Denne side indeholder alle vejledninger, der er relevante i forbindelse med ansættelsesforløbet af en ny medarbejder og oprettelse af et nyt ansættelsesforhold.
Vejledningerne henvender sig til som udgangspunkt til HR-medarbejdere.
Få svar på ofte stillede spørgsmål i FAQ'en nederst.
OBS: Registrering af nye medarbejdere og ansættelsesforhold sker i Medarbejderstamkortet (MSK).
Følgende data kan være relevant at registrere på et ansættelsesforhold ifm. nyt ansættelsesforhold:
Ansættelsesforhold:
Ugentlig arbejdstid (ifm. deltidsansættelse)
Yderligere info om ansættelsesforhold
(kan også registreres via handlingen af samme navn)
Ledertilknytning
OBS - Der må ikke rettes i data i mitHR, som normalt administreres fra MSK, da der dermed ikke oprettes relevante WorkZone-sager.
Arbejdsgangen kort beskrevet:
Denne vejledning beskriver hvordan du påfører SLS-løbenr. på et ansættelsesforhold i mitHR.
SLS-løbenr. er vigtigt at registrere på det relevante ansættelsesforhold i mitHR, da det sikrer koblingen fra SLS (HR-Løn) i forbindelse med synkronisering af løndata til mitHR.
Relevant ved:
Arbejdsgangen er kort beskrevet:
Sidder du og sagsbehandler et lønnet ansættelsesforhold, skal du sikre at ansættelsesforholdet står som primært fra ansættelsesstartdatoen.
Denne vejledning beskriver hvordan du ændrer et sekundært ansættelsesforhold til at være primær ansættelsesforhold.
Der kan kun være en primær ansættelse, så ved flere lønnede ansættelser på samme medarbejder, skal der tages stilling til hvilket, der betragtes som primært.
Relevant ved:
Arbejdsgangen kort beskrevet:
Følgende vejledninger kan være relevante ifm. ansættelse af ny medarbejder eller oprettelse af nyt ansættelsesforhold:
Hvis det nye ansættelsesforhold er en overgang mellem ansættelser på AU/et internt stillingsskift, behandles ansættelsen på samme måde som nyansættelser.
Ved intern overgang til ny ansættelse er det dog godt at vide:
Beskrivelse af hvordan ansættelser med skæv startdato håndteres.
Relevant ved:
Hvem registrerer SLS-løbenr. på medarbejderen? | Sagsbehandleren der opretter lønnen i HR- Løn (SLS), har ansvaret for at SLS-løbenr. registreres på medarbejderen. |
Jeg har registreret SLS-løbenr. på den første historiklinje men når jeg kigger på ansættelsesforholdet vises det ikke. Hvorfor? | Hvis der ved registrering var flere eller senere eksisterende historiklinjer, er SLS-løbenr. kun gældende på den historiklinje, hvor registreringen er fundet sted. SLS-løbenr. skal registreres ind på alle eksisterende historiklinjer. Det gøres på samme måde som ved første registrering: 1. Tilgå historiklinje |
Jeg kan ikke få lov til at ændre primær markeringen til den nye ansættelse. Hvad gør jeg? | Får du fejl når du forsøger at gøre den nye ansættelse til primær, kan der være fordi der ligger senere historiklinjer på ansættelsesen. Opret en sag i Cherwell til mitHR-supporten. |
Videovejledningen ligger nedenfor.
Få vejledningen som pdf, ved at vælge Print it/Print via pilen ned i vejledningen og tryk Start.
Der kan vælges mellem flere forskellige formater. Læs mere om brug af vejledninger her
Klik på firkanten i øverste højre hjørne i videoen for at maksimere videoen til fuld skærm.
Fik du ikke svar på dine spørgsmål på denne side?
Se de forskellige muligheder for support på vores Supportoversigt.