Support

SLA

Du kan forvente to årlige opgraderinger af Workzone hhv. forår og efterår. Disse varsles mindst to måneder i forvejen via serviceinfo.au.dk. I den forbindelse vil Workzone typisk være utilgængelig i en weekend fra om fredagen kl. 16.

Supporten (support.au.dk) besvarer henvendelser på almindelige arbejdsdage i tidsrummet 9-15.

Stil spørgsmål  til Workzone og ESDH via dette link
Fejlmeld Workzone via dette link
Bestil adgang til Workzone via dette link

Workzone vedligeholdes teknisk i faste servicevinduer (servere månedligt, typisk onsdag morgen før kl. 8, database kvartårligt) og vil i den forbindelse normalt være utilgængelig.

Forvent derudover at Workzone kan være påvirket af AUs officielle servicevinduer (4 gange årligt) og i den forbindelse også vil være utilgængelig.

Planlagt nedetid i forbindelse med almindeligt vedligehold og fejlrettelser udenfor almindelig arbejdstid sker i tidsrummet kl. 16 til næste morgen kl. 8. Dette varsles mindst 3 dage i forvejen via serviceinfo.au.dk.

Bemærk: Workzone har fast servicevindue hver onsdag før kl. 8 – hvis servicevinduet anvendes, vil dette også fremgå af serviceinfo mindst 3 dage i forvejen.

Forventet ekspeditionstid på supporthenvendelser:

  • brugeroprettelser (1 uge)
  • sletning af dokumenter/sager (1 uge)

Hvis du har brug for hurtigere ekspeditionstid, skal dette angives i din henvendelse sammen med en deadline.

Trin 1: Vejledninger og FAQ

Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til, hvordan du bruger funktionerne i Workzone, kan du finde nyttig viden i vores vejledninger og FAQ. Vi opdaterer løbende med nye vejledninger og svar i FAQ. Din lokale superbrugergruppe vil også have vejledninger. Du finder din lokale superbruger på denne side.

Trin 2: ServiceInfo

På ServiceInfo kan du finde informationer om akutte fejl i Workzone. Det kan f.eks. være, hvis der er problemer med SmartPost eller integrationen til Office-programmerne. Du har mulighed for at abonnere på meddelelser om Workzone på ServiceInfo. Læs mere her: https://serviceinfo.au.dk/da/Subscribe/

Trin 3: Din lokale superbruger

Din lokale superbruger kan hjælpe dig med basisfunktioner samt arbejdsgange og felter, der er udviklet af superbrugergruppen, f.eks. hvordan Bevillingsgiverfeltet skal bruges på Økonomi. Du finder din lokale superbruger her.

Trin 4: Indmelde fejl til supporten

Hvis din superbruger ikke kan hjælpe dig, kan du eller din superbruger melde fejlen ind til ESDH-supporten support.au.dk. Fejl skal meldes ind ud fra denne vejledning her. Bemærk, hvis du melder en fejl ind til HR Data og Digitalisering skal du sætte din lokale superbruger på cc.