen Brugere med læseadgang forkert. Her vises fejlagtigt personer, som IKKE har læseadgang. På sager MED læseadgang/indblik, er indholdet af fanen korrekt. I begge tilfælde, har kun personer med adgang til Workzone og de relevante indblik, adgang til at se sager. Dato for registrering af denne fejl: 2023-02-14 | Fejlmeldt CS1989789+CS2212530 Løses i version 2024.1 |
Nogle brugere oplever at mails pludselig indeholder enkelte kinesiske tegn | |
Nogle brugere oplever at mails pludselig indeholder enkelte kinesiske tegn. Dette sker, når en mail journaliseres eller når en journaliseret mail videresendes. Den journaliserede mail fremstår uændret, hvis den hentes fra Workzone. Dato for registrering af denne fejl: 2021-07-07 | Løsning udestår, da årsag ikke kan findes. Hvis du kan genskabe problemet, er vi interesserede i at høre fra dig. Opret i så fald en supportsag. |
Manglende felter i brugergrænsefladen | |
Hvis du oplever fejl eller manglende felter i brugergrænsefladen, kan du nulstille din konfiguration. Løser dette ikke problemet, skal du slette din browsercache. Brug den vejledning, der gælder for din browser:
Dato for registrering af denne fejl: 2022 | LØST v. vejledning |
Journalisering af vedhæftede mails fejler | |
Workzone kan ikke håndtere dybe hierakier af vedhæftninger. Du kan opleve følgende fejl (FileNotFoundException): Hvis du skal gemme en vedhæftet mail, der selv indeholder vedhæftede filer, gøres det på følgende måde:
Dato for registrering af denne fejl: 2022 | LØST v. vejledning |
Fejl ved journalisering af mail | |
Nogle brugere oplever nogle gange at få følgende fejlbesked: Løsning: 1. Genstart Outlook eller accepter at mail journaliseres uden evt. vedhæftninger ved at trykke 'Ja'. Dato for registrering af denne fejl: 2022 | LØST v. vejledning |
Adgang nægtet ved oprettelse eller redigering af Word dokumenter | |
Nogle brugere oplever følgende fejlbesked ved redigering af dokumenter i Word: Kontakt supporten for hjælp, hvis du oplever dette. Dato for registrering af denne fejl: 2023-01 | LØST v. vejledning |
Fritekstsøgning på dokumenter kan give mange resultater | |
Hvis du søger på navne i fritekstfeltet på dokumenter kan du opleve at få mange resultater. Dette kan skyldes at et eller flere af navnene optræder i skjulte dropdownlister, fx i Excelark. Anbefaling er at foretage en kontaktsøgning på navnet og bruge sags- og dokumenthenvisninger. Dato for registrering af denne fejl: 2022 | LØST/IKKE en fejl (CS1555135) |
Ulogiske tekster i brugerfladen ved brug af Edge og Chrome | |
Nogle brugere kan opleve, at der er ulogiske tekster i brugerfladen i WorkZone web-klienten ved brug af Edge og Chrome. Dette skyldes uønsket oversættelse fra browseren, der opstår, når brugeren vælger, at browseren skal oversætte fra engelsk til dansk. Edge: Løsning 1 - deaktiver oversættelse på siden. 1. Når nedenstående tekstboks viser sig --> fjern fluebenet i "Oversæt altid sider fra engelsk" Løsning 2 - deaktiver oversættelse i browseren. 1. Åbn Edge på din computer 2. Vælg de tre prikker i øverste, højre hjørne --> Indstillinger --> Sprog 3 Deaktiver "Tilbyd at oversætte sider, der er på et sprog, som jeg ikke kender" Chrome Løsning: Følg nedenstående step guide til, hvor du kan ændre sprog i dine indstillinger.
Dato for registrering af denne fejl: 2021 | LØST v. vejledning |
Fejl i Outlook | |
Nogle brugere oplever ved åbning af Outlook, at Workzone foreslår genjournalisering af mails, der allerede er journaliseret eller at journaliseringsikonet ikke bliver opdateret. Dato for registrering af denne fejl: 2021 |
Fejl i Outlook | |
Nogle brugere oplever følgende fejl i Outlook ved journalisering af mail: Løsning: Dato for registrering af denne fejl: 2021 | LØST v. vejledning |
Fejl i Outlook | |
Nogle brugere oplever følgende fejl i Outlook: Kontakt supporten for afhjælpning af dette problem. Dato for registrering af denne fejl: 2020-12-18 | Fejlmeldt til leverandør - løsning findes (CS1225022) |
Fejl i Word | |
Nogle brugere oplever følgende fejl i Word. Løsning: Gem dokumentet lokalt, luk Word og prøv igen. Dato for registrering af denne fejl: 2022 | LØST v. vejledning |
Et parameter i sagsudskrift virker ikke | |
Hvis man vælger Fladgør af PDF formularer, bliver formularens indtastningsfelter ikke omdannet til billeder og kan derfor stadig redigeres. Dato for registrering af denne fejl: 2020-11-10 | LØST/Ikke en fejl (CS1177541) |
Kodeord skal indtastes 3 gange ved signering af mail med digital signatur | |
Hvis du sender mails med digital signatur, vil du skulle indtaste dit kodeord 3 gange, før mailen kan afsendes. Dato for registrering af denne fejl: 2022-08-26 | Ukendt (CS1125647 og CS0046104) |
Nogle brugere oplever at få nedenstående besked, når de forsøger at journalisere via Office-programmer | |
Følgende er fortsat en fejl, når man arbejder på campus: Løsning:
| Løst v. vejledning |
Løst løbende |
Fejl ved journalisering fra Officeprodukter (FileNotFoundException eller CommunicationException) |
En af følgende fejlbeskeder optræder ved brug af Workzone for Office fra hjemmearbejdsplads: Løst ved geninstallation af plugin fra central hold. Dato for registrering af denne fejl: 2024-05-03, Dato for løsning af fejl: 2023-05-03 |
Løst efter hotfix installation 2. maj 2024 |
AUID og AUCPR kan ikke flettes i word | |
Efter opgraderingen er det ikke længere muligt at flette AUID og AUCPR ind i worddokumenter. Se opdateret vejledning her: https://medarbejdere.au.dk/fileadmin/www.medarbejdere.au.dk/hr/ESDH/VEJL_Flettefelter_i_Word.pdf Dato for registrering af denne fejl: 2024-01-15. Dato for løsning af fejl: 2023-05-02 | Fejlmeldt CS0002289 |
Kontakt-dubletter og dobbeltjournalisering | |
Journalisering fra Outlook genererer nogle gange kontaktdubletter og dobbeltjournalisering. Fejlen opstår, hvis bruger klikker flere gange på knappen 'Gem' ved journalisering fra Outlook. Fejlen medfører gener ved efterfølgende partstilknytning. Der er igangsat oprydning i dubletter, men tidshorisont for færdiggørelse er pt ukendt. Dato for registrering af denne fejl: 2024-02-01 Dato for løsning af fejl: 2023-05-02 | Fejlmeldt CS0002198 |
Løst løbende 2024.0 |
Smartpost fejler med WZPDF uncategorized error | |
Hvis du sender Smartpost til en modtager med beskyttet adresse, vil du kunne opleve følgende fejl i forsendelsesloggen: WZPDF uncategorized error Workaround: Send Smartposten igen og fjern flueben ved: Send vedhæftninger som separate dokumenter (kun e-Boks) Dato for registrering af denne fejl: 2023-12-07 Dato for løsning af fejl: 2024-02-09 | Fejlmeldt CS0002002 |
Dokumenter mangler at blive pdf'et |
Efter opgraderingen mangler flere nye dokumenter en pdf-version. CS0002017) Dato for registrering af denne fejl: 2023-12-07 Dato for løsning af fejl: 2023-01-03 |
Løst efter opgradering til 2024.0 |
Smartpost vil ikke sende dokument - det fejler pga PDF/UA validering |
Hvis PDF/UA validering er slået til på Smartpost, kan du opleve at Smartposten ikke bliver sendt. Løsning: Sagsbehandler på sagen skal godkende at Smartpost sendes, selvom PDF/UA valideringen melder fejl.
Dato for registrering af denne fejl: 2023-03-20 |
Smartpostforsendelse fejler nogle gange ved brug af HR Smartpost (CS2036127) |
Efter opgraderingen til 2023.1 er der enkelte Smartpostforsendelser som fejler med følgende fejl (kan ses i forsendelsesloggens statusfelt): WZPDF uncategorized error (System.FormatException). The message was: Input string was not in a correct format. Workaround: Forsøg evt. at gennemføre forsendelsen som en Smartpost i stedet for HR Smartpost. Dato for registrering af denne fejl: 2023-04-04. Løst 2023-12-07 |
Smartpostforsendelse med 10+ bilag som separate dokumenter kan ikke afleveres til Digital Post |
Hvis du sender en Smartpost med 10 bilag eller flere og vælger, at bilagene skal sendes som separate dokumenter (dvs. flueben ud for ”Send vedhæftninger som separate dokumenter”), vil processen gå igennem og en forsendelseslog blive afsluttet med ID. Forsendelsen er dog fejlet og ikke afleveret til modtagers Digital Post. Workaround: Send forsendelsen uden at sætte flueben ud for ”Send vedhæftninger som separate dokumenter”. Brugere vil blive kontaktet, hvis de har sendt denne type forsendelser indtil fejlen er løst. Dato for registrering af denne fejl: 2023-08-21. Løst 2023-12-07. |
PDF-viewer indeholder pludselig ekstra tekst (CS2237879) |
Visning af visse journaliserede mails indeholder teksten: "Evaluation Only. Created with Aspose.Email for .NET. Copyright 2002-2022 Aspose Pty Ltd. View EULA Online" Dette er fejlmeldt og bedt rettet op på dokumenter, hvor dette er sket. Pt. er omfanget ukendt. Dato for registrering af denne fejl: 2023-11-08, Løst 2023-12-07 |
Løst løbende 2023.1 |
Smartpostforsendelse fejler på nogle modtagere (CS2021627) |
Efter opgraderingen til 2023.1 er der enkelte Smartpostforsendelser som fejler med følgende fejl (kan ses i forsendelsesloggens statusfelt): OData error occured. The message was {"odata.error":{"code":"UNKNOW N.0;NO_TERM_SPECIFIED","message":{"lang":"da-DK","value":"Posten er l\u00e5st -pr\u00f8v igen \nodbc-fejl: sqlstate = 'S1000', native error = 54:[Oracle][ODBC][Ora]ORA-00054:ressource Løsning her og nu: Vent nogle timer/en dag og prøv igen Dato for registrering af denne fejl: 2023-03-20, Løst 2023-03-28 |
Redigering af Word-dokumenter er meget langsom/umulig |
Brugere oplever at redigering af dokumenter fra Workzone kan være meget langsomt/umuligt. Dette forekommer når Track Changes/Registrering af ændringer er slået til. Dato for registrering af denne fejl: 2023-03-06, Løst 2023-08-17 |
Sager kan midlertidig ikke fritekstsøges efter rettelse af indhold CS2118280 |
Dato for registrering af denne fejl: 2023-04-13, Løst 2023-06-26 |
Ved import fra historiske databaser kommer følgende fejl CS2068339 |
Dato for registrering af denne fejl: 2023-05-10, Løst 2023-05-25 |
Løst efter opgradering til 2023.1 |
Nogle udfyldte PDF-formularer mangler data i preview pga af en fejl i Workzones PDF-motor (CS1825704) Fejl registreret: 2022-08-26, fejl løst: 2023-03-20 |
Smartpost fejler hvis der bruges " (anførselstegn) i dokumenttitler (CS1968217) Dato for registrering af denne fejl: 2023-01-19, fejl løst efter 2023-03-20 |
Løst løbende 2022.1 |
Følgende fejl er løst for hjemmearbejdspladsen ved hotfix 16. august 2022: |
Løst efter periodeskift |
|
Løst efter opgradering til 2022.1 |
|
Løst løbende i 2021.3 |
Løst efter opgradering til 2021.3 |
|
Løst løbende i 2021.1 |
|
Løst efter opgradering til 2021.1 |
|
Løst løbende i 2020.3 |
|
Løst efter opgradering til 2020.3 |
|
Løst løbende i 2020.1 |
|
Løst efter opgradering til 2020.1 |
|
Løst løbende før opgradering til 2020.1 |
|
Løst ved opgradering til Workzone 2019.1 |
|